Hör upp, cykel i media-tråden

Jag noterar att TR, vad det verkar, inte har tagit ställning till kvinnans påstående om att det var en "fin höstdag". Måhända något att ta fasta på vid ett eventuellt överklagande?

Ha. Ha. Ha. Ännu mer förbjudet :D
Festligt att de skyller på att elsparkcyklarna kör upp rännor i gruset och därmed ändrar vattenavrinningen, som orsak till ”förbudet”.
Men visst, all krigföring är bra krigföring. ;)

2638DBC2-5C58-4869-AB89-DACFE676E2A2.png

"Moped gangs with machetes target London's cyclists.

Cyclists are having their bikes stolen in violent attacks from moped gangs with machetes in London.
Following the mugging of professional cyclist Alex Richardson earlier this month, there have been other reports of similar thefts."

Undrar om det är därför Cycle_dr1 blivit icke offentlig på Strava….

Vad är det ens för personer som har machete i London liksom?
De som är för fattiga för att bete sig som riktiga gangsters. Alltså, råna folk med pistol. Mopeden är ju också en liten fattigdomsmarkör i sammanhanget eftersom ingen person med självrespekt, och nu menar jag kriminella såväl som ickekriminella, frivilligt skulle åka runt på en sån...

I rubriken står dessutom att tjuven först blir påkörd av bil. Sen i texten står det att hen blev påkörd av bilförare? Kan de inte bestämam sig? Eller blev tjyven påkörd 2 ggr?

Trevlig ide. Synd bara att Filipstad ligger så avigt till. Verkar som om att smidigaste sättet är att cykla till/från Kristinehöla vilket nog skulle komplicera logistiken lite för många
Om jag inte minns fel så finns ambitioner att förlänga Klarälvsbanan så att den fortsätter till Filipstad. Då skulle man kunna cykla tråkväg från Karlstad till Mora.

Om jag inte minns fel så finns ambitioner att förlänga Klarälvsbanan så att den fortsätter till Filipstad. Då skulle man kunna cykla tråkväg från Karlstad till Mora.
Fast cykla upp till Hagfors bara för att ta sig ner igen till Filipstad? I.o.f.s om det sen skulle gå cykla vidare till Mora därifrån på Bilfri cykelled? 40 mil relativt platt åkning? Låter rätt trevligt tycket jag. Ni locals har ju gott om andra vägar att cykla på om ni tycker det verkar tråkigt

Tydligen har män i den övre medelklassen cyklar för tiotusentals kronor. Vad pratar vi om här -- kan det vara så mycket som 20-30 tusen? (Obs: ironi.)

Hans belägg för hur cykeln har bytt politiskt hemvist fram och tillbaka är f.ö. sämre än på en fälgbromsad cykel som inte servats sedan 2011. Den givna slutsatsen är väl att cykelintresset överskrider -- och nästan alltid har överskridit -- politiska- och klassgränser?

Tydligen har män i den övre medelklassen cyklar för tiotusentals kronor. Vad pratar vi om här -- kan det vara så mycket som 20-30 tusen? (Obs: ironi.)

Hans belägg för hur cykeln har bytt politiskt hemvist fram och tillbaka är f.ö. sämre än på en fälgbromsad cykel som inte servats sedan 2011. Den givna slutsatsen är väl att cykelintresset överskrider -- och nästan alltid har överskridit -- politiska- och klassgränser?
Nej. Cykling har alltid varit politik. Åk till en traditionellt blå kommun som Solna och du ser en kommun som nog fan gör aktiva val för att det ska var så svårt att cykla som möjligt. Så fort du lämnar det pisshålet till kommun blir infrastruktur snabbt mycket bättre.

Nationellt är väl annars den största boven alla politiska partier som med stöd av LO har haft visionen om att precis ALLA ska åka runt i en sosse-container. Därför motsäger jag nu migsjälv och säger att cykling aldrig varit politik eftersom alla partier är överens om att cykling i grunden är dåligt.

Jag är lite nyfiken på det här med klass. Vad definierar klass och vilka klasser finns det? Är lite intresserad av vad jag själv tillhör enligt de som fortf anser att det finns ett klassamhälle…

Jag är lite nyfiken på det här med klass. Vad definierar klass och vilka klasser finns det? Är lite intresserad av vad jag själv tillhör enligt de som fortf anser att det finns ett klassamhälle…
Vad kostar dina cyklar och ditt cykelintresse varje år? Har du råd att lägga 30.000 på en cykel är du nog i en annan klass än de som knappt har råd med en cykel alls.

Jag försökte bara påpeka att det finns människor som av olika anledningar inte har råd att lägga 30 lax på en cykel (vilket i min värld tyder på att människor lever olika bubblor/världar/klass eller vad man nu vill kalla det).

Fast cykla upp till Hagfors bara för att ta sig ner igen till Filipstad? I.o.f.s om det sen skulle gå cykla vidare till Mora därifrån på Bilfri cykelled? 40 mil relativt platt åkning? Låter rätt trevligt tycket jag. Ni locals har ju gott om andra vägar att cykla på om ni tycker det verkar tråkigt
Förstå mig rätt, banvallen är det klart tråkigaste alternativet runt Karlstad.
Skulle det bli asfalterad banvall ändå till Mora så skulle jag ändå vilja prova(1ggn)

Förstå mig rätt, banvallen är det klart tråkigaste alternativet runt Karlstad.
Skulle det bli asfalterad banvall ändå till Mora så skulle jag ändå vilja prova(1ggn)
Sant, även om den tråkigaste biten nog väl ändå är Hammaröleden? Den e så jäkla tråkig att det är en av de få ställen där min fru kommit upp och lagt sig på rulle. Trodde inte hon kunde men det visade sig bara att hammaröleden är något hon hatar mer än klungkörning.

Sen kanske jag ska nämna att jag älskar tråkigt. De lite tristare bitarna av leden, te.x milen efter Deje e fan underbara eftersom du kan checka ut hjärnan totalt och knappt behöver trampa ens

Tillbaka
Topp