Hopp Gbg

blunder

Ny medlem
Hopp Gbg
Jag är inte så hoppig men tror att det finns något liknande i Alebacken. I Bollekollen är jag säker på att det finns. kan inte minnas något sådant "inne" i gbg men är som sagt inte så hoppig av mig.

Jolinwood

Aktiv medlem
Hopp Gbg
hmm inte min kopp té, men frågan är om jag inte såg ett par grabbar med bus i blicken som byggde något liknande i trakterna kring Kallebäck, någon annan kanske vet mer?

pbeijer

Aktiv medlem
Hopp Gbg
blunder sa:
Jag är inte så hoppig men tror att det finns något liknande i Alebacken. I Bollekollen är jag säker på att det finns. kan inte minnas något sådant "inne" i gbg men är som sagt inte så hoppig av mig.
I Alebacken finns inget så stort. Finns lite mindre dropp och hopp på dh-spåren men inte så stort.

Rattnalle

Aktiv medlem
Hopp Gbg
Jolinwood sa:
hmm inte min kopp té, men frågan är om jag inte såg ett par grabbar med bus i blicken som byggde något liknande i trakterna kring Kallebäck, någon annan kanske vet mer?
Finns en rätt saftig dirtbana där.

Men den sortens hopp som bilden visar tycker jag ser ut som något som hör hemma i en dirtbana eller ett DH spår. Så vad är mtb som ts avser?

E_F

Ny medlem
Hopp Gbg
Ok, då är DH-hopp jag menar!

Någon som har koll på om man kan hitta denna typ av hopp runt gbg eller inom 1h resväg någonstans? 4-5 m platå är väl åt det biffiga hållet enligt mig, det funkar med 3-4 m :)

Ni som gjort hoppet på bilden, hur har ni gjort det? Det behövs ju en del massor + maskin att bygga med och var är det placerat, privat eller kommun mark?

/E

xdr

Aktiv medlem
Hopp Gbg
De är ursprungligen byggda i ett projekt i samarbete med kommunen, sedan påbyggda med massor vi fått av kommunen och en hyrd grävare. De ligger i vår minidownhill backe som vi sköter ideellt.

stko

Ny medlem
Hopp Gbg
Jag har röstat.

"Förslag som får minst 200 röster kommer, efter att 90 dagar har gått, att tas upp av ansvarig nämnd och beslutet publiceras synligt för alla."

34 röster hitils! Så rösta så att vi når upp till 200!!!

mr bobcat

Ny medlem
Hopp Gbg
Tycker alla på happy kan sympati rösta!
Jag har själv precis gjort det, och det tog inte många sec att regga sig.

Tycker fler sånna här förslag borde läggas fram i fler kommuner och promotas av alla med cykel intresse. ;)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer