Hur är Långa Lugnet jämfört...

wilmerx

Ny medlem
Har förstått att Långa Lugnet i Falun har lagt om sin bana. Hur är den nya banan jämfört med andra långlopp typ FMT, Mörksuggan etc när det gäller rolig stigåkning och antal höjdmeter?

flest höjdmeter var det ja... LL = 940 hm på min klocka, finnmarken = 1720 hm.

klockan mäter inte mängden (rolig?) stig, men banan är rolig och varierande med utslagsgivande backar i min mening i varje fall.

Kanske är det mer stig på Mörksuggejakten också... iaf känns det så.
Startbacken är ju ~lika grym och Öijer och grabbarna har nog gjort vad dom kan för att det ska kännas i benen ;-)

ledsen att det blir så här, men mörksuggebacken har både fler höjdmeter och mycket brantare, och Öijer tror jag inte har bestämt så mycket alls på (den helt nya) banan i år.

cool... still confused but on a higher level! Rådet är alltså att man ska åka? Såg att det bara var 73 anmälda. Varför så få om banan är kul?

eftersom banan är helt ny så vet väl inte folk om att den är kul, vilket kan vara rätt subjektivt i slutänden.

åk om du vill. det är nog rätt svårt att lägga en dålig bana här i Falun, så är det fin bana du vill åt så är det väl inte en så stor risk att bli missnöjd.

stigarna här i trakten är steniga, så tycker du sådant är kul blir du nog inte besviken. vissa hatar ju tekniska stigar och uppförsbackar och tycker inte det är kul. själv tyckte jag förra årets bana hade för lite backar, men den stora massan tyckte tvärtom.

Tillbaka
Topp