Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Tänkte jag slänger ut en tråd här, någon som kör GBG-STHLM förhållandevis snart?
Inte jag, men tipsar om denna tråd framöver

?

Hur är föret i GBG?
Inte jag, men tipsar om denna tråd framöver

?
Tack :)

Hur är föret i GBG?
16737052214441891709520313347456.jpg

Lätt fuktigt i Kållered.

/T

Hur är föret i GBG?
Kör 1-2 ggr i veckan i ÄGB och upplever att sabotagen på stigarna blivit värre iom begränsningarna som nu råder. Idag var det flera större träd som var nedbrutna på diverse ställen över den svarta leden. + en strategiskt utplacerad taggtråd på 'DH for Goats' påväg mot 'DH for Oldies'.
20230114_131439.jpg

Hur är föret i GBG?
Kör 1-2 ggr i veckan i ÄGB och upplever att sabotagen på stigarna blivit värre iom begränsningarna som nu råder. Idag var det flera större träd som var nedbrutna på diverse ställen över den svarta leden. + en strategiskt utplacerad taggtråd på 'DH for Goats' påväg mot 'DH for Oldies'.Visa bilaga 602913
Djärva stigval i dagens före, med eller utan stigsabotage!

Senast ändrad:
Hur är föret i GBG?
Kör 1-2 ggr i veckan i ÄGB och upplever att sabotagen på stigarna blivit värre iom begränsningarna som nu råder. Idag var det flera större träd som var nedbrutna på diverse ställen över den svarta leden. + en strategiskt utplacerad taggtråd på 'DH for Goats' påväg mot 'DH for Oldies'.
Hmm, det där var riktigt illa ja. Håller med om att taggtråd eller andra direkt farliga fällor bör polisanmälas.

Om du har/använder Trailforks så tycker jag även det vore bra att använda rapportfunktionen där, då kan man få en idé om vilka stigar som det ev sker återkommande sabotage på, och vara mer uppmärksam när man kör där (samt gillra en fälla för den som placerar ut fällor :-).

Om du är medlem i GSC finns även en tråd på subforumet för att rapportera/diskutera denna typen av frågor: https://happyride.se/forum/threads/...age-eller-bara-daligt-omdoeme.2901162/page-13

Hur är föret i GBG?
Nån med dagsfärsk info om ler- och vattenstatus i Lackarebäck och/eller Hisingsparken? ..Och kanske en prediktion om hur halt det kommer vara imorgon.

Hur är föret i GBG?
Det var helt okej med tanke på årstiden i Delsjöområdet i måndags och det brukar väl vara typ samma i Lackarebäck. Har bara kört hemmavid sedan dess men här har det torkat upp ordentligt.

Jag tror på toppenföre! Får nog bli en sväng imorrn med.

Hur är föret i GBG?
Helt klart fint idag ja, körde Hisingsparken och Svartemosse och det mesta var torrt och greppigt. Viss varning för de exponerade rötterna på branta sidan av Flowkullen, där fanns det viss halka helt klart..

Hur är föret i GBG?
Om det slutar snöa vid 10 är det svårt att ha skottat färdigt vid 8....
Om man lyckats prioritera att köra ett varv på de flesta gatorna vid det laget kan jag tycka det är rimligt att förvänta sig att man hunnit med pendelcykelstråk också. Det är väldigt mycket lättare att köra bil i tio cm snö än att cykla.

Men idag, toppenfint!
5D0CE672-74D8-44B0-AA38-04E2D630918E.jpeg

Hur är föret i GBG?
Vart fan vågar man cykla i ÄGB nu för tiden? Pine Forrest, Grisryggen + Delikata? Har noll koll på vilka leder man får cykla nu.
Du kan se vilka leder som dom officiella slingorna följer på trailforks.

Finns ändå ganska mycket att välja på tycker jag. Om du följer de uppmärkta slingorna så räkna med några svordomar och felnavigeringar första gångerna men sen sitter dom som en smäck.

Tillbaka
Topp