Heldämpat, jajamensan!

Malina

Medlem
Heldämpat, jajamensan!
Då var min nya pärla äntligen beställd !!

Det blev till slut en Giant NRS Composite 2005. Det blev fulldämp med andra ord ... Ruggigt kul det var att cykla med en sån, var tog alla gupp och rötter vägen?

Orginalspec fast med SRAM X9 istället för XT samt RockShox SID team istället för Manitu Skareb comp.

Dessvärre får jag vänta förmodligen tills februari-mars innan jag får den.

Djuuup suck .. livet är bra tungt ibland :-)

Tack för både hjälp och tankeväckare!

//Malin

Heldämpat, jajamensan!
Aaah, vad skoj! Den kommer du bli jättenöjd med. Men 20000:-, var det inte vad det fick kosta? Det där är mer än så, det slår jag vad om.. :-)

Heldämpat, jajamensan!
Malina Skrev:
-------------------------------------------------------

> Det blev till slut en Giant NRS Composite 2005. Det blev fulldämp med andra ord ... Ruggigt kul det var att cykla med en sån, var tog alla gupp och rötter vägen?

> Orginalspec fast med SRAM X9 istället för XT samt RockShox SID team istället för Manitu Skareb comp.

Får gratulera till en bra ram med justa komponenter ;)

Per

Heldämpat, jajamensan!
Grattis Malina du gjorde ett bra val!

Har själv kört NRS Alu under 2004 och jag är så nöjt med mitt val.

Måste erkänna att jag är lite avis på carbonen.....

Lycka till när du får den.

/franke

Heldämpat, jajamensan!
Grattis Malina ;-)

Det låter som en kanonhoj som du har på G, kommer att beställa en NRS2 Alu till nästa säsong, skulle sitta fint med carbon men det kostar för mycket för mig.

Bosse, också snart med heldämpad ;-)

Heldämpat, jajamensan!
:-)

Tack för alla grattis, jag är glad som en speleman .. nästan så att man har lust att fira med tårta :-)

Jo, det slutade nog på liiite mer änn 20000 .. men det är det värt !

Jag köper den hos TCM i Tyresö.

Men hur ska jag kunna ge mig till tåls till Februari-Mars ??

// Malin

Heldämpat, jajamensan!
Ujujuj Kaijan, du skulle bara veta vilket charmtroll jag är ;-)

Skämt åtsido, liiiite mer än 30 slutade kalaset på.

Jag ska genast uppdatera den viktiga profilen ..

Heldämpat, jajamensan!
Det är inte en liten summa att lägga på den redan ganska väl tilltagna budgeten. Ungefär vad min månads extra ledigt i sommar kommer kosta.. :-)

Heldämpat, jajamensan!
Budgetar är till för att överskridas... ;)

Hoppas du kommer att trivas med den nya cykeln! Väntan är en ljuvlig plåga... en slags sinnlig S&M session... :D

Heldämpat, jajamensan!
Simon Skrev:
> ni har såna jävla problem/fördomar om tjejer o
> cyklar på det här ställe ....

Ja, visst har vi ;)

Heldämpat, jajamensan!
Instämmer också. Som köpte den sista Giant NRS Composite 2004 från TCM och den är ruggigt skön att rulla omkring på! Så den som väntar på något gott ...

Heldämpat, jajamensan!
Bra val, jag tror på NRS-designen. Jag gillade den verkligen när jag provade, trots mycket mindre slag än jag är van vid tyckte jag den jobbade otroligt bra. Sabla lyxvariant det blev också, kommer du att våga köra på den? ;)

Heldämpat, jajamensan!
Grattis!! Verkar vara en ruggit fin hoj du köpt. SRAM är alltid rätt och en SID är inte fy skam den hälller!

*Vill se bild!*

Men över 30 tusen!! Gaaaah , det är mer än 3 gånger så mycket som min hoj kostade mig!!

Senast redigerad av en moderator:
Heldämpat, jajamensan!
> Malina skrev:
>
> Ska det va så ska det va ordentligt :-)

Helt rätt! Man får ju satsa lite. :)

(men jag vågar nog inte räkna på vad min nästa hojj kommer kosta)

Heldämpat, jajamensan!
Simon(a):

Vi tycker bara att det är så jälka kul med tjejer som dig, Malina och Anki.(Finns kanske fler här som jag inte känner till
?)
Fan det är klart att det är kul med en tjej som lägger så mycket av sina pengar på en ny häftig cykel!!

Jag är jätteglad att ni med flera finns här men än så länge är ni i minoritet och därför väcker det en sådan uppmärksamhet.

Jag försöker ju få igång min tjej på det här men du, det går inte så lätt.
Att det är jag som har betalat hennes cykel och underhåller den understryker bara det faktum att hon inte är som er!! Ni skiljer er från mängden och jag kan förstå att många killar inkl mig själv blir till sig i trasorna när en "brud" lägger 30 papp på det som vi älskar så mycket, respect!! (tänk va enkelt det skulle vara att åka på semester...)

Ni är mycket uppskattade tjejr, sprid denna sysselsättning till fler av ert kön så slipper vi sådanahär diskutioner i framtiden.

Ha de´

/Franke

Heldämpat, jajamensan!
Mathias Skrev:
> Vad var det som fick dig att byta?
>

Jag hade haft min Scott i tre år, köpte den som alldeles nybörjare.

Tycker att jag har utvecklats ganska mycket i mitt cyklande och min teknik under de här åren och kände således att det va kul att gå vidare. Dels att uppgradera sig med nyare och förhoppningsvis bättre grejer och dels kul att gå vidare och prova en heldämpad.

Man kräver ju lite mer av sitt "tränings-redskap" allt eftersom man förbättrar sig, nästa år har jag planer på att tävla en hel del och då känns det ju extra bra att veta att man har bra grejer.

Jag satsar ganska hårt på min träning, den är viktig för mig och en ny cykel ger mig även lite extra motivation, att ha något nytt och roligt att se fram emot. Lite som en belöning kanske.

Sen är det ju förstås alltid kul bara sådär i största allmänhet med nya leksaker...

Heldämpat, jajamensan!
Jag har bara kört åtta månader själv och har kanske börjat fundera litet över vad jag saknar i min cykel. Så jag tänkte mer på vad det är som du kände började saknas eller inte känns bra i Scotten? Om det t.ex. var dämpare, växlar, ramen eller alltihop.

Heldämpat, jajamensan!
Jaha, ja det är nog mest alltihop, helhetsintrycket och känslan så att säga. Dämparen är ju dessutom inte allt för upphetsande och växlarna tycker jag aldrig blir riktigt som jag vill ha dem. Ramen tycker jag dock mycket om. Men jag kommer ha kvar Scotten också, som vintercykel och som lite slit och släng. Jag har tänkt att cyklarna liksom ska komplettera varandra.

Jag har alltid tyckt väldigt mycket om min Scott men efter 08:an så blev läget lite spännt mellan oss. Vet egentligen inte riktigt varför, men det hände något då ..

:-)

Heldämpat, jajamensan!
Rippa Skrev:
> Du måste vara första kvinna i detta land som lagt
> 30 lakan på en cykel :D Bara det vore skäl nog att
> fria.. ha ha

Nädå, det finns fler. Du verkar inte känna några justa kvinnor;)

lunsenl3d.jpg

Jag åker på en Titus racerX sedan ett par år tillbaka och det finns säkert fler kvinnor som gärna lägger en slant på en bra cykel.

Grattis Malin och hoppas du får kul i skogen.

Elisabeth

Heldämpat, jajamensan!
Elisabeth, ingen på det här forumet har missat vad det är för cyklar du har ;-)
(förutom Rippa)

Elisabeth Skrev:

> Jag åker på en Titus racerX sedan ett par år
> tillbaka

Heldämpat, jajamensan!
Ok, det kanske var det som var problemet förra tisdagen (mörkercyklingen mot Hellas) när jag stod på näsan! Jag skulle haft en fulldämpad...å andra sidan var det ju folk som formligen flög över rötterna med kortslagig ss-hardtail. Vem var det?

Heldämpat, jajamensan!
> ni har såna jävla problem/fördomar om tjejer o
> cyklar på det här ställe ....

Eh, det där var en liten generalisering. Jag känner tjejer som äger cyklar för klart mer pengar än mig.

Tillbaka
Topp