Hjälmlagen! SOM HAR SPÅRAT UR...........................

Daddy mac :

du ser oskar prata inte så mkt om dina tricks å sånt... var lite mer "mystisk" sånt gör flickorna intresserad å nyfikna, dom vill veta mer. å då kan du ju dra igån lite måttligt av ditt snack om tricks =)

Klockrent av Daddy Mac ! =)

Mvh Max

jag gillar inte uppmärksamhet så mycket, visst det är kul om någon säger att man är duktig osv....
men jag tror fortfarande att de flästa missuppfattar mig i skrift...

mvh oskar

Kan hålla med Oskar till viss del. Människor uppfattas olika i verkligheten och i skrift.
Men jag kan inte uttala mig om vem som har rätt och fel i denna fråga.

/M

E-beth Skrev:
-------------------------------------------------------
> angående "skryt" etc. Det finns inget häftigare än
> när den "blyga och tysta" killen/tjejen som står
> lite i skymundan och inte är med i "snacket"
> hoppar upp på sin cykel (alt. åker iväg på sina
> skidor/inlines/bmx) och sätter det FETASTE tricket
> av alla. Den personen får MIN RESPEKT.

Och hur ska man kunna visa vilka trix man kan på ett internetforum? :-)
Håller förövrigt med dig, det är "ocoolt" att tala om hur bra man är. Det är bättre att visa det i stället och låta tekniken/tricken/snabbheten tala för sig själva!

Respect!

Jag tror inte att dom flesta missuppfattar dig. Jag tror det är ett par stycken herrar som knappt är äldre än dig som äntligen har någon yngre att spela vuxen inför.

haha oskar oskar... du sa ju över msn att du inte kunde förstå varför skatare får så mkt uppmärksamhet å inte cyklister fast att cyklister var coolare. Så visst måste tjejerna betyda lite för dej när dom ser på? inte minst vid "busstricket" då tjejerna å t o m rektorn såg på :D

Daddy Mac Skrev:
> missförstånd? därför du hette "oskar, bäst i hela
> asarum på cykel, seriöst!!!" på msn?
> du kanske tror att skryta är då man säger att man
> klarar av saker som man inte kan klara av?
>
> då förstår jag varför du tror att du inte skryter.

såg inte det inlägget när jag läste dom andra, det va en :P face bakom den menigen så det va lite på skoj :) men jag är ju 14 så jag har väll fjortisstilen när jag skriver......

Daddy Mac Skrev:
> haha oskar oskar... du sa ju över msn att du inte
> kunde förstå varför skatare får så mkt
> uppmärksamhet å inte cyklister fast att cyklister
> var coolare. Så visst måste tjejerna betyda lite
> för dej när dom ser på? inte minst vid
> "busstricket" då tjejerna å t o m rektorn såg på
> :D

hur mycket ironi tror du det va idet? haha men det är sant :P alla fjotistjejr diggar sk8are, när jag sk8ade så va det typ alltid några tjejer som kollade på :P och nu frågar vissa förför jag slutade med sk8 :D haha

åh, jag vill vara 14 igen... maten betald och tak över huvudet helt gratis! Inga jobbiga räkningar och det enda man behöver göra är att sätta sig vid dukat bord och kanske starta diskmaskininen då och då! :D

... eller kanske inte, jag föredrar nog att vara byxmyndig och ha mitt eget plejs, hihi :)

(fast det hade varit bra med en mamma här nu som sa åt mig att gå å lägga mig!!!)

Bianchi oskar Skrev:

> hur mycket ironi tror du det va idet? haha men det
> är sant :P alla fjotistjejr diggar sk8are, när jag
> sk8ade så va det typ alltid några tjejer som
> kollade på :P och nu frågar vissa förför jag
> slutade med sk8 :D haha
>
> juho cykelmästaren olofström
> 0454- 88446

Du slutade antagligen för att du ville cykla istället ? Vad tror du om det? ;)

/M

japp exakt :D och för att jag va sååå mycket vassare på cykel än på bräda, plus att man slår sig inte lika mycket och det är roligare :)

B-oskar: du vet väl att du måste börja åka skidor för att vara riktigt omtyckt hos tjejjerna? ;)
Helst ska du ha ett par feta skidor som tex. AK maiden, gogglesbränna och 3veckors skägg!

Lycka till med raggandet!

[edit] och HJÄLM såklart, HJÄLM, HJÄLM... lackad HJÄLM som visar att du har spons! *tipsa*

Senast redigerad av en moderator:
aaa skidor, har aldrig testat. men freeride skidor som jon olsson kör, det är redigt fett att se på :D

om jag hade haft en redbull lackat hjälm så... :P men ska försöka ådna det till våren! (äre svårt att bli sponsrad av redbull?, något va?)

Bianchi oskar Skrev:
> aaa skidor, har aldrig testat. men freeride skidor
> som jon olsson kör, det är redigt fett att se på
> :D
>
> om jag hade haft en redbull lackat hjälm så... :P
> men ska försöka ådna det till våren! (äre svårt
> att bli sponsrad av redbull?, något va?)
>
> juho cykelmästaren olofström
> 0454- 88446

Menar du twinpeak, i vilket fall som helst. Har aldrig åkt på skönare skidor alltså,underbara !
Rekommenderas !

Mvh Max

B-Oskar. Jon Olsson.. mja, visst åker han bra men jag gillar mer Kaj Zachrisson, hans stil är softisch!

Tjo! Sicken urspårning!

1. Hjälmlag
2. Oskar
3. Skidåkning (Twinpeak vad e det? Twintips vet jag vad det är men twinpeaks, nåt nytt fräckt eller?) Detta gick över till en diskussion Kaj vs. Jon... ;)

Som en joker slänger jag nu in Henke Windstedt (reservation för efternamnets stavning)!

Redbullhjälmar går nog att fixa utan att vara sponsrad skulle jag tro. Men varför ha en sådan hjälm om man inte är sponsrad? Lite som att cykla i teamkläder utan att höra till ett team... ;) (Duckar och höjer garden)

E-beth: Är det inte ballare om man inte har de fetaste laggen och ändå "äger" alla andra? (Tänkte på mina B1:or, har dom någon raggnigsfaktor alls? Eller måste jag satsa på Spade, sond och tranciever? Kanske ryggskydd? ;)

Är det bara jag som inte upplever oskar som skrytig? I vart fall inte här, hur han är på MSN vet jag inget om och det spelar väl ingen roll här på happy heller?

Han har lite bråttom när han både skriver och läser ibland, det är väl den enda kritik jag uppriktigt kan ge!?

Det var bättre förr. Sanna mina ord.. Plake har koolast stil.

glenplake.jpg

=David Skrev:
> Det var bättre förr. Sanna mina ord.. Plake har
> koolast stil.
>
Kanske, men han har ju ingen hjälm! Håret kanske tar upp smällen... ;)

the_TnT Skrev:
> Är det bara jag som inte upplever oskar som
> skrytig? I vart fall inte här, hur han är på MSN
> vet jag inget om och det spelar väl ingen roll här
> på happy heller?
>
Jag upplever inte heller oskar som skrytig här på happy.
Om han skryter på MSN får ni väl för sjutton ta upp det där och inte på happy?

>
> Han har lite bråttom när han både skriver och
> läser ibland, det är väl den enda kritik jag
> uppriktigt kan ge!?
>
Sant. Kunde inte sagt det bättre själv.
Men jag tycker att det är lite charmigt att han skriver "ente" istället för "inte" trots att jag har svårt för dialekten i talspråk...

mytomspunnen Skrev:
> har svårt för dialekten i talspråk...

Tell me about it!

Har stört mig på att flera Stockholmare här på forumet skriver 'e' istället för 'ä' i många ord. Har inget konret exempel just nu dock.

Muerto Skrev:
> Tjo! Sicken urspårning!
>
> 1. Hjälmlag
> 2. Oskar
> 3. Skidåkning (Twinpeak vad e det? Twintips vet
> jag vad det är men twinpeaks, nåt nytt fräckt
> eller?) Detta gick över till en diskussion Kaj vs.
> Jon... ;)
>
> Som en joker slänger jag nu in Henke Windstedt
> (reservation för efternamnets stavning)!
>
> Redbullhjälmar går nog att fixa utan att vara
> sponsrad skulle jag tro. Men varför ha en sådan
> hjälm om man inte är sponsrad? Lite som att cykla
> i teamkläder utan att höra till ett team... ;)
> (Duckar och höjer garden)
>
> E-beth: Är det inte ballare om man inte har de
> fetaste laggen och ändå "äger" alla andra? (Tänkte
> på mina B1:or, har dom någon raggnigsfaktor alls?
> Eller måste jag satsa på Spade, sond och
> tranciever? Kanske ryggskydd? ;)
>
>
> /Mr. Åttiotal
> 71.4% Happyit!

Ojdå,var det så det kallades.Ja då vet jag det ! Tack,alla lär vi oss något nytt varje dag. Nästan allafall :D

Mvh Max

Muerto Skrev:

>
> Redbullhjälmar går nog att fixa utan att vara
> sponsrad skulle jag tro. Men varför ha en sådan
> hjälm om man inte är sponsrad? Lite som att cykla
> i teamkläder utan att höra till ett team... ;)
> (Duckar och höjer garden)

jag har teamcykel kläder :P (bianchi martini racing)

vaför jag vill ha en redbulpotta? för att jag tycker dom är skitsnygga och jag gillar redbull ;D

Kool tråd :)

David: Jag är knappt äldre än Oskar, skiljer typ ca 1 år bara, däremot så känner jag inte att jag äntligen hittat någon som jag kan spela vuxen inför. Tror själv att vi som kanske irriterar oss på Oskar gör det mer beroende på hans personlighet (den han visar här/msn) som jag själv tycker är ganska uppenbar och tydlig varför vissa kan ha lätt att irritera sig på än att försöka spela vuxna inför honom.

PS. Är lite aviga på er som inte irriterar sig det minsta! :p

Även jag instämmer i kören som inte anser BianchiOskar skrytig, får mer uppfattningen att han är entusiastisk över sitt intresse.

Nogie Skrev:
> Även jag instämmer i kören som inte anser
> BianchiOskar skrytig, får mer uppfattningen att
> han är entusiastisk över sitt intresse.

japp! sen det i kombinaton med att jag inte är så superduktig kanske får mig att framstå som skrytig? inte vet jag ;)

Tycker lagar om hjälmar känns frihetsberövande, speciellt när det är ålder som spelar in. Tycker att alla människor ska ta sitt eget ansvar och föräldrar ska ta ansvar för deras mindre barn, det som behövs för att detta ska fungera är information, typ som kondomreklamer :p

En gång i tiden kändes nog bilbältet frihetsberövande och alla tyckte att de själva borde få avgöra om de skulle ha på sig fegsnöret eller inte. Idag är det inte speciellt tufft att köra utan bälte, utan snarare korkat. Eftersom människor inte kan ta ansvar för sig själv och sina barn och att skador/dödsfall kostar pengar tvingar lagen oss att ändra attityd. Ingen reklam i världen kan få t.ex. B-oskar att tycka hjälm är lika tufft som att köra ifrån polisen...

jag rtycker då lagen är lite korkad.

varför upp till 15?
vården kostar inte mindre för en 15 åring är inte billigare att vårda än en 14 åring.

sätt hjälmlag på samtliga.

såg idag att man får en godkänd hjälm för 79 spänn på sportex tror jag, då kan inte folk säga att det är för dyrt när de kan handla en cykel fler flera hundralappar.

sunt förnufft säger att man ska använda hjälm när man cyklar liksom bilbälte när man åker bil.

Senast redigerad av en moderator:
Tim: barn har större huvud i förhållande till kroppen och inte utvecklade nackmuskler. De har mao inte lika bra kontroll på skallen som vuxna. Sen kan ju mesföräldrar säga: "Men, min lilla bortskämda älskling, det är lag på det..." istället för att använda sitt förälderliga veto. Visst är det förnuftigt att ha hjälm. Alla är tyvärr inte förnuftiga.

BFS: Bilbältet kändes kanske frihetsberövande då, men det är inte så jag menar. Jag andvänder hjälm, och själva hjälmen i sig känns helt naturlig, det är lagen som gör det, att jag inte äns får sätta mig på cykeln och trampa iväg till kompisen som inte äns bor 1 km bort utan att ha hjälm för då bryter jag mot lagen känns däremot frihetsberövande. Det känns bara som man vill ha valet, även fast man väljer att cykla med hjälm så vill man kunna välja. En annan sak är att eftersom lagen är så svag, dvs att det är svårt att i huvudtaget straffa någon, så tror jag inte att den hjälper, däremot kan den nog göra så att koolhetsfaktorn för t.ex. Oskar blir ännu större. Sen så tror jag iof att lagen i stora loppet är posetiv, då den förhoppningsvis blir lite vassare och folk vänjer sig med den och tar den för givet.

Återigen införs en lag som fråntar polisen resurser att bekämpa verklig brottslighet.

Att ha en befolkning som blir mer upprörd över att folk cyklar utan hjälm än att det begås mord, våldtäkter, rån, inbrott är väl en dröm för varje politiker som gärna ser ett samhälle i förfall? Ett samhälle där man genom sin katastrofala politik hela tider säkerställer sig om att få allt fler individer som får det sämre ställt och blir beroende av bidrag så att man säkrar framtida väljare till sitt sjuka samhällssystem.

Anser ni att hjälmlagen är en så samhällsviktig fråga bör ni ju såklart fortsätta att traggla om detta.

Givetvis är det bra med hjälm, men att lyfta upp det på denna nivå och i praktiken jämställa det med andra brottsliga handlingar är djupt olyckligt, inte undra på att moralen i samhället helt verkar ha försvunnit, det blir ju följden av idiotiska lagar utan någon som helst förankring hos befolkningen.

Bianchi oskar Skrev:
> jag kommer iaf inte följa den!!! hur fan kan dom
> tro att en fjortis ska ha en kruka på skallen?
> haha

Det är just sånna odödliga fjortisar som du som BORDE ha hjälm...Ja,ja du kommer inte minnas detta uttalande när du vaknar upp på sjukhuset med spräckt skalle. ;o)

//Skogling snart 36

ahh! jag slår aldrig i skallen! jag har typ bara gjort det 5gr eller nåt i mitt liv.. och då va jag liten!
när jag cyklade street innan (med den knäckta hojen) så flög jag över styret typ 5gr om dagen... men jag slog mig aldrig hårt! jag va inte nära att få skallen i marken heller, det värsta som hände va när jag fick sadlen i ryggen med en jävla kraft, då gjorde det ont! men jag slog somsagt aldrig i huet!

mvh odödlige fjortis oskar!

Nogie Skrev:
> inte undra på att moralen i samhället
> helt verkar ha försvunnit, det blir ju följden av
> idiotiska lagar utan någon som helst förankring
> hos befolkningen.

Hm, hur går det till när moral försvinner? God moral och dålig moral har jag hört talas om, men ingen moral alls???

Oskar, så tänkte jag också när jag lämnade mina handledsskydd i bilen och traskade upp mot lifterna med brädan på ryggen. Några timmar senare satt jag på sjukhuset och väntade på att doktorn skulle röntga min brutna handled. Fick ha gips i 6 veckor efter det och kunde inte göra armhävningar eller fortsätta med basket i ett år på grund av att jag inte tänkte efter den där gången i bilen. Då hade jag hjälm iaf, om du cyklar utan hjälm så finns alltid chansen att något mycket värre än vad som hände mig händer dig, och det vill vi väl inte? Inte så happy va?

sånna skydd är jag posetiv till ;) hanskar, ryggskydd, knä/arm skydd osv! men orka ha potta på skallen!

föresten, finns det pungskydd? det är ju hyfsat lätt att göra "nofamily" på cykel. (på överröret och styrstamen)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp