Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Man kan undra vad det är som är 40 mm yttermått-bredd? Fälgen eller däcket? Jag har ingen aning. Hoppas TS vet bättre.emmer sa:40 utvändigt och 19 invändigt vore kul att se :-)
Har fälgen 40 mm utvändig bredd och 35 mm invändigt bredd?Ocean sa:Sorry...missade en del på vägen. Det är ett 27,5+hjul (DB-X40 32H). Sitter Maxxis Ardent 2.40 på det nu och vill köpa ett nytt tacx trainerdäck till den men dessa är bara 1,75. Går det att få på min nuvarande fälg eller måste jag köpa en smalare?
Hoppas det är tillräckligt med info:)
Tack för snabbt svar! Mätte inte innermåttet när jag bytte däck senast vilket nu i efterhand hade varit praktiskt....Sixten Fors sa:Har fälgen 40 mm utvändig bredd och 35 mm invändigt bredd?Ocean sa:Sorry...missade en del på vägen. Det är ett 27,5+hjul (DB-X40 32H). Sitter Maxxis Ardent 2.40 på det nu och vill köpa ett nytt tacx trainerdäck till den men dessa är bara 1,75. Går det att få på min nuvarande fälg eller måste jag köpa en smalare?
Hoppas det är tillräckligt med info:)
Om så är fallet skulle jag använda däck som är minst 55 mm brett, kanske att 50 mm funkar i nödfall.
Jag hittar bara 584 x 32 mm Tacx https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=99281 vilket inte är lämpligt.
emmer sa:Kolla först vad för storlek du får in i trainern.
Vet ju inte vad du har (kanske tom en roller) men många (tacx f.ex.) har inte plats för jättebreda saker...
emmer sa:Är det Zwift som hägrar (eller annat som kräver FE-C m.m.) så kan ju Arion Dig Smart B+ vara ett alternativ.
Det enda som krävs då är väl att nabbarna inte är för stora och att balansen är god (vilket ju är bra oavsett :-) )