Hur jag fick tag på en PAC messanger väska!!

Gumae

Ny medlem
Frågan lyder: Vart får man tag på en PAC messanger väska?? Ja man kan beställa dem från www.pacdesign.com men då får man vänta nästan ett år för att få den. Ingen som har en beg, vet vart man kan få tag på dem??

Senast redigerad av en moderator:
Satsa på en chrome västa istället betydligt bättre och mer lätt jobbad.

chrome har oerhörda brister vågar jag påstå.
iallafall att jobba med(buda)..duger säker gott åt vanligt folk som vill glassa på sin fixie.
insidan är av helt fel matreal. käkar upp alla kuvert med sin gummi aktiga insida.
satsa på pac!

Jag har själv en Deluxe men kan tyvärr inte hjälpa dig så mycket med var man får tag i dem. Beställde min direkt av Pat men var själv på besök till Kanada senaste sommar så jag bad dem skicka väskan till min adress där. Tog lite drygt två månader för dem att sy upp väskan med den Custom Flap jag ville ha.

Jag skall inte ta ställning till om Chrome har brister men däremot har jag svårt att komma på en enda funktion som klart skulle vara bättre än på Pacen. Skulle möjligen då vara högre "hipster-faktor" hos Chrome men det ser jag endast som fördel för Pac.

Rekommenderar varmt en X-strap. Då den är bortknäppt på locket stör den på intet sätt normal använding (att väskan ofta svängs fram och tillbaks). Då väskan är tungt packad (har haft 30 liters vattendunk i min :-) är det däremot skönt att ha den extra axelremmen. Funkar även bra på långa landsvägsturen.

Pontus

Vad bra att ämnet kommer upp!
Jag hade en ZACK-ryggsäck/mjuk nylonportfölj i slutet 90-tal början av detta århundrade.. Det jag letar är alltså liknande en kontorsväska med dubbla axelremmar. Hittar bara rena ryggsäckar och enremmade modeller. Ngt. tips?

Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad bra att ämnet kommer upp!
> Jag hade en ZACK-ryggsäck/mjuk nylonportfölj i
> slutet 90-tal början av detta århundrade.. Det
> jag letar är alltså liknande en kontorsväska
> med dubbla axelremmar. Hittar bara rena
> ryggsäckar och enremmade modeller. Ngt. tips?

jag larvar runt med en haglöfs Lap http://www.haglofs.se/prd/visaprod....tNr2=146&xCatNr=&NP=&Q=&HMtrl=&Str=&show=&ak= som har palts för två pärmar + dator. Kan bäras som ryggsäck eller på axeln.

Man tackar för alla åsikter och tipps! Mailade Bricklane Bikes i förrigår men har inte fått någit svar från dem. Får fortsätta leta runt lite. Alla verkar så grymmt nöjda med sina väskor och verkar vägra att skilja sig från den. Har vart så med min Timbuk2 som jag haft i snart 3 år. Har inte ångrat att jag köppte den en enda sekund. Men behöver en större väska nu. Vissa säger att Timbuk2 väskorna är skit jämfört med PAC och Chrome. Känns inte som att jag riskerar att bli missnöjd i alla fall!

om du bara behöver en större kan du väl köpa en timbuk XL. Inte lika stor som PAC ultimate men det skiljer ju typ 3000kr i pris. Enda nackdelen jag ser hos timbuk är att den rör sig på ryggen men det fixar man lätt med två cross-straps. Jag tycker timbuk är grymma iaf om man jämför pris

http://www.bagjack.com/ gör schyssta budväskor, jag har en enorm som man lätt får ner helgpackning till en 3-dagrstävling i...
Mycket praktiska fack, bra remsystem och insidan är klädd med någon form av halvstyvt teflonplast.
Tror att det går att custombeställa direkt från deras tillverkning i Berlin, annars säljer http://www.keirinberlin.de/ deras väskor ( där köpte jag min ) :-)

Bilagor

• 60169__1_NAME_back%20suspension.jpg
    60169__1_NAME_back%20suspension.jpg
    28 KB · Besök: 19
Har fått kontakt med Bricklane Bikes. De verkar har mycket hemma. Tror det blir att jag beställer en Ultimate väska. Färgen har jag lite beslutsångest över.. Hoppas få lite bilder av dem snart.

Titta! Jag har letat på alla köp/sälj sidor jag kan komma på inkl. ebay.com men kunde inte hitta en enda PAC som var till salu. Var precis på väg att beställa hem en från England när Newsboy besvadare mina böner. Han snublade in i den här tråden och hade en som bara låg och skräpade! Hur stor är chansen?! Så idag har jag blivit en lycklig ägare av en PAC Ultimate! Trotts regn och dåligt väder var jag bara tvungen att dra ut en sväng och prova lite på fixien! Lassade i 16 kg blyvikter från dykutrustningen och 4 liter vatten, så totalt 20 kg. Tungt? Anstängande för rygg/axlar? Obekvämt? NEJ! Helt underbar!

IMG_3949.JPG ht=544

IMG_3950.JPG ht=544

IMG_3952.JPG ht=544

IMG_3954.JPG ht=544

Gumae skrev:
> Trots regn och dåligt väder var jag bara tvungen att dra ut en
> sväng och prova lite på fixien!

Regn är ju exakt rätt element för en riktig väska ;-) Ifall det aldrig regnade kunde man ju lagt pengarna på nåt annat.

Gumae skrev:
> Exakt pfred! Kan medela att PAC:en fyllde sin
> funktion! Det gjorde inte regnjackan..

Vadå blev du inte svettig inifrån?

Flyt! Nu MÅSTE du hoja till jobbet..

Belastar den bara en eller bägge axlarna?

Vad f-n skall du släpa med dig 2 backar öl för när du skall ut och cykla =)

Freak =)

glitch skrev:
> Gumae skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Exakt pfred! Kan medela att PAC:en fyllde sin
> > funktion! Det gjorde inte regnjackan..
>
>
> Vadå blev du inte svettig inifrån?

Vet inte riktigt. Var nog en blandning av svett och regn utifrån. Mestadels regn..

bruce skrev:
> Flyt! Nu MÅSTE du hoja till jobbet..
>
> Belastar den bara en eller bägge axlarna?
>
> Vad f-n skall du släpa med dig 2 backar öl för
> när du skall ut och cykla =)
>
> Freak =)

Hehe, kanske ;)

"X-strapen" har en vaderad extra rem på höger axel som du kan använda vid behov. Annars är det bara att knäppa fast den på locket.

Dels för att få ett bra perspektiv på hur stor väskan är på bild och för att prova att cykla med så mycket last i väskan. 2 flak öl väger runt 16 kg. Funkade helt ok! Väskan verkligen kramar om kroppen inte som Timbuk2 som mer hänger där bak.

Yes I know ;)

Tillbaka
Topp