Hur man byter slang snabbt

På Lida loop förra sommaren körde vi en tävling där vinnaren vann en Scott scale.

Ur med hjulet ur gaffeln, ur med tomma slangen, i med ny, pumpa upp (vanlig pump), tillbax i gaffel (med monterad skivbroms) klart.

Vinnaren gjorde det på 51 sekunder!

Han hade ju slangen hängande kvar i handen när de stoppade klockan, så kan man ju inte cykla omkring. För inte hade han tänkt slänga den i diket? Va?

T.R.S. skrev:
-------------------------------------------------------
> Så vad är happyrekordet? =0)

Kimmen här på forumet har gjort det på 45 sekunder (eller om det var 44), från avhopp av cykel til att han kunde hoppa på cykeln. dock vare ju bakhjulet o inte framhjulet

Satan var snabbt, det tar nästan längre tid för mig att upptäcka att jag har punktering. Å andra sidan har jag inte haft det på ett par år under träning...

Så, nu vill jag se honom göra om det med en däck-fälg-kombination som inte funkar med fingerkraft, riktig pump (inte fuskgas) och i regn med geggiga hjul.

geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Så, nu vill jag se honom göra om det med en
> däck-fälg-kombination som inte funkar med
> fingerkraft, riktig pump (inte fuskgas) och i regn
> med geggiga hjul.

det var me fotpump vill jag minnas, under liknande "tävling" där vi tävlade om vem som kunde byta snabbast. men ja, det var me däck man kan ta av me händerna, men det kan man ju med de flesta, me lite övning, speciellt på mtb

Tillbaka
Topp