Hur långt cykelpendlar ni?

khizzle

Medlem
Ja, hur långt?

I dagsläget pendlar jag typ 6 km enkel resa till jobbet men till hösten verkar det kunna bli ca 20 km. Jag är lite skeptisk till avståndet men det ska kanske kunna gå.

Jag kör 5-8 km enkel. Fästmön 12 km enkel, för närvarande med en präktig damhoj med Nexusväxlar. 20 km är väl inga problem, kan du duscha efteråt är det ju bara brassa på och göra det på 40 min?!

40 km per dag. 3-5 dagar i veckan året runt. Med lite tur får jag ett nytt jobb i höst. Då blir det 60 km per dag.
Jag har min gamla mtb som pendlarhoj.
/J

sen ett år 19km enkel resa, förra jobbet 15km enkel, 1-4 dgr/vecka (håller ju på med simning och löpning också så man kan inte bara syckla :-))

När jag gör det så är det ca 5-5.5 mil asfalt tur o retur. Det är inte så blodigt men jag har inte kört mer än 2 dagar i sträck och mer eller mindre helt otränad innan inom kondition.

MVH

Senast redigerad av en moderator:
11-15km per dag lite beroende på vägval och dagsform.
Året runt. Fast jag har taggat ner numera ibland när jag skall hämta på dagis.

Pendla är grymt.
Det kan vara hagelskurar + 4 grader och man pyser ut utan att ens reflektera över det.
(Mer än att välja kläder då)

Har ni några "Pendlarcykelkompisar" då?
Jag har cyklat samma väg hur länge som helst och har tre (!) som jag morsar på när jag möter dem.

Måste stanna någon gång och presentera mig. Kanske lämna över en liten julklapp i December.

24,1 km enkel resa, gammal nedlagd banvall som har asfalteras och blivit cykelbana. Väldigt fint. Ska försöka köra 52 tor i år och cyklar alla fyra dagar den här veckan. Kroppen känns lite sliten, men den vänjer sig nog. :D

drygt 4 km enkel resa, minst 5 dagar vecka året runt. På vintern är det en gammal GT tequesta med rejäla nokian extreme däck, och på somamren en gammal caféracer i skicka som kunde varit betydligt bättre...

1,3 km varav de första 0.4 km är tillsammans med barnen på väg till dagis. Har tre trottoarkanter jag kan droppa, två vägar att korsa samt 10 meter gräsmatta plus 15 meter grusgång. Svettigt värre!

jag hade tidigare ca 20 km tor. och hade då en cykelkompis som jag morsade på. Vår pendlarvänskap inleddes en höstdag när den första blötsnön hade fallit. Han hojtade då "att idag är det bara du och jag som cyklar". Efter detta möte hejade vi alltid när vi möttes. Jag såg honom därefter på lite olika platser och lyckades mer eller mindre lista ut att han bodde i Danderyd och jobbade i stan.
När jag sedan bytte jobb och fick ny cykelväg stötte jag honom på väg hem från jobbet vid ett rödljus tog jag chansen och presenterade mig. Vi bytte några ord och han berättade att han undrat vart jag tagit vägen, sann vänskap!

2x14 km ca 4 dagar / vecka.

Apropå cykelkompisar: tycker också det är slående få som man känner igen på pendlarvägen trots att man cyklar samma väg dag ut och dag in vid ungefär samma tid.

Väldigt få personer som ska åt samma håll och som håller samma tempo som jag också....

/S

ca 14 km per dag, 5 dar i veckan, året runt. Cyklar numera på min reserv-mtb (helstel Cyclepro Colorado från 1998) som känns betydligt snabbare än min gamla pendlar cykel. Det var en "vanlig" cykel med Nexus 7. Det navet klarade inte saltslasket utan blev helt sönderkört på tre vintrar, ca 500 mil.

Har sökt ett jobb som innebär ca 48 km per dag. Tror inte jag kommer att orka cykla 5 dagar per vecka men kanske 3 dagar/vecka. Det kan nog bli tungt på vintern. Nåväl, måste få jobbet först innan man kan drömma sig iväg på nya pendlarupplevelser...Har redan börjat fundera på vilken cykel jag ska byta upp till....

/Peter

Shit vad ni är duktiga. Nu har jag ingen ursäkt längre. Tur att man jobbar skift och bara har 15 pass i månaden.

Hur orkar man köra 50 km enkel resa??? Imponerande!

Hur gör ni med cykelkläderna? Jag kör samma kläder till och från jobbet (duschar och byter om innan jag börjar jobba så klart), men har ingen lust att använda samma kläder dag två.

Har ni fem uppsättningar för varje väderlek och tvättar en gång i veckan? Det är knappt kläderna hinner torka om jag tvättar dem när jag kommer hem för att köra igen dagen efter.

16km enkel väg, minst 3dagar i veckan året runt. Enda problemet är att det blir en massa tvätt som inte luktar gott, inte enligt sambon i varjefall =)

/ Joakim

2*15 km 5 dagar i veckan hela året. Har också några pendlarkompisar (mötande). Man kan inte ha pendlarkompisar (medföljande) eftersom man aldrig möter dem som kör lika fort som en själv. Brukar dock stanna till och fråga om någon behöver hjälp om de står och fipplar med cykeln (gäller både mötande och medföljande).

Har kläder på jobbet som jag byter till efter en raggardusch/avblaskning på toaletten. Cykelkläderna låser jag in i ett skåp över dagen. Duschar hemma på morgonen och kvällen.

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> ....Med lite tur får jag ett nytt jobb i höst. Då blir
> det 60 km per dag.

Vilken lyckost Du är!

Själv kör jag 30 km per dag 3-5 dagar i veckan.

Ca 10 km enkel väg alla dagar jämt och ständigt... Men nu är det bara en månad kvar på jobbet och det enda jag kommer sakna är förmodligen just den cyklande biten...

Hur hinner ni? Sedan jag gick från 7 km enkel resa till 27 km enkel resa har jag lagt ner. 27 km kräver ju dusch och då blir det ju runt en timme både morgon och kväll. Har man inte barn kanske det fungerar, men annars är det ju inte så kul att knappt hinna se dem vakna i veckorna.

Tillbaka
Topp