Hone vevar

Fischer

Ny medlem
Hone vevar
Jag har bara sett Hone vevar i svart. (De finns väl inte i silver/metall också?)

Hur är tåligheten på ytskiktet? Blir de snabbt metallfärgade där skorna skaver mot vevarmarna och när man skrapar dessa i marken?

Hone vevar
Fischer skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har bara sett Hone vevar i svart. (De finns
> väl inte i silver/metall också?)

LX-vevarna är väldigt lika. Skillnaden är att Hone har pedalgängor i stål och LX i alu.

> Hur är tåligheten på ytskiktet? Blir de snabbt
> metallfärgade där skorna skaver mot vevarmarna och
> när man skrapar dessa i marken?

Mina är fortfarande helt svarta. Körda sen i Juli och enbart med plattisar.
Förövrigt grymt prisvärda vevar. Styva, lätta och snygga. Dessutom lätta att montera.
Man kan lätt få av vevarna med enbart insexor, vilket jag tycker är en fördel.

Hone vevar
Ja, jag var inne på LX först eftersom de ska vara i stort sett identiska med Hone, men just detta med stålgängor fick mig att luta åt Hone istället. Mina gamla vevar var dock svarta och det tog väl två månader innan jag skavt bort den mest färgen (på utsidan) av dem. Såg väldigt trist ut...

Hone vevar
Instämmer med Eric W, jag har kört med Hone sedan Juni och utsidorna på vevarna är fortfarande svarta och fina. Dreven tappar dock färgen vid första växlingen typ men det kanske alla svarta drev gör.

Hone vevar
å fan. Stålgängor på Hone. Jaha det visste jag inte. Det kanske är lite bra att ha.
Mina (tunga)Saint har som sig bör också stålgänga till pedal och ytterst finns en stålbricka som jobbigt nog lossnar när pedalerna ska av.
Har alltid varit anti mor svarta vevar men det blir rätt snyggt slitage på Saint. Jag menar, det ser ju fasen inte bättre ut på XT-vevarnas slitage.

Hone vevar
Muerto skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite skav här och där har ingen dött av.

jo jag, och vi vet att du inte bryr dig om hur din hoj ser ut bitch :P repor och skav är allvarligt.

Hone vevar
Folk är ju så jävla pet-noga med att det inte ska bli några repor och bucklor på sina bilar, hus, barn, äkta hälfter osv., då kan väl vi för fan få vara lite petiga med våra cyklar. :)

Hone vevar
Repa på bilen: Check! Nån har dragit en nyckel längs hela ena sidan. :)

Hus: Har inget längre, men det vi hade hade lite repor här och var...

Repor på båten: Javisst!

Repor på hojarna: Ooooooooh ja!

Tillbaka
Topp