Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
gsb skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag ska köpa nya nipplar till mina kinaplasthjul
> i morgon, vad bör jag tänka på?
> Finns det olika varianter?
Ja
Främsta anledningen är att en av nipplarna har gått av och då tänkte jag byta ut alla.
Det leder ju i sin tur att jag blir tvungen att i princip bygga ett hjul, fast med befintliga delar.
Jag tänkte iofs byta en nippel i taget, drå åt den så att hjulet är rakt och sen gå vidare med nästa. Spricker den approachen får jag väl lämna över det hela till någon som kan.
gsb skrev:
-------------------------------------------------------
> Främsta anledningen är att en av nipplarna har
> gått av och då tänkte jag byta ut alla.
Det beror på var nippeln har gått av:
-Kragen, och fälgen har inte öljetter; försänk ekerhålen i fälgen för att få en större anläggningsyta för nipplarna
-Nedanför kragen, troligen för korta ekrar och/eller alu-nipplar, byt till tillräckligt långa ekrar.
Ett 3e alternativ är att det var ett fel på just den nippeln.
Det blev bara byte av den trasiga nippeln. Dels hade inte LBS fler än 6 nipplar i rätt kulör, dels orkade jag inte byta fler (hade jag nog inte gjort ens om jag hade haft 24 st...