Hur kassa är decathlons hardtails?

Finns lite olika varianter som den länkad ovanför, finns även de man sticker in i BB, kolla bara så att infästningarna är kompatibla med din cykel.

Grattis till cykeln, känns som fantastisk spec för priset med en Markhor, bra växlar, vettiga bromsar, TLR hjul, och ska väga bara 12,5 kg i L.

Använd en gaffelpump till att få rätt tryck i gaffeln för dig och bromsa in bromsarna nu. Sen är det bara att köra!

Vad är det största problemet med dett utöver eventuellt ramen? Kommer jag slänga det åt helvete efter ett par månader eller bara byta ut växlar och bromsar? Med rabatten känns priset smått otroligt för en ram.

Mekaniska bromsar är lite trist, men jag som rookie kanske inte märker så mycket.
Problemet är inte cyklarna, utan Decathlon.

Problemet är inte cyklarna, utan Decathlon.

Dock inte längre

"Decathlon backtracks on Russia after boycott calls - BBC News" https://www.bbc.com/news/business-60912746.amp

Även om det satt långt inne. Men det gäller antagligen alla koncerner som har (haft) verksamhet i Russland.

Grattis till cykeln, känns som fantastisk spec för priset med en Markhor, bra växlar, vettiga bromsar, TLR hjul, och ska väga bara 12,5 kg i L.

Använd en gaffelpump till att få rätt tryck i gaffeln för dig och bromsa in bromsarna nu. Sen är det bara att köra!
Pumpar och klart, grannen har grejor!

Imorgon blir riktiga jungfrufärden; hann bara testa lite snabbt idag. Hoppas kunna få in 8-9 mil imorgon iaf. Brukar ha lättare att pumpa hårt på arbetsdagar dock..

En sak jag redan gillar är att växla upp går med både tumme och pekfinger då det reglaget är tvåsidigt. Fånig liten detalj men rätt skön.

Imorgon blir riktiga jungfrufärden; hann bara testa lite snabbt idag. Hoppas kunna få in 8-9 mil imorgon iaf. Brukar ha lättare att pumpa hårt på arbetsdagar dock..

En sak jag redan gillar är att växla upp går med både tumme och pekfinger då det reglaget är tvåsidigt. Fånig liten detalj men rätt skön.
Låter spännande, är konstigt nog trots allt skit man läst här om deras "low end" produkter toknöjd med min ST520v2 som jag köpte för två år sen...

Kul!

Du kanske är en van pendlare men 8-9 mil på en MTB är ganska långt, så ta det lite lugnt första rundan så du inte inflammerar nå't knä eller liknande som jag gjorde en gång...

Kul!

Du kanske är en van pendlare men 8-9 mil på en MTB är ganska långt, så ta det lite lugnt första rundan så du inte inflammerar nå't knä eller liknande som jag gjorde en gång...
Jag är inte en pendlare, utan en turfspelare. Hittills i år har jag cyklar 630 mil. Cyklar i omgångar! Nu är det dags för morgonomgången sen hem för frulle! Knäna är redan kroniskt inflammerade. Jag cyklar inte snabbt heller :')

Dock inte längre

"Decathlon backtracks on Russia after boycott calls - BBC News" https://www.bbc.com/news/business-60912746.amp

Även om det satt långt inne. Men det gäller antagligen alla koncerner som har (haft) verksamhet i Russland.
Jo, jag är medveten om att de ändrade sig. Under galgen. Så dags då, då hade de redan visat sitt rätta jag.

Men det finns så många cykelbutiker som inte aktivt valde att profitera på människors död och lidande. Jag väljer en av dem istället.

Riktigt snabb första tremilare! Slog några av mina pers på strava utan att tänka på det.

Körställningen känns rätt bra, jag funderar på om jag istället för att skaffa 50mm bör köra 60mm styrstam för att ersätta 80mm som är på nu.

Tog en rutinrunda som inkluderar asfalt, liiten sträcka stig i gräs, en hel del grus och lite oröjd skogsstig. Snabba svängar på grus var en helt annan grej än på treken, kände inte behov att sakta ner. Skogsstigen har ett parti där jag brukar behöva frirulla pga mycket småhinder, nu körde jag utan problem närmast full fart där.

Hade ca 1,5km/h snabbare än vanligt (fortfarande inte snabb då jag stannar för turfzoner) vilket förvånade mig då jag brukar bli svettigare.

En del av prestationen är garanterat nycykelpepp; men en del är nog ändå att det är en cykel som passar mig bra!

Jo, jag är medveten om att de ändrade sig. Under galgen. Så dags då, då hade de redan visat sitt rätta jag.

Men det finns så många cykelbutiker som inte aktivt valde att profitera på människors död och lidande. Jag väljer en av dem istället.

Jag sympatiserar med din inställning. Tyvärr tror jag inte att något multinationellt företag tål att synas under lupp. Oavsett branch.

Jag sympatiserar med din inställning. Tyvärr tror jag inte att något multinationellt företag tål att synas under lupp. Oavsett branch.
Det håller jag med dig om. Jag hade gärna sett en annan organisering och fördelning av jordens resurser än den vi valt. Men givet det senare tycker jag ändå att det finns tydliga skillnader och grad av förkastlighet i vilka övertramp olika företag tillåter sig. Övertrampet Decathlon gjorde sig skyldiga till i det här fallet är i min värld oförlåtligt (inte minst i relation till vilken liten uppoffring från min och andras sida som krävs för att sanktionera det).

Redigerat: stavfel.

Har det blivit en politiktråd?
Nej, jag tycker det är rimligt att kunna diskutera ett företags etik o moral utan att behöva kalla det politik.

Är själv i ett vakuum eftersom jag älskade Decathlon o handlade där jämt under mina år utomlands. Hela min familj har kunnat testa hur många olika sporter som helst utan att det har behövt kosta skjortan. Bra grejer har dom oxå. Därför gör det mig ledsen när dom nu visat sin riktiga sida.

Nej, jag tycker det är rimligt att kunna diskutera ett företags etik o moral utan att behöva kalla det politik.

Är själv i ett vakuum eftersom jag älskade Decathlon o handlade där jämt under mina år utomlands. Hela min familj har kunnat testa hur många olika sporter som helst utan att det har behövt kosta skjortan. Bra grejer har dom oxå. Därför gör det mig ledsen när dom nu visat sin riktiga sida.
Inlägget innan mitt inleds med ”Jag hade gärna sett en annan organisering och fördelning av jordens resurser…”
Det är politik i allra högsta grad.

Meka och förvaring. Har jag ett fast så finns risken att jag tar denna istället för skitcykeln till affären och får den snodd.

Alltså inte en hel ställning, utan något mindre så den står upp utan att vara lutad mot vägg.
Jag har ett https://www.bikester.se/red-cycling-products-work-display-stand-M457664.html?cgid=338951
Bra för förvaring, och vid visst enklare mek. Bakhjulet rullar fritt så för växeljustering och annat bak funkar det. Priset är lagom :-)

Jag är inte en pendlare, utan en turfspelare. Hittills i år har jag cyklar 630 mil. Cyklar i omgångar! Nu är det dags för morgonomgången sen hem för frulle! Knäna är redan kroniskt inflammerade. Jag cyklar inte snabbt heller :')
Åh tusan! Det var seriöst! Jag turfar en del också, men på stålcross sommartid och helstel 1x mtb med dynamolampa på vintern. Fast inte i närheten av 630 mil turf per år....

5,5 till mil. Bra start på förhållandet. Rullar underbart. Har nog en 30-40milsvecka på g så då får den bekänna färg.

Nu har jag hittat en nackdel - den säger inte till mig när jag i min ramväska sätter i en halvladdad mobil. En timme in på min cykling i morse märkte jag att jag var nere på 49%. Fick sluta cykelturen tidigt och med bara 37,5km :((

Nu har jag hittat en nackdel - den säger inte till mig när jag i min ramväska sätter i en halvladdad mobil. En timme in på min cykling i morse märkte jag att jag var nere på 49%. Fick sluta cykelturen tidigt och med bara 37,5km :((

Ursäkta, men antar att det är ramväskans fel, inte cyklens.

Du dricker inget från Carlsberg hoppas jag.

Hur långa skulle du säga att de utskjutande benen är ungefär?
Hmmm kan försöka mäta senare i dag. Men lite för korta. Det funkar bra stående på förrådsgolvet, men jag som gärna tar ut cykeln på vår ojämna gräsmatta får balansera lite om den skall stå där. Men vid normal användning på platt golv funkar det bra.

Hmmm kan försöka mäta senare i dag. Men lite för korta. Det funkar bra stående på förrådsgolvet, men jag som gärna tar ut cykeln på vår ojämna gräsmatta får balansera lite om den skall stå där. Men vid normal användning på platt golv funkar det bra.
För korta låter lovande :D har ett hörn i lägenheten där cykeln gärna skulle få hänga. Värsta fall kan man sätta lite vikt på dem om det skulle kännas instabilt.

Tillbaka
Topp