hur få tyst på skrikande bakbroms, Hayes

Hej, Är de så att de börjar bli mindre tryck i bromsen ? Om de fortfarande är lika mkt olja ( gissar på att de e en Hayes HFX-9 ) Så testa o byta bromsbelägg och slipa lite lätt på skivan med sandpapper.

// Danne

När mina Hayes är kalla och våta låter dem som när man kastrerar en blind åsna som bara har två ben. Fast bara typ 2 sek, sedan släpper ljudet, cyklar man vidare och så kommer ljudet igen när man bromsar.

min låter varje gång jag använder den, är ju rädd för att jag ska skrämma ihjäl nån gammal pensionär med dåligt hjärta

robbankul skrev:
-------------------------------------------------------
> vad kan man göra för att få tyst skiten? skrämmer
> ju folk när jag använder den

börja cykla fixed!

Tjenare, Betaina, Om din broms bara låter när den är kall är de ju inget större probelm de gör dom flesta, ´Men Robbankul, som sagt byt broms belägg och slipa LITE på skivan, De blir perfekt isåfall..Men om bromsen har mindra och mindr aolja hela tiden ( Alltså att "handtaget" kommer längre och längre in hela tiden så läcken den olja. Och som dom flesta vet så låter de redigt mkt om de kommer olja på en skiva när man bromsar. men börja med att byta bromsbelägg och slipa bort smutsen på skivan

Hoppas de funkar / Danne

Är det inte bara att den är kall?
Jag har kört med mina Hope m4 bromsar i dagarna och dom skriker regält innan dom hunnit bli varma.

det är bra tryck, allt funkar bra förutom att den int går tebax,
jag tog bort beläggen förut och kollade hur dom såg ut och gjorde rent skivan o sen blidde den konstig

jag är ju ingen expert på detta, men som jag kan se så sitter det som det ska, tror jag råkade byta plats på beläggen, dom som satt fram hamnade bak istället men det borde väl intwe göra nåt

Nej de gör ingen skillnad..Svårt o gissa vad som har hänt..Men gå till närmsta cykelaffär, Så hjälper dom dig säkert!

Tillbaka
Topp