Hur låser man en Cykel?

Hur låser man en Cykel?
Behandla hojen på stan på samma sätt som en genomskinlig påse fylld med sedlar. Blanda detta med ett visst mått av paranoia och satsa ett halvt basbelopp på lås. Typ ;-)

Hur låser man en Cykel?
vardagscykeln me vajer o cykelns lås eller bygellås, fincyklarna, de tar jag inte ens med mig ut om jag inte ska träna eller liknande, att lämna dem nånstans, låsta eller olåsta kommer inte på fråga. tar med dem in i vårat radhus o ner i våran egna källare, så där behövs inget lås.

Hur låser man en Cykel?
Läs ovan + bor du i en allmännytt eller bostadsrätt, använd aldrig cykelkällaren. Låser du i den i källarförrådet, lås fast den(ramen) i något.

Hur låser man en Cykel?
är det en dyr och fin, lämna den aldrig utan uppsikt
Förvaras på säkert ställe, typ inne i lgh/villa. Förråd kan vara förrädiska om det inte är shurgard

Som pendlarhoj använder man med fördel nåt som ser för j-t ut men som givetvis fungerar bra(låset ska dock vara bastant, typ mc-kätting)

Hur låser man en Cykel?
plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Behandla hojen på stan på samma sätt som en
> genomskinlig påse fylld med sedlar. Blanda detta
> med ett visst mått av paranoia och satsa ett
> halvt basbelopp på lås. Typ ;-)

Haha! Jäkligt snyggt uttryckt!

Hur låser man en Cykel?
Jag använder två lås numera. Tidigare körde jag med tre lås (ett bygellås bla). Nu har jag dels en kätting täckt med kraftig nylon som jag låser fast bakhjulet och ramen genom ett fast föremål och det andra låset låser jag fast framhjulet med, antingen enbart i ramen eller genom ram, hjul och ett fast föremål. Det har fungerat klockrent hittills.

Kättingen väger omkring 4.5 kg så det blir rätt tungt i ryggsäcken. Den väger sällan under 12 kilo...

Hur låser man en Cykel?
Hur låser man cykeln?

Med matchande lås så klart!

cyckel.jpg

Skämt åsido. Mina ögonstenar lämnar aldrig lägenheten utan att jag hela tiden rör dem eller ser dem och kan greppa dem inom 2 sekunder. Min pendlarhoj (värde nån tusenlapp) låser jag alltid fast i ramen och bakhjulet runt något "okapbart" av stål med ett Abus Steel-o-Flex.

Hur låser man en Cykel?
Ska man ha sådär många lås får man ha med sig en cykelkärra eller en husvagn för att få plats med alltihop..Tänk bara alla jäkla nycklar man tvingas hålla reda på..

Hur låser man en Cykel?
tror knappast att nån ska någonsin låsa upp varenda lås på dem men det skulle vara spännande att prova...om man vill slösa ett år på det...

Hur låser man en Cykel?
SÅna där lås låser man ju upp me samma nyckel, en skruvmejsel eller nån annans nyck. Jag har provat :-)

Hur låser man en Cykel?
VO2max skrev:
> är det en dyr och fin, lämna den aldrig utan
> uppsikt

Verkar jobbigt att alltid ha med cykeln, lämnar du
aldrig kvar den hemma?

Hur låser man en Cykel?
Nej, jag släpar alltid med alla 3 hojjar vartän jag går;)
*not*
Jag menar att när man använder en dyr cykel så ska man inte lämna den utan uppsikt. Att använda en 35000kronors hoj till att åka ner på ica maxi för att shoppa tex är ett bra sätt att åtminstone förlora delar av cykeln
TiTeX skrev:
> VO2max skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > är det en dyr och fin, lämna den aldrig utan
> > uppsikt
>
> Verkar jobbigt att alltid ha med cykeln, lämnar
> du
> aldrig kvar den hemma?

Hur låser man en Cykel?
Jag förstod precis vad du menade, jag tyckte bara att du
formulerat dig konstigt, när det händer skriver jag något
dumt.

Har också tre cyklar(men många fler ramar) varav jag pendlar
på två av de, tyvärr går min fot sönder när jag kör fixie,
men då slipper den bli stulen iallafall, även om det varit
ganska kul att titta på när någon hade tagit den.

Hur låser man en Cykel?
Om man har cykeln så nära att man kan hoppa på den o cykla iväg ifall det kommer björn eller liknande så nej, jag låser inte min då...om man fikar ute såklart

Tillbaka
Topp