Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Börjar undraär det TCR pågång?
Hittar du en läkare som kan ställa frågor till dig i ett par minuter och snabbt lyssna på hjärta och lungor duger det nog. Jag har fått göra liknande vid ett franskt löp-lopp och bad bara en släkting jag var hemma hos att plocka fram stetoskopet.Hej Happyride, inför ett längre cykellopp behöver jag skicka in intyg på "god kardiovaskulär hälsa" och jag undrar om någon känner till ett ställe i Göteborg med omnejd som utför sådana tester/utfärdar sådana intyg?
Allt gott.
Falsk trygghet känner jag det ger. Du behöver nog ändå göra en grundlig koll innan du ger dig ut på långlopp.Hittar du en läkare som kan ställa frågor till dig i ett par minuter och snabbt lyssna på hjärta och lungor duger det nog. Jag har fått göra liknande vid ett franskt löp-lopp och bad bara en släkting jag var hemma hos att plocka fram stetoskopet.
Ring din VC och förklara läget. Troligtvis behöver du inte mer än en allmänläkare med stetoskop i 5-10 minuter. Möjligen typ blodtryck. Tror inte du behöver söka upp något särskilt, men vore ju lättare att ge råd om du skriver exakt vad som krävs.
Northcape4000. Arrangören är italiensk och för italienska deltagare kräver de ett specifikt intyg, för oss övriga är det mer löst definierat men någon form av medicinskt utfärdande ska det vara.Nyfiken: vad är det för lopp? Och kräver de verkligen ett intyg, isf. hur definierar de detta mer exakt?
Om det finns någon privatklinik med typ idrottsläkare som gör detta frekvent kanske det är enklare. Googlar man ”intyg idrottsläkare Göteborg” finns många träffar.Här är mallen de pekar på för icke-italienare: https://www.bikeadventureseries.com/wp-content/uploads/2024/01/Medical-certificate-BAS.pdf
Att de företagen får vara verksamma i Sverige är en av de största skandalerna de senaste 50 åren. Heeeelt sjukt.Kry eller DoktorOnline fixar på 5 minuter via videosamtal!
Äsch! Det drabbar ingen göteborgare ju. Fakturan skickas ändå till en region i Norrland sen. Gärna dubbelt.Att de företagen får vara verksamma i Sverige är en av de största skandalerna de senaste 50 åren. Heeeelt sjukt.
Can’t lose.Äsch! Det drabbar ingen göteborgare ju. Fakturan skickas ändå till en region i Norrland sen. Gärna dubbelt.
Är de värre än de andra internettrollen? Eller är de samma skrot o korn som typ kry och allt vad de heter?Att de företagen får vara verksamma i Sverige är en av de största skandalerna de senaste 50 åren. Heeeelt sjukt.
Samma typ av ”Hej! Vi kan hjälpa dig, men inte om det är något viktigt för då måste du ändå gå till VC och förresten så kommer vi att fakturera för det här besöket ändå så att det blir dubbel kostnad för välfärden och dessutom får du gärna återkomma så snart som möjligt för det här handlar om en affärsidé och inte om vård” ungefär.Är de värre än de andra internettrollen? Eller är de samma skrot o korn som typ kry och allt vad de heter?
Samma skräp som resten då. Favoriten är ju annars de som startar en vårdcentral för att ta "ansvar" och smyglistar en massa patienter som inte har en aning om det. 10 av 10Samma typ av ”Hej! Vi kan hjälpa dig, men inte om det är något viktigt för då måste du ändå gå till VC och förresten så kommer vi att fakturera för det här besöket ändå så att det blir dubbel kostnad för välfärden och dessutom får du gärna återkomma så snart som möjligt för det här handlar om en affärsidé och inte om vård” ungefär.
Gotta love it mate.Samma skräp som resten då. Favoriten är ju annars de som startar en vårdcentral för att ta "ansvar" och smyglistar en massa patienter som inte har en aning om det. 10 av 10
Suucckk!!Samma typ av ”Hej! Vi kan hjälpa dig, men inte om det är något viktigt för då måste du ändå gå till VC och förresten så kommer vi att fakturera för det här besöket ändå så att det blir dubbel kostnad för välfärden och dessutom får du gärna återkomma så snart som möjligt för det här handlar om en affärsidé och inte om vård” ungefär.