Dingovalle
Aktiv medlem
Hur har detta gått till - totalkvaddat däck?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Brett däck på smal TL-fälg?Efter kanske 15 timmar har mina Schwalbe ICE spiker totalt pajat. Köpte dem iofs begagnat men de var i så nära nyskick man kan begära.
Mnja, vet inte. Jo, alltså den är ju TL-ready och möjligen smal. Men ändå.Brett däck på smal TL-fälg?
Högre än på sommaren. Men inte stenhårt. Har inte mätt.Whoa!
Däcktryck?
Finns fler historier om den kombon, tydlingen viks däcksidan åt "fel håll" och resultatet skall bli sådär. Tyvärr så är jag lite för dålig på tyska, så jag kan ha missuppfattat det hela, men det var min tolkning.Mnja, vet inte. Jo, alltså den är ju TL-ready och möjligen smal. Men ändå.
Bakdäcket växlar mellan driv och broms?Jo, det känns som att det har vikts över fälgkanten och nötts av. Men det finns flera konstigheter i det trots allt. Hur kunde det gå på 3-4 turer? När jag kollar framdäcket som inte är skadat så är det ju en tydlig kant där däcket sväller som en svamp upp ur fälgen. Men det funkar ju utan problem. Ich när jag kollar familjens andra cyklar så ser det lika ut.
Ice spikers dubb äter sig ut när man har det i bakBakdäcket växlar mellan driv och broms?
Det tror jag är orsaken till att vissa dubbdäck fungerar utmärkt som framdäck, men dubben äter sig in när man har dem som bakdäck. Orelaterat, men belastningen skilljer ju sig åt. Kan spela roll.
Kanske?
Den ser sprucken ut på bilden. Men jag har kollat noga. Ingen spricka. Däcket är söndernött ca 100 cm på båda sidor. På några ställen rakt igenom, på andra är det tydliga spår.Fälgen är sprucken, kanske gnuggat hål där
Mellan 1,2 och 11 bar alltså. Jag tror ett av felen är här.Mnja, vet inte. Jo, alltså den är ju TL-ready och möjligen smal. Men ändå.
Knappt två bar i andra hjulet som pumpades samtidigt. Fälgen är 28 mm.Mellan 1,2 och 11 bar alltså. Jag tror ett av felen är här.
Jag lutar åt att Makten har rätt, alternativt konstigt produktionsfel.Om däcket var begagnat kan det ju ha stått och torkat sönder i några år utan din vetskap. Eller så har förra ägaren pumpat det till idiottryck vid något tillfälle och börjat slita sönder korden, som sen gått åt pipan helt först i din ägo.
Håller med. Inget emot att köpa nytt. Men om kombon med fälg och däck inte fungerar så blir det lite surt.Jag lutar åt att Makten har rätt, alternativt konstigt produktionsfel.
Oavsett så är det svårt för dig att göra något åt det. Bara att köpa nytt tyvärr.
Nä, kör dem på taket. Och slitaget är 100-120 långt på båda sidor?.du har inte haft den på dragkrokshållare och drabbats av att däcket påverkats av avgasutsläppet...?
Om fälgen fungerar med andra däck så skulle jag inte vara orolig för det.Håller med. Inget emot att köpa nytt. Men om kombon med fälg och däck inte fungerar så blir det lite surt.
Ser ut som du har för smala fälgar, för dessa däck.Efter kanske 15 timmar har mina Schwalbe ICE spiker totalt pajat. Köpte dem iofs begagnat men de var i så nära nyskick man kan begära.
Tror inte det…Kan cykeln ha stått med platt däck länge?
Kanske det. Yttermåttet är 28 mm. Klarar inte dessa fälgar ICE spiker?Ser ut som du har för smala fälgar, för dessa däck.
Därför kryper däcket ut.
Ser ut som du har för smala fälgar, för dessa däck.
Därför kryper däcket ut.
Ser ut som du har för smala fälgar, för dessa däck.
Därför kryper däcket ut.
Satt däcken löst på hjulen? Funderar om dem kan ha snurrat i förhållande till fälgenNu har jag kollat hur framdäcket ser ut. Slitage är synligt för också längs med fälgkanten. Inte alls lika mycket. Men fullt synligt. Då borde det rimligen vara så att kombinationen av däck och fälg inte riktigt lirar.
Nej det har inte känts löst.?Satt däcken löst på hjulen? Funderar om dem kan ha snurrat i förhållande till fälgen
Har du känt på fälgkanterna hur de känns, om de är skarpa eller mjukt avrundade? Jag tycker det absolut ser ut som att kanten på fälgen ätit sig in i sidan på däcket.Nu har jag kollat hur framdäcket ser ut. Slitage är synligt för också längs med fälgkanten. Inte alls lika mycket. Men fullt synligt. Då borde det rimligen vara så att kombinationen av däck och fälg inte riktigt lirar.
Fälgkanterna är runda?Har du känt på fälgkanterna hur de känns, om de är skarpa eller mjukt avrundade? Jag tycker det absolut ser ut som att kanten på fälgen ätit sig in i sidan på däcket.
Däcken är köpta på butik i november 2021. De är med andra ord i stort sett nya. Skav uppstår både fram och bak. Men absolut mest i bak. Då måste det rimligen vara för högt eller för lågt tryck eller att däck och fälg inte lirar. Jag kan orimligen ha fått två dåliga däck. När jag körde in dem hade jag lågt tryckt. Kan det ha sågat fälgen genom däcket?
Jag tror det, lågt tryck i kombination med fälgkanter som av någon anledning äter på däcket.När jag körde in dem hade jag lågt tryckt. Kan det ha sågat fälgen genom däcket?
Jag misstänker det också.Jag tror det, lågt tryck i kombination med fälgkanter som av någon anledning äter på däcket.
Ska besöka xxl och snacka med dem?Kan vara en dålig batch.
Reklamera. Kostar dig åtminstone ingenting.
hur lågt?Däcken är köpta på butik i november 2021. De är med andra ord i stort sett nya. Skav uppstår både fram och bak. Men absolut mest i bak. Då måste det rimligen vara för högt eller för lågt tryck eller att däck och fälg inte lirar. Jag kan orimligen ha fått två dåliga däck. När jag körde in dem hade jag lågt tryckt. Kan det ha sågat fälgen genom däcket?
Vet inte. Läste på hos schwalbe eller happyride att det skulle vara lägre än normalt för att ge dubbarna mer kontakt.hur lågt?