Foxis sa:
Känns ju för övrigt som locals som ev. hänger här borde lägga mer energi på att lobba gentemot Skistar än att försvara Åre Bike Park. Berget och byn är kanon men själva parken och hur man kör liftarna ger intryck av att DH bara är en bisyssla som man inte orkar bry sig så mycket om.
Det gör vi, på ett mycket mer konstruktivt sätt än att gnälla på ett internetforum.
Ja, det är skitsurt att inte få åka upp med Kabin före kl. 13 just nu men det går fortfarande att ta sig upp till toppen även om Organic suger elefantlem, jag brukar köra grusvägen istället. En vanlig dag brukar jag kunna få in 4-5 toppåk utan några som helst problem.
Och ja, det suger att stå i kö till VM6:an. Men man kan också välja att se det som positivt att cyklingen i Åre fortfarande växer, upp 25% nu juli som jag fattat det. Har någon här varit i Whistler och stått kön till Fitzsimmons? Där kan man prata rejäl kö. Eller vissa dagar i Järvsö för den delen.
Däremot kan jag för mitt liv inte förstå vad som är så ofattbart jobbigt med att cykla till Stjärntorget från Bräcke och Getrappet, och då är jag en av dom som cyklar Bräcke mest av alla. Jag har hört sammanlagt noll locals gnälla på det genom alla år. Noll, nada. Men enligt Happy är det tydligen ett enormt problem.