[Hellas] Idoter på el-motocross

Lite mesigt här tycker jag, mycket gnällande utan action.

Filma, dokumentera och skicka in till polisen samt diverse myndigheter (Naturvårdsverket, Nacka kommun etc.) annars lär det fortsätta med risken att något barn eller en kvinna blir påkörd till slut?

Elcross-nissarna får väl köra på crossbanor helt enkelt, där bör det var ok, kanske i slutändan kan leda till uppsving för denna gamla fina sport?

Senast ändrad:
Älta verkar ha en stark endurotradition. Man ser ju spår i varenda skogsdunge bredvid industriområden och längs med 229:an tex. Men jag gissar att detta är en ny generation åkare som gått från mtb/elmtb till elmx. Dom verkar ju i alla fall hitta väldigt bra bland cykelstigarna i hellas. Och dom gamla endurogubbsen skulle aldrig köra där.

Älta verkar ha en stark endurotradition. Man ser ju spår i varenda skogsdunge bredvid industriområden och längs med 229:an tex. Men jag gissar att detta är en ny generation åkare som gått från mtb/elmtb till elmx. Dom verkar ju i alla fall hitta väldigt bra bland cykelstigarna i hellas. Och dom gamla endurogubbsen skulle aldrig köra där.
Det har funnits en tradition med MX och endurokörning i den gamla grusgropen och på en slinga längs vägen.

Jag vet ju inte hur polisen jobbar alls men är dom medvetna så kan dom ju möjligen ta en runda om dom gör andra saker i närheten, om dom får reda på att det körs. När jag var yngre så hade polisen här offroadhojar, har inte en susning hur det är numera. Då hade dom i alla fall resurser att jaga efter trimmade moppar, kan ju ha ändrats.
”Enduron” ja. Den legendomsusade. Gick alltid historier i Onsala och Vallda om trimmade moppar som jagats av den.

För några år sedan pratade jag med en man som varit polis i Kungsbacka sedan 80-talet och jag råkade nämna enduron och hur rädda vi var för den. ”Vi har aldrig haft någon sådan motorcykel här” sa han förvånat.

Senast redigerad av en moderator:
Moppeligisternas skräck på 80-talet. ?
85B88F4D-896F-4412-B48B-C6C821793896.png

Senast ändrad:
Ett pågånde brott skall alltit ringas 112 och inget annat men ring 11414 och sitt i kö några timmar om man har tur.
Nästa år har ledning för GGN sökt tillstånd att få lägga tävlingen i Hellas /Nacka skogen med ett deltagar antal på runt 4000 tävlande
Källa på det? Det senaste jag har hört är att de inte har bestämt någon ny plats?

Det lär ju krävas fler tillstånd än från polisen. Känns liiiite långsökt att Länsstyrelsen skulle bevilja dispens för att köra GGN i ett naturreservat som väl Hellas är.

Du menar att du tycker det är viktigt med källan som säger att man ska ringa 112 om man ser ett pågående brott? Tänk om det är så att det är olagligt att INTE anmäla ett pågående brott som du bevittnar, det skulle innebära att du kanske är skyldig att känna till om det ska ringas till 112.
EDIT: massuppfittning, pudlar och lägger mig halvplatt!

Senast ändrad:
Du menar att du tycker det är viktigt med källan som säger att man ska ringa 112 om man ser ett pågående brott? Tänk om det är så att det är olagligt att INTE anmäla ett pågående brott som du bevittnar, det skulle innebära att du kanske är skyldig att känna till om det ska ringas till 112. (Testa Google kanske?)
Jag tror frågan syftade till påståendet att GGN ansökt om att arrangera 2024 års arrangemang i Hellas.

Aha, my bad....ställer mig med dumstruten i hörnet och överväger om jag ska be om ursäkt eller låtsas som inget.
Be om ursäkt? På Happys forum?

Har aldrig skett,kommer aldrig ske....jag skulle gå all in,bli totalt gubbsur,vända på frågan,blanda in allt som inte har med ämnet att göra tills ingen fattar vad du pratar om...sen är det ingen som egentligen vet varför du är med och diskuterar och vad som diskuteras!
Och någon annan har gått igång på diskusitionen och skriver hysteriska inlägg om det ingen begriper var det kom ifrån, och du kan lugnt glida in i dimman...
Men du har inte vikt ner dej och bett om ursäkt,det gör man aldrig på ett internetforum....det är sen gammalt!

Säg bara elcykel,Naturvårdsverket och allemansrätten i samma mening,sen är allt annat historia...

Det lär ju krävas fler tillstånd än från polisen. Känns liiiite långsökt att Länsstyrelsen skulle bevilja dispens för att köra GGN i ett naturreservat som väl Hellas är.
Det är bara ungefär en tredjedel av "Hellas" som är naturreservat. De spår jag sett har varit utanför reservatet, men det gör det inte direkt mindre problematiskt. De flesta besökare har ingen aning om vad som är reservat och inte.

Läste i lokalbladet att MX/enduro-rävarna ser elcrossar som ett miljövänligt alternativ som skapar nya möjligheter.

Det i sig är ju inte osant. Det är tyst och luktfritt (om inte gubben luktar) så det är klart mindre problem att ha banor mera stadsnära. Dessutom verkar förhållandet mektid/åktid vara omvänt mot avgashojarna.

Det i sig är ju inte osant. Det är tyst och luktfritt (om inte gubben luktar) så det är klart mindre problem att ha banor mera stadsnära. Dessutom verkar förhållandet mektid/åktid vara omvänt mot avgashojarna.
Ja snacka om att lyfta något ur sitt sammanhang. ”Skapa ny möjligheter” syftar på möjlighet till fler träningsdagar och mindre klagomål från grannar till anläggningarna.

Intressant att när ölande, avgasstinkande endurogubbar vill bli modern och överväga el så är även det dåligt... det är väl hur bra som helst?:)

Helt otroligt att man inte kan Googla själv.
Frågan var om du hade en länk som bekräftar att GGN skulle gå i hellas nästa år, och du länkar till polismyndigheten hur man anmäler ett inbrott. Samtidigt som du försöker förlöjliga mig för att "jag inte kan googla", och den enda infon du kommer med är "alla du känner inom rättsväsendet". Extremt konstruktivt, grattis

Frågan var om du hade en länk som bekräftar att GGN skulle gå i hellas nästa år, och du länkar till polismyndigheten hur man anmäler ett inbrott. Samtidigt som du försöker förlöjliga mig för att "jag inte kan googla", och den enda infon du kommer med är "alla du känner inom rättsväsendet". Extremt konstruktivt, grattis
Snacka om lättlurad .

Tillbaka
Topp