Hur kul är Swift?

Är Swift kul och tillför något till cykelträningen?

• Ja

Röster: 2 28.6%
  • Nej

Röster: 2 28.6%
  • Mja

Röster: 3 42.9%

• Antal röster
    7

HappyB

Medlem
Hur kul är Swift?
Jag kikar på förstahoj och tänkt användande bygger till stor del på att köra trainer/Swift under vintern vilket ju är en lååång del av säsongen.
Är Zwift kul?
Tillför det något eget (inte bara ett mindre hemskt sätt att inomhusträna)?
Skulle behövt testa lite innan köp för att få en känsla för det men känner ingen som har.

Senast ändrad:
Hur kul är Swift?
Det är ett mindre hemskt sätt att inomhusträna på, för mig det bästa sättet att träna under vintern.

Trainern behöver du ändå så insatsen är väl en månadskostnad.

Edit: En fördel mot att dra en spak mellan 1 och 7 när man kör tidsbaserade intervaller på en "dum" trainer är just att man kan köra längdbaserade intervaller - race. Då är det över fortare om man tar i.

Hur kul är Swift?
Jag tycker om Zwift, framför allt för att det finns publik- och miljöljud som ger en större känsla av verklig cykling än andra lösningar för inomhusträning via nätet.

Jag är inte alls förtjust i att lyssna på musik under träningspassen, så utan miljöljud (som i Myswoosh och Rouvy) blir det helt dött och motivationen minskar kraftigt.

Hur kul är Swift?
För mig som bara testat två gånger är det helt supertråkigt.

Det är inte återhämtning mentalt utan känns bara som en kommersiellt paketerad produkt och som något som passar i dystopia. Ännu en punkt på en oändlig todo-lista för att få likes typ.

Cykling för mig är frihet och enkelhet och det här är istället mer skärmtid och prenumerationstjänst, bläh!

På vintern om det verkligen är riktig vinter så åker jag längdskidor och simmar. Det är bra konditionsträning där man kan ta i eller såsa efter dagsform. Cyklar även en hel del, är det inte för slaskigt så brukar det gå toppen! (Mest grusväg och cykel-leder dock om det är snö och is, om det är helt snöfritt så kör jag en del landsväg.)

Jag har valt att lägga pengarna på bra ullkläder, handskar, och dubbdäck istället.

Hur kul är Swift?
Kör Zwift på vintern och vill tro att jag inte gillar det så mycket, men varje år när hösten övergår till vinter kommer jag på mig själv med att sakna Wattopia.. så det är nog mer kul än jag egentligen vill erkänna.

Jag zwiftar inte särskilt engagerat då jag har fler sporter som också kräver en del av min medelålders kropp, men för den som vill göra det så finns det enormt mycket att hämta.

Hur kul är Swift?
Klart mycket roligare än att stirra in i förrådsväggen eller se nån kass serie, lyssna podd etc.

Sen är det ett smidigt sätt att lägga upp träningspass på. Gillar du TV-spel i allmänhet kommer du digga det. Har du tappat barnasinnet så kanske du hellre gör knäböj i badrummet .

Tillbaka
Topp