Hellas Lördag 31/5 10.30

cykelelin

Ny medlem
Hellas Lördag 31/5 10.30
Jag missade tisdagsrajden och tänkte cykla en sväng på lördag och vill ha sällskap! Runt 10.30 HBB. Tempo: inte supersnabbt men stabilt. Tid: ca 2.5 timme. Om inte turen tar alltför lång tid, fikar jag gärna efteråt... Någon mer som är sugen?

Senast redigerad av en moderator:
Hellas Lördag 31/5 10.30
bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Sugen!
>
> Står mellan det här eller kolla på maran.
> Isåfall kommer Klonen med.

Det ryktas att det inte gick så snabbt förra gången klonen var med:-). M a o får du ta ansvar om du hänger på att vänta in honom...

Senast redigerad av en moderator:
Hellas Lördag 31/5 10.30
Det låter som vad jag kan räkna med att ha tid för på lördag. Jag kommer gärna!

Brasklapp: Om det inte blir en riktig mastodontgrupp. Är lite folkskygg av mig... =)

Hellas Lördag 31/5 10.30
cykelelin skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Sugen!
> >
> > Står mellan det här eller kolla på maran.
> > Isåfall kommer Klonen med.
>
> Det ryktas att det inte gick så snabbt förra
> gången klonen var med:-). M a o får du ta ansvar
> om du hänger på att vänta in honom...

Det där lät lite surt. Men om alla har en synlig snickers bak, så får han fart på benen.
Kanske ska kränga på Racing Ralph på hans hoj så hanår fäste?

Hellas Lördag 31/5 10.30
Tjena!

Jag hänger gärna på, men har lite ont i knät från en vurpa så om det känns bra kommer jag! Har inte cyklat här tidigare så vart träffas ni? nedanför skidbacken någonstans?

/Thomas

Hellas Lördag 31/5 10.30
>
> Det där lät lite surt. Men om alla har en synlig
> snickers bak, så får han fart på benen.
> Kanske ska kränga på Racing Ralph på hans hoj
> så hanår fäste?

Inte meningen att låta surt, bara klargörande vad som gäller. Han får hålla tillgodo med mina maktkakor.

Hellas Lördag 31/5 10.30
Antingen kommer jag 10.30 eller så ansluter jag lite senare. Allt beror på om jag ska ta en långfrukost på fiket eller inte. Barnfri morgon betyder sova och äta frukost på fiket.

Kommer jag inte 10.30 ringer jag och kollar var ni är.

Hellas Lördag 31/5 10.30
Jag hänger gärna på om min onda hals är kurerad. Har aldrig cyklat i Hellas, kul att få lite guidning.
Nyservad cykel och NN runt om numera. Dags att bryta nya stigar. :-)

/Jerry

Hellas Lördag 31/5 10.30
Jag är ytterligare en Hellas newbi som gärna hänger på 10:30. Jag hänger på så länge jag orkar och hoppar av när jag blir för trött. Man kan alltid cykla åt andra hållet...

Daniel

Hellas Lördag 31/5 10.30
Hej alla!
Jag dyker upp med med en granne som kört en (1) gång i skog tidigare. Så alla som är oroliga för tempo kan haka på oss i en newbie grupp.

/Erik

Hellas Lördag 31/5 10.30
Smira, jag och baby fat var ute med en tjej som endast hade kört en gång tidigare så det behöver inte betyda något alls. Grymt impad av henne..
Lika bra att vi börjar tillsammans så får vi se...

Hellas Lördag 31/5 10.30
Om jag hinner få ihop cykeln tills imorgon hänger jag kanske på. Eller inte. Finns så mycket att göra den här helgen, får nästan singla slant om vad jag ska satsa på. Åsnan mellan hötapparna, ungefär. ;-)

Hellas Lördag 31/5 10.30
Ser ut å bli en rätt blandad trupp så jag åker med också.
Min stela nacke, rygg o stela cykel hänger nog med ett tag iallafall, sen kan jag vara me o
bilda newbie-grupp, eller så avviker man
för solig fika nånstans när ryggen börjar ge upp.
Det blir som det blir.
Måste orka hem eller till närmsta dumburk för den rafflande uppgörelsen på girot också.

/Staffan

Hellas Lördag 31/5 10.30
Någon som kommer från/cyklar via Årsta som har lust att ta trailen genom Årstaskogen? Vi kan samlas vid ICA Nära på Sköntorpsvägen vid 10:10 - 10:15 i så fall.

Hellas Lördag 31/5 10.30
Byt till Xpedo-klossar på skorna, letat fram CBn, verktyg och 29:e slangar samt patron/pump. Mår fortfarende ok så det lutar åt Ninerstigcykling i morrn :-) T

Hellas Lördag 31/5 10.30
Jag var ute i dag och drog över styret. Blodade ner...
Har vanligtvis knäskydd, men inte i dag...
Blir nog båge i morgon i stället.

Hellas Lördag 31/5 10.30
Åhh avundsjukan stiger.. Men jag kan ändå inte hålla i styret efter att ha stukat lillfingret ordentligt så även om jag var hemma hade jag inte kunnat hänga på. Jag gör en happy alltså :)

Men jag KRÄVER bilder!

Hellas Lördag 31/5 10.30
Familjen Persson & Kokk är lite pömsiga idag. Vi lär aldrig hinna få på oss cykeln och vara vid HBB om 54 minuter. Samtidigt är det väl inte så gott att cykla när man har svårt att pricka rätt mellan dörrposterna i köket.

Vi kör ss och fixie idag istället och tar en tur i skogen imorrn istället. Om nån vill haka.

Hellas Lördag 31/5 10.30
Little Stereo skrev:
> 54 minuter, enligt min klocka har ni 1t 44 minuter
> på er ? :-/ T

Du ser, det är inte riktigt ok här uppe ;~)

Hellas Lördag 31/5 10.30
Sprockets skrev:
> Jag kollade i almanackan och såg att jag skulle
> springa Stockholm Marathon idag, så det får nog
> bli cykling imorgon istället.

Haha, vilken skön replik :).

Jag kanske är sugen att hänga på imorgon om det går någon ride. Idag är det maran som gäller (från åskådarplats).

Hellas Lördag 31/5 10.30
Sista gången jag cyklar i skogen innan jag är helt frisk, mådde totalpyton och gick i väggen helt på en halvtimme cykel... Valde att lugnt rulla hemåt när jag tappade kontakten med er andra uppåt gula, hoppas ni fick en trevlig tur ! / Thomas

Hellas Lördag 31/5 10.30
Det där blev ju en mycket längre tur än tänkt. Dessutom gick det ju mycket snabbare än vad det lät i tråden. Strålande väder och trevligt sällskap - både gamla och nya ansikten för mig. Trist att vi tappade Little stereo i skogen. Tempot blev ett tag efter det, men det låter/lät som om du kanske inte kände riktigt för att fortsätta ändå... =)

Efter lunchstoppet så visade det sig att Martin/Mk04 hittar nästan lika dåligt som jag i skogen, men vi trixade oss fram dit vi tänkt till slut. Bear, Martin och jag avslutade med några öl i eftermiddagssolen på Göteborg - det var trevligt =)

Jag hade faktiskt en kamera med men den fick stanna kvar i väskan ända tills Martin skulle visa sig på styva linan på vägen hem. Som synes var det inte sådär jättelångt från att det skulle sluta illa...

IMG_0104.JPG ht=480

Bear (och jag) var imponerade ändå (och kanske kan man ana en lättnadens suck från Martin).

IMG_0106-1.JPG ht=480

Hellas Lördag 31/5 10.30
Rätt mullig tur men varmt. :-P
Behöver renovera drivlinan bara, så blir det ännu
mulligare nästa gång.
Nästan bara nya ansikten för min del.
Beöver verkligen happycykla mera.

/Staffan (Trött o lycklig)

Hellas Lördag 31/5 10.30
baby fat skrev:

> Dessutom gick det ju mycket snabbare än vad det
> lät i tråden.

Jag träffade Rob nere vid filosofens grav strax efter 11... ni knäckte tydligen honom rätt snabbt.

Hellas Lördag 31/5 10.30
Markus F skrev:
>
>
> Jag träffade Rob nere vid filosofens grav strax
> efter 11... ni knäckte tydligen honom rätt
> snabbt.

He,he, inte så svårt att göra det. Jag har märkt att det börjar bli svårare att underhålla någon form av kondis med åren. Men det kanske beror på att jag nästan aldrig tränar ....?
Bättre att inse sin begränsning och ta det lungt istället.
Vi kanske ses någon annan gång när jag fått lite bättre flås.

Tack till dig som väntade in mig, Bear kanske ??? Soulcraft hoj med singlespeed.

/Robert

Tillbaka
Topp