Hur många har mailat Albert Svanberg?

Ni är inte intreserade av motorsport va?

jag är inte så intreserad av lvg och XC, men jag kan tänka mig att det är lite samma sak, för mig är pelle thörnberg en lika stor idiot som cykelkomentatorena på OS från svt va för er....

Nej, han svamlar bara skit, ett exempel...

i rally GB för några år sen så fick petter solberg en sladd, phil mills höll i sig, han trodde dom skulle gå av. men petter fixade det, sen säger megasäret P T "solberg bara forsätter" precis som han skulle stannat o kollat på sladdspåren, jävla pucko, jag kan nästa spy på honom varje gång, tur man har eurosport...

Oskar_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Ni är inte intreserade av motorsport va?

Jodå, jag är skapligt intresserad. Har följt Svenska och finska VM-rallyt på plats de senaste 10 åren. Såg även Cyperns VM-rallly på plats i somras. Är ingen kalenderbitare och kan faktiskt inte på rak arm säga vilket märke alla förare kör. Men intresserad är jag definitivt.

Du svarade inte riktigt på min fråga: Vad gör han för fel, Oskar_?

Jag tycker att PT klarar sitt jobb bra. Han kanske inte kan allt om motorer eller spårval. Men det är därför som han har Jonas Kruse som bisittare och expertkomentator.

Jocke, smått intresserad rallyturist

Oskar_ skrev:
> Nej, han svamlar bara skit, ett exempel...
>
> i rally GB för några år sen så fick petter solberg
> en sladd, phil mills höll i sig, han trodde dom
> skulle gå av. men petter fixade det, sen säger
> megasäret P T "solberg bara forsätter" precis som
> han skulle stannat o kollat på sladdspåren

Oskar_, jag vet inte om Du har körkort eller kan köra bil.

Men ett av sätten att klara av en för stor sladd är just att "fortsätta". Med deta menar nog PT att Petter Solberg "fortsätter att gasa" för att dra bilen rätt igen. Det är inte alltid det fungerar, men är oftast bättre än att släppa av på gasen. Att släppa gasen i ett sådant läga resulterar nästan alltid med att ekipaget snurrar.

Jocke, smått intresserad rallyturist

jansson99 skrev:

> Oskar_, jag vet inte om Du har körkort eller kan
> köra bil.
>
> Men ett av sätten att klara av en för stor sladd
> är just att "fortsätta". Med deta menar nog PT att
> Petter Solberg "fortsätter att gasa" för att dra
> bilen rätt igen. Det är inte alltid det fungerar,
> men är oftast bättre än att släppa av på gasen.
> Att släppa gasen i ett sådant läga resulterar
> nästan alltid med att ekipaget snurrar.
>
> Jocke, smått intresserad rallyturist
>
>

Det va inte så han menade, han så det tyst för sigsjälv, jag är inte så dum så jag tror att man ska släppa allt och bromsa för att klara nåt... lol... men det är exakt så P T är.

Jag hatar honom...

Bra topic! Jag har själv funderat på att maila honom ett antal gånger. Det största problemet är inte gårdagen schabbel, det största problemet är att Albert Svanberg inte verkar ta sitt ansvar beträffande medias makt att skapa intresse för en sport. Detta sagt för att jag hörde honom för en tid sedan i morgonsoffan där han uttryckte att Sporten enbart förmedlade sport i den utsträckning som det fanns ett intresse. Inte ett ord om hur intresset skapas av media själva. I och med det så frånhände han sig ansvaret för hur olika sporter utvecklas. Därmed ser vi en utveckling där sporter såsom cykel helt kommer att försvina (i och med gårdagens dundertabbe så kanske man redan nu kan säga att det har försvunnit!) och där vi inom en snar framtid i halvtimmesreportage kommer att få bekanta oss med division tre-spelares hemmorodjproblem eller vattenjuka gräsplaner i Örebro.

Alltså, enligt veckans Svanberg på weben så är det ju uppenbart att SVT är totalt ointresserade av cykling och att dom inte anser sig ha något ansvar att bevaka det.
Det lär inte vara någon större mening med att försöka påverka.
Glöm SVT.

hg skrev:
> Du är väl inte ens gammal nog att övningsköra?

Vad har det med min kunskap och göra? jag har vatt motorsport intreserar 99% av mitt liv, det är bara nu på sistonde jag har börjat med cyklingen, jag har även kört mkt kart, även i regn med slicks så jag kan nog allt sladda o reda upp sladdar :P

Oskar_ skrev:

> har även kört mkt kart, även i regn med slicks så
> jag kan nog allt sladda o reda upp sladdar :P

Ja då är Du med all säkerhet kapabel att dömma ut Pelle Thörnberg som helt okunnig motorsportjournalist....

// Jocke, med körkort och egen bil sedan länge

jansson99 skrev:

> Ja då är Du med all säkerhet kapabel att dömma ut
> Pelle Thörnberg som helt okunnig
> motorsportjournalist....
>
> // Jocke, med körkort och egen bil sedan länge

Antagligen är det personkemi, jag har alltid ogillat pelle thörnberg...

Han kan inget, han svamlar bara skit, han kan inte uttala saker osv... baahhhh, orkar inte meeeer :P

edit: min farsa har kört mkt rally i sin ungdom och han har samma uppfattning på P T...

Senast redigerad av en moderator:
haha..Vi kanske skulle gett herrar Svanberg o Jidhe på SVT en start i finnmarksturen så att de förstår att cykelsporten överhuvudtaget existerar!O kanske till Björn Fagerlind som kommenterade OS loppet så starkt!...haha

Äsh, rally är för maskrosor som Oskar... F1 är de riktiga, de vet väl alla? :P

Eje Elgh är riktigt jäkla kunnig på sitt område, hoppas verkligen han hänger med nu när Viasat tar över.

Angående MTB på SVT så ska man nog inte förvänta sig speciellt mycket, det är ju mer intressant med superettan och sånt där svammel...

Oskar_ skrev:
> Nej, han svamlar bara skit, ett exempel...
>
> i rally GB för några år sen så fick petter solberg
> en sladd, phil mills höll i sig, han trodde dom
> skulle gå av. men petter fixade det, sen säger
> megasäret P T "solberg bara forsätter" precis som
> han skulle stannat o kollat på sladdspåren, jävla
> pucko, jag kan nästa spy på honom varje gång, tur
> man har eurosport...
>
> --------------------
R.I.P. Michael Park 1966 06
> 22 - 2005 09 18, han dog på SS15 i Rally GB.
> Mobba Muerto!!!
>
> t !x M++ H+ V- Mt++++ Mu Pt----

Va va de för sladd ? usb ?

Och sen undrar folk varför jag slängt ut TVn. Bara denna tråd ger mig övertygelse att det inte är nått att suckta efter. Internet är bra. Där kan jag kalla personer "sära" utan att ge vare sig andra på samma forum en ordentlig förklaring, eller den utpekade en chans att förklara sig.

Tillbaka
Topp