Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tackar :)
Jag syftade mer på renodlade cykelhandskar. Jag har hittils kört med innervantar + skalvante i GTX som egentligen är gjord för isklättring/alpinism. Grejen är att jag helst inte vill krascha dessa vantar i asfalten då priset ligger en bit över 1000 lappen och dom är hyffsat ömtåliga. Så tips på robusta billiga cykelvantar(runt 500kr) som man kan behandla hur som helst mottages gärna. Ska som sagt funka i temperatuer runt +5 och en bit ned..
Isklättervantar som är ömtåliga? Allt mitt som kan relateras till isklättring/alpinism tål nog att rulla ut för kebnekaise med men det är ju inte omöjligt.
Dom är ju inte ömtåliga för rephantering och greppande i skrovliga ytor m.m Men däremot för kanande på asfalt. Man håller ju inte i asfalten med förstärkningarna :)
Kolla själv på ovansidan av dom http://www.klattermusen.se/swe/produkter/greppet.shtml
kevlar Skrev:
-------------------------------------------------------
> Isklättervantar som är ömtåliga? Allt mitt som kan
> relateras till isklättring/alpinism tål nog att
> rulla ut för kebnekaise med men det är ju inte
> omöjligt.
>
> Vilja, våld och vaselin!
Kan du inte köra med ett par kraftiga fullfingerhandskar (typ DH modell) och sedan sånna tunna silvriga värmereflekterande vantar innanför alt. annan form av värmevante. Det borde väl räcka? Eller skall du ut i -25°C och hojja?
Jag körde hela förra senhösten med mina GORE Windstopper. De fungerar utmärkt och är jättesköna. Dessutom är de snygga och diskreta och jag använder dom även till vardags.
Däremot saknar jag vinterhandskar, slalomhandskar är för klumpigt har jag märkt. Det går knappt att växla med dem.
Ett par vanliga handskar för längdskidåkning funkar fint. Sinisalo och Lill Sport har ett antal olika varianter beroende på temperatur, dock är de förmodligen för kalla när tempen sjunker under noll strecket.
Gore windstopper handskar har jag också, och dom har fungerat bra hittills! Ligger runt 400 spänn i dom flesta butiker - jag skulle aldrig köpa kläder på nätet.
Hestra XT långfingrade. När det blir för kallt för dem tar jag fram mina 200,- vantar från Newline. Fanns på InterSport. Funkar ned till -10 så länge man cyklar (de blir blöta och kallnar fort om man inte cyklar).
Ner till nollan kör jag med ett par vanliga 661 Comp långfingrade handskar. Körde med dem igår kväll i +2...
Mellan 0 och ca -5 blir det ett par McKinley med nåt windstopperplagiat och fleecefoder.
Kallare än -5 och ner mot -15 blir det skalhandskar med riktigt varma fleece hanskar i.
Kör med Gore Windstoppers och dom fungerar mycket bra, bra grepp, bra passform, bra slitstyrka och lagom varma. När det blir riktigt kallt kör jag med Pearl Izumi lobsters, trefingervantar, väldigt varma men inte fullt så smidiga.