Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cykelnätverket Biking Åre (som består av Skistar, destinationsbolaget, alla uthyrare och ÅBC) arrangerar Åre Bike Festival, just nu är det vår prio. WC eller VM är inte på agendan, eller har ens diskuterats. Prio ligger också på att utveckla cykelprodukten i byn, vilket faktiskt sker steg för steg även om folk här på Happy inte verkar tro det. Sedan kunde det absolut gå fortare framåt, men det finns fler faktorer att ta hänsyn till här än i till exempel Järvsö.larsaw sa:Är detta anledningen till att det inte görs några nya försök att arrangera internationella mästerskap i på skutan? Typ WC-deltävling eller VM?
Nu är det mycket lösa rykten. I början av högsäsongen fick man inte åka upp med Kabin alls med cykel. Sedan reviderades det till att cyklister fick åka med den efter kl.13. Först under några dagar med dåligt väder och få vandrare, och sedan alla dagar. Om jag minns rätt, vilket jag är hyfsat säker på att jag gör.Kung Stalle sa:Asså jag är inte helt säker på att jag fattade rätt men vare så att liften öppnade för cyklister kl 13 på regniga dagar? Är det rätt uppfattat?
Stalle
H. sa:Problemet är väl att hummelliften är så värdelös men lederna i mångt och mycket är planerade för att man ska åka från hummelstugan.
Hade vm6an tagit en upp till hummelstugan direkt hade nog ingen klagat...
Glisseur sa:Cykelnätverket Biking Åre (som består av Skistar, destinationsbolaget, alla uthyrare och ÅBC) arrangerar Åre Bike Festival, just nu är det vår prio. WC eller VM är inte på agendan, eller har ens diskuterats. Prio ligger också på att utveckla cykelprodukten i byn, vilket faktiskt sker steg för steg även om folk här på Happy inte verkar tro det. Sedan kunde det absolut gå fortare framåt, men det finns fler faktorer att ta hänsyn till här än i till exempel Järvsö.larsaw sa:Är detta anledningen till att det inte görs några nya försök att arrangera internationella mästerskap i på skutan? Typ WC-deltävling eller VM?
Edit: masspost på grund av strulande webbläsare.
Vi kollar på det i detta nu. Återkommer.Henrik83 sa:Hur går tanken kring just Bike Week, prio cyklister i kabin då?
BOBCAB sa:Jag förstår inte problemet. Visst är VM6 o Gondolen bättre än Hummelliften, men värdelös är den då inte. När det gäller kabinen vill jag minnas att det brukar stå en skylt när den är öppen eller stängd för cyklar, och detta beroende på antal vandrare, och om den då är stängd för cyklar är det ju bara o ta VM6 för de går ju från samma ställe.
Mårten sa:Hur många av er som har synpunkter har aldrig cyklat i Åre?
Mårten sa:Hur många av er som har synpunkter har aldrig cyklat i Åre?
rekrevs sa:Mårten sa:Hur många av er som har synpunkter har aldrig cyklat i Åre?
Har åtminstone ett 60-tal cykeldagar i Åre sen 2008. Räcker det för att få ha synpunkter?
Jag har cyklat en hel del i Åre men har inga synpunkter.Mårten sa:Hur många av er som har synpunkter har aldrig cyklat i Åre?
danne1 sa:När det är högsäsong med mycket cyklister och vandrare drar man ju direkt upp till gondolen med vm6-hummeln och ligger och lapar högzonslederna på förmiddagen. Gondolen går ju jäkligt snabbt och smidigt upp till toppen och oftast går kön där väldigt snabbt.
Sen på eftermiddan när det börjar lugna ner sig kan man köra några topp till botten åk med kabin + lågzonsåk med vm6 och hummeln.
Shimano och flinbanan blir det oftast väldigt mycket folk i på förmiddagarna, så bäst att vänta med dom till eftermiddagen ändå.
mikaeljc sa:danne1 sa:När det är högsäsong med mycket cyklister och vandrare drar man ju direkt upp till gondolen med vm6-hummeln och ligger och lapar högzonslederna på förmiddagen. Gondolen går ju jäkligt snabbt och smidigt upp till toppen och oftast går kön där väldigt snabbt.
Sen på eftermiddan när det börjar lugna ner sig kan man köra några topp till botten åk med kabin + lågzonsåk med vm6 och hummeln.
Shimano och flinbanan blir det oftast väldigt mycket folk i på förmiddagarna, så bäst att vänta med dom till eftermiddagen ändå.
Precis min taktik också när jag är i Åre. Det enda klagomålet jag har är bristen på tydlig information på Skistars hemsida om vad som gäller för kabinen. Vet man förutsättningarna kan man planera utefter dem.
Mårten sa:H: om det byggs ett redbulldrop på transporten. Blir du nöjd då? Din gamle hucker.
Glisseur: Fixar ni det åt H?
Henrik83 sa:Glisseur sa:Cykelnätverket Biking Åre (som består av Skistar, destinationsbolaget, alla uthyrare och ÅBC) arrangerar Åre Bike Festival, just nu är det vår prio. WC eller VM är inte på agendan, eller har ens diskuterats. Prio ligger också på att utveckla cykelprodukten i byn, vilket faktiskt sker steg för steg även om folk här på Happy inte verkar tro det. Sedan kunde det absolut gå fortare framåt, men det finns fler faktorer att ta hänsyn till här än i till exempel Järvsö.larsaw sa:Är detta anledningen till att det inte görs några nya försök att arrangera internationella mästerskap i på skutan? Typ WC-deltävling eller VM?
Edit: masspost på grund av strulande webbläsare.
Hur går tanken kring just Bike Week, prio cyklister i kabin då?
Håller med, informationen idag runt cyklingen i Åre är inte bra. Eller rättare sagt, den är riktigt dålig.mikaeljc sa:Det enda klagomålet jag har är bristen på tydlig information på Skistars hemsida om vad som gäller för kabinen. Vet man förutsättningarna kan man planera utefter dem.
Henrik83 sa:Fast du gör ett bra jobb här med att räta ut många frågetecken!
Glisseur sa:Henrik83 sa:Hur går tanken kring just Bike Week, prio cyklister i kabin då?
Cyklister är ok i Kabinen hela dagarna då som jag fattat det enligt det senaste beskedet. Sen om man kan kalla det prio är väl upp till tolkning.
Lillgammal sa:Är det bara jag som upplever Åre som lite av en spökstad? Var där förra året, första gången sedan 2011 och det var knappt en tredjedel av folket där då. Var är alla åkarna? Järvsö eller?
Paco sa:Lillgammal sa:Är det bara jag som upplever Åre som lite av en spökstad? Var där förra året, första gången sedan 2011 och det var knappt en tredjedel av folket där då. Var är alla åkarna? Järvsö eller?
Det beror väl lite på när man är där.
Mest folk är det väl under ÅBF men både Vallåsen och Järvsö tar nog en del folk. Sen är ju Norge ett trevligt land att cykla i.
Lillgammal sa:Är det bara jag som upplever Åre som lite av en spökstad? Var där förra året, första gången sedan 2011 och det var knappt en tredjedel av folket där då. Var är alla åkarna? Järvsö eller?
Då undrar jag när du varit här? Det var rejält med folk i byn förra sommaren, och ganska saftiga liftköer under stora delar av semesterveckorna i juli och början av augusti. Och det var bra med folk på helgerna hela vägen till avslutningshelgen. Cyklingen har i princip ökat för varje år sedan Åre Bike Park öppnades och Åre drar fortfarande mer folk än Järvsö, trots en kortare säsong. Men sen beror det ju på när man är här, och hur vädret är just då, om det är mycket folk eller inte.Lillgammal sa:Är det bara jag som upplever Åre som lite av en spökstad? Var där förra året, första gången sedan 2011 och det var knappt en tredjedel av folket där då. Var är alla åkarna? Järvsö eller?
Men det ska inte finnas några frågetecken, informationen borde vara bättre och tydligare.Henrik83 sa:Fast du gör ett bra jobb här med att räta ut många frågetecken!
Glisseur sa:Men det ska inte finnas några frågetecken, informationen borde vara bättre och tydligare.Henrik83 sa:Fast du gör ett bra jobb här med att räta ut många frågetecken!