Hjälmlagen! SOM HAR SPÅRAT UR...........................

En liten moralpredikan(?!)
Det finns ingen bra eller dålig moral. Det finns bara moral, punkt.
Moral är personligt och man gör vad man själv finner är moraliskt, detta kan skilja sig väsentligt från vad som är acceptabelt enligt andra människors moral.

Vissa personer kan tycka att det är ok att döda folk medan andra inte gör det, detta helt beroende på moralen.

Alltså kan man inte sakna moral och inte heller ha en dålig eller bra moral, möjligtvis en som strider mot/är den samma som någon annans.

Det som skulle kunna betecknas som dålig moral är det som strider mot samhällets gemensama moralnormer. Frågan är bara huruvida det finns några sådana i det mångkulturella samhälle vi lever idag. Alltså behövs lagar för att få någon sorts grund (artificiell moral) som alla kan följa.

(OBS! Inte fakta, bara min personliga, om ens det, åsikt.)

Bianchi oskar Skrev:
-------------------------------------------------------
> sånna skydd är jag posetiv till ;) hanskar,
> ryggskydd, knä/arm skydd osv! men orka ha potta på
> skallen!
>
> föresten, finns det pungskydd? det är ju hyfsat
> lätt att göra "nofamily" på cykel. (på överröret
> och styrstamen)
>
> juho cykelmästaren olofström
> 0454- 88446

Alltså,kommer se korkat ut att ha "ALLA" skydd utom hjälm? Kommer se fånigt ut,tro mig !
Du kommer tacka oss en dag.

Den ena ambulansföraren till den andra: "kan du tänka dig! Inte en skråma på kroppen... synd bara att hans hjärna ligger därborta på andra sidan gatan" >:D

Bianchi oskar Skrev:
> ahh! jag slår aldrig i skallen! jag har typ bara
> gjort det 5gr eller nåt i mitt liv.. och då va jag
> liten!
> när jag cyklade street innan (med den knäckta
> hojen) så flög jag över styret typ 5gr om dagen...
> men jag slog mig aldrig hårt! jag va inte nära att
> få skallen i marken heller, det värsta som hände
> va när jag fick sadlen i ryggen med en jävla
> kraft, då gjorde det ont! men jag slog somsagt
> aldrig i huet!
>
> mvh odödlige fjortis oskar!
>
> 0454- 88446

Den dagen du slår i huvet då,hur typ skulle du tro det känns då???

/Fredde(som utan hjälm skulle inte sitta här)

Men Oskar! Hjälm är ju själva stommen i skydd! Och jag lovar dig, om du någon gång vill ta dig ur det där fjortistramset som du så fint påpekade, ha hjälm när du cyklar, jag lovar, alla fina cyklister skulle ta dig mycket mer seriöst och se dig mer proffsig om du hade hjälm när du bränner förbi dom på bakhjulet! Eller är det någon som inte håller med? Visst ser det lite nybörjaraktigt ut om man inte har hjälmen på skallen?

Hehe, givetvis har du rätt oxr, moralen har väl inte försvunnit utan förändrats, enligt mig och många andra till det sämre, det som tidigare ansågs vara god moral har man ju från regeringshåll nu så effektivt sett till att bryta ned sedan slutet på 50talet, mycket för att tillmötesgå feminismen och jämställdheten.
Man har med hjälp av dagisreformer och annat skit förhindrat att barn får en riktig uppfostran, de behöver ju ändå ingen eftersom samhället är uppbyggt så att det "alltid" fångar upp individer som fallerar och inte kan ta vara på sig själva, gissa vilka efterverkningar sådant får för ekonomin och samspelet i samhället? Det må se väldigt bra ut på papper, men att i första hand förhindra att folk hamnar utanför och enbart kostar måste ju ändå vara prioritet nummer ett?

Vi står nu i begrepp att skörda frukterna av ett halvt århundrades misslyckade politik. Det kommer att kosta, och de flesta av oss får ändå vara med o betala för det, och det gör vi genom ett allt mer osäkert samhällsklimat där kriminalitet och missbruk formligen exploderar i omfattning, där allt fler rotlösa barn som lärts upp att inte ha en egen åsikt eller ta eget ansvar för något ska börja ta över samhällets fortlevnad. Hur tror ni det går när vi sitter här o diskuterar cykelhjälmens vara eller icke vara, blir det bättre eller sämre utav det?

Läste i Dalademokraten häromdan att ett gäng föräldrar(pappor) ojade sig över leksakskatalogernas utformning!!!! Det var tydligen helt åt skogen att dockor var förpackade i rosa kartonger osv....detta är tydligen den form utav nyheter som man tycker är värda att ta upp när det inte är nån katastrof som är helt aktuell. Att fäder i 30-40årsåldern är så otroligt indoktrinerade av våra politiker att de ställer upp i tidningen och gör sig till totalt åtlöje genom ett engagemang i en totalt oviktig fråga får mig att ytterligare fundera över den hjärntvätt som man från politikerhåll sysslat med under så lång tid, de lär ju i alla fall vara väldigt nöjda från feministiskt håll att de lyckats så bra....

Bianchi oskar Skrev:
> men orka ha en kruka på skallen när man endå bara
> gör basic trick!
>
> 0454- 88446

Du är tragisk!

/M

Max.K Skrev:
> Bianchi oskar Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > men orka ha en kruka på skallen när man endå
> bara
> > gör basic trick!
> >
> > juho cykelmästaren olofström
> > 0454- 88446
>
>
> Du är tragisk!
>
> /M

Tjoho!

Bianchi oskar Skrev:
> men orka ha en kruka på skallen när man endå bara
> gör basic trick!

Fyllot som backar på dig med sin bil vet inte om du gör basic eller tokfeta trick. Du drar huvet i marken ändå.

/rikard (som precis bytt dubbdäcken mot en fullfacehjälm...)

Oskar, om du körde tillräckligt hårt för att flyga över styret så räcker det för att din skalle skulle kunna få skador. Och vadå, skulle lika gjärna kunna komma en bil och drämma in i dig både hårt och "löst".

Mais oui monsieur stokstad. Biensur kan det komma en bil och köra på honom, men jag tror inte att det vi säger kommer få oskar att ändra sig. Någon som bor i närheten kanske kan ge oskar lite närkontakt med en bil så han får veta hur det är? ;) Eller, nej, vi får väl helt enkelt hoppas på att oskar inte slår sig! Då får vi ju inga roliga diskussioner här på Happy! :(
;)

Hmm, inte så farligt att flyga över styret? Säg det när du har fått hjärnskakning modell grande grande och dessutom muskelbristningar i nacken... Då lyssnar jag! Innan dess, säg inte att det inte är farligt...

Du kan leva ett normalt liv med en testikel men inte med en hjärnhalva!

"ahh! inte så faligt att flyga över styret ;) värre med pungen tycker jag!"

Vad menar du med det där? inte direkt själva fallet jag menade. Vad är det för fel på din pung då?

det blev lite missupfattnigsbart (:P) det, det är inte farligt för huet, men för det mellan benen är det ente så skönt för... (gör skit ont att pricka topplocket)

Jo det kan nog bli liiite varmt att ha pungen på topplocket, fina grillränder blir det nog oxå om det är luftkylt*flin*

E-Beth den börjar utvecklas tidigare i dom flesta fallen tror jag, tror det kan vara att den ska vara färdigutvecklad då :p

Ja jäklar, det bidde lite fel där*S* Men erkänn att det blev mer humor med tvåhjuligt motorfordon!:-)

stokstad: hehe, om du säger det så ;)

B-Oskar... men då har den inte hunnit växa så mycket ändå! ;)

Bianchi oskar Skrev:
> tror han börjar växa i 13års åldern... :P
>
> 0454- 88446

Har "han" ett namn också? ;)

E-beth Skrev:

> B-Oskar... men då har den inte hunnit växa så
> mycket ändå! ;)

HAHAHAHA..*ASG*

/M

Om han vet hur man hanterar dem dvs... Inga experiment nu Oscar, du vet vilka användningsområden "han" har så att du inte spräcker den...

Då får han ta i tror jag, den ska va rätt tålig. (Har inte undersökt saken själv, mer än i duschen då kanske, eller ja inte tåligheten, eller glöm det...)

Bianchi oskar Skrev:
> OMG asså!! jag säger en sak, lol.... ;)
>
> 0454- 88446

Bara "Fjortisar" säger : OMG ! ;)

Och om du ska säga det så säg det på svenska utan förkortning,den du !

/M

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp