hur får man loss sram dubb vevarm mutter?

cubefritzz

Aktiv medlem
dags för årlig nogran rengörning, fettning mm. När jag satte på sram vevarm i februari drog jag åt den med momentnyckel. Nu får jag inte loss den :-). Hur gör man? Har ni några bra tips?

Första gången fick jag upp den med lång hävarm. Men andra gången så slutade det med att jag åkte till cykelverkstaden och de fick upp den med en tryckluftsdriven bultdragare (knack). Hade provat med lång hävarm osv, men det räckte inte. Knasig konstruktion.

cubefritzz

Aktiv medlem
Du tar i till den lossnar, om du menar skruven. Muttern skall sitta
Tips är att byta standardmuttern (som oxiderar fast i axeln....) till denna https://www.bike24.com/p2400553.html så att man får av grejerna i framtiden.
Du tar i till den lossnar, om du menar skruven. Muttern skall sitta kvar.
Bytte just i veckan och helvete vad den satt, förlängning till min insex var ett måste för att rubba den. Jag lade upp veven på NDS på en pall också, det hjälpte.
tack allihop skall testa pall tricket 🙏👍

cubefritzz

Aktiv medlem
Bytte just i veckan och helvete vad den satt, förlängning till min insex var ett måste för att rubba den. Jag lade upp veven på NDS på en pall också, det hjälpte.
detta fungerade perfekt, jag tog loss cykeln från mekstativet. Istället för pall använde jag en utomhus blomkruka som jag vände upp och ner. Löste mitt problem och även blomkrukan är hel. Stort tack för tipset.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer