Hur många cyklar har du

calobra

Ny medlem
Hur många cyklar har du
Vi har 15 i garaget...
2 vuxna och 2 små killar.
BMX, enhjuling, MTB finracer, fulracer, herrcykel..mm
Alla fullt fungerande och frekvent använda.
Ser småknäppt ut då man tittar in.

Hur många cyklar har du
Har ett halvdussin cyklar på en någorlunda vuxen. Dock har jag bara nätt och jämnt plats för hälften i lägenheten, resten bor hos föräldrarna :)

Hur många cyklar har du
Bra fråga - 5",2*12",16",20",1/2 20", 24", 3*26", 3*28" -> 12,5 st - Enhjulingen räknas väl bara en halv. Dvs nästan precis två cyklar per person i genomsnitt. Hmmm - har jag bara två cyklar då borde jag kunna köpa en till.

Hur många cyklar har du
s skrev:
-------------------------------------------------------
> Alldeles för få.

Jag med, en XC, en CX, en LVG. Saknar en standardhoj

Hur många cyklar har du
8 på tre personer för två veckor sedan. De flesta mina. Lovade frun i huset att jag skulle göra mig av med några förra veckan när hon for iväg på lång konferens. Kollade priser på ebay och "råkade" skambjuda på två hojar. Nu har vi tio cyklar hemma. Har tills imorgon på mig att hitta på bra ursäkter.

Hur många cyklar har du
jag har just nu 1 LVG, 2 XC, 1 Tempo, och har dessutom till låns 1 LVG, 1 CX och 1 XC. Synd att man inte hinner cykla på alla så mycket som man vill...

Hur många cyklar har du
För egen del har jag en skogscykel (Cube LTD), en racer som är blå med campa veloce 9-delat och en "brukscykel" som är gul (var en gång en Bianchi grissly) XT-utrustad från förra årtusendet.

Dessutom har grabben en MTB, Cyclepro med LX-komponenter. Sambon har en Cresent med nexusväxel och en hybrid, Trek nånting. Lillflickan har en Monark tvåhjuling och två avlagda trehjulingar.

Totalt nio cyklar. Det är väl därför det är så svårt att få in en bil i vårt dubbelgarage.

Hur många cyklar har du
Två lvg, en mtb, en fixie, en pendlarhoj. Och så en enhjuling. 5 och en halv alltså. Gav bort en gubbhoj nyligen så det blev lite bättre plats i garaget.

Hur många cyklar har du
En stålräser, en titanräser, en plasträser, en pendlarcross, en tempocykel, en promenadcykel och ett tandemprojekt som tar en jäkla plats i garaget. Och en gammal aluram som ska bli nåt nån gång.

Hur många cyklar har du
Hmm, fanns inte en sån här tråd tidigare? :)

1 racer
2 clowncykalar (pugsley+enhjuling)
1 pendlarhoj
1 skogsvägshoj
1 skogshoj

Hur många cyklar har du
Skönt att det finns någonstans här i världen där man räknas som en med få cyklar. :D

En DH-buse, en tramp/lek-HT & och gammal stålräser för nybörjarbruk och pendling.

Hur många cyklar har du
Fem i familjen:

Pappas Peak mountainbike.
Min Biltema "dirt"
Min NS Metropolis 2
Syrrans mountainbike.
Mammas damcykel.
Brosans trehjuling
Totalt: 6

EDIT: Köpte ny hoj igår, nu 6 sammanlagt.

Senast redigerad av en moderator:
Hur många cyklar har du
Nyligen byggt ihop en touringhoj så fyra stycken: skogshoj, pendlare, racer. Och så touringen då, som i nuläget är förväxlande lik en pendlarhoj faktiskt. Men det sitter inga Sport Contact på den så i stockholmssammanhang är det förmodligen ingen riktig pendlar. Min fru har fyra stycken numera men två av dem får inte vara i lägenheten ty de är försedda med stöd.

Tillbaka
Topp