Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du har inte råkat montera en Shimano direct mount växel på en icke direct mount växelöra eller tvärtom?Växelörat är rakt och fint. Resten ser också rakt och fint ut!
men det där med vajern är kanske en tanke. Trycker jag manuellt på derailleur så finns det lite flex kvar. Får testa det nästa service runda.
jag ”fixade” till det genom skruva på b-tension. avståndet är högre nu än de rekommenderade 5-6mm men nu lägger sig högsta växeln i utan strul. Hade över 2cm avstånd när jag började skriva idag så är en klar förbättring ;). Är ca 8-9mm nu.
en dum fråga när jag ändå har experterna här. Vad tusan gör on/off spaken?
Min är alltid av annars så blir det bara pannkaka av mina växlar. Vad är syftet?
mvh
/A
Nej, adaptern skall vara kvar där.Ser ut som att man växeln kan monteras direkt på det örat utan den adaptern som sitter på växeln
Ser ut som att man växeln kan monteras direkt på det örat utan den adaptern som sitter på växeln
Är SLX m7100 rakt igenom. Är en icke boost ram.Vad har du för crankset?
Den som byggde min MTB valde en med icke boost kedjelinje trots att det var boost baknav till följd av att det inte gick att trampa bakåt, växlingarna fungerade dock UA.
Löste det med att byta kedjering till en 3e parts så det blev rätt kedjelinje.
Angående high limit problemet, se till att det är slack på vajern, alternativt lossa den helt från växelföraren.
M7000 finns som Boost och icke boost. 7000-B1 och 7000-1 eller nåt sånt.Jag minns tydligen fel. Har SLX M7000 och INTE M7100. Är det samma chainline?
nu ”hackar” lägsta växeln när trampar. Alltså som om något hugger fast i varje länk.
Ok, intressant. Verkar inte som de flesta justerar clutch så mycket. På M7000 måste man dessutom plocka isär den för att komma åt.
Jag har själv justerat min M8000 rätt så lös, kanske därför jag kan trampa bakåt......
Ok, intressant. Verkar inte som de flesta justerar clutch så mycket. På M7000 måste man dessutom plocka isär den för att komma åt.
Jag har själv justerat min M8000 rätt så lös, kanske därför jag kan trampa bakåt......
Yes, på M8000 har du ett hål med en kork du kan öppna. Jag monterade en M7000 på en cykel jag sålde och då rörde jag inte clutch alls. Kanske missade jag det obligatoriska trampa bak testet :(