Hur är det med Cykloteket nu för tiden?
Hasse#7 sa:Bengt-re sa:mr.morango sa:Att hänga ut ett enskilt företag på ett entusiastforum kan få ganska stora konsekvenser för företaget. Inte minst om man antyder att de inte ska klara sina åtaganden relaterat till ekonomiskt reultat. Jag ser verkligen fram mot era slutsatser i form av konkreta siffror och slutsatser i nyckeltal.
Tja. Åas gör jag inte affärer där jag har för avsikt att kunna hävda någon sorts åtagande om de ser vissna ut ekonomiskt. Cykloteket ser i mina ögon vissna ut. En sadel eller hjälm - inga problem! Men som sagt risken att företag som går med förlust slutar att finnas är enligt erfarenhet inte obetydlig. Sunda företag med liten risk att försvinna gör vinst och har jämn eller ökande omsättning. Nu har jag inte läst ekonomi sedan 80-talet så jag inser att det finns massor JAG inte vet eller förstår. Däremot säger min erfarenhet att företag som går med förlust oftare konkar än företag som går med vinst. Och om jag väljer att avstå en affär med ett företag som jag inte tycker ser sunt ut så gör jag väl bara mitt jobb som konsument?! För en marknadsekonomi skall fungera behövs upplysta konsument vilka fattar sina inköpsbeslut på logiska grunder?
Nu var det för mycket förlust i resonemanget. Det kan jag säga med säkerhet utan att vara ekonom.
Edit: det hann tydligen fixas före citering.