Hur många mil fick ni ihop 2019?

122mil. Kass år. Skador och skit.
Hektiskt liv. Ibland önskar jag att jag levde på forntiden (önskar det bara en kort stund innan jag tänkt efter lite mer).

1490 hittills. Skulle nog ha varit fler om inte en knäskada från Södertäljes 100-milare satte stopp för det roliga i början av juli, tror jag fått ordning på det nu dock :)

Vet inte. 200-300mil på ett ungefär. Uselt år.

Edit. Lägger till 50 timmar spinning och 150 timmar volleyb*ll som ersätter mer spinning i form alternativa rörelser. Bra för mig även om det inte är cykel. Inget av dem räknas egentligen men det är nån form av träning.

Senast ändrad:
815 xc-, landsvägs- och Zwift-mil hittills. Siktade på nå 900 mil men det blir nog svårt att hinna med innan nyår.

Rattnalle sa:
Nypåmtb sa:
Vilken koefficient används för att omvandla brötiga skogsmil till asfaltsmilsekvivalenter?
1:1 men du hade mer roligt mer mil :-)

Tiden spenderad på cykel borde bli mer jämlikt än att räkna mil eftersom det är så olika förutsättningar beroende på underlag/cykel. Men så tänker väl bara en usel skogscyklare.

havet sa:
Rattnalle sa:
Nypåmtb sa:
Vilken koefficient används för att omvandla brötiga skogsmil till asfaltsmilsekvivalenter?
1:1 men du hade mer roligt mer mil :-)

Tiden spenderad på cykel borde bli mer jämlikt än att räkna mil eftersom det är så olika förutsättningar beroende på underlag/cykel. Men så tänker väl bara en usel skogscyklare.
Det var så jag tänkte med roligare per mil.

Går det fort i skogen är det för lätt.

484 mil, passerar nog 500 innan året är slut.

Väntar på knäoperation, har inte kunnat stå upp och trampa eller ta i något sedan augusti.
Som tur kommer det en ny sommar.

Rattnalle sa:
Det var så jag tänkte med roligare per mil.

Går det fort i skogen är det för lätt.

För en relativ nybörjare (håller fast vid det trots att jag är inne på år två) så är det å andra sidan fint när det någon gång då och då känns lätt. :~)

Lite över 300, de flesta av mina mil kommer från pendling och jag var föräldraledig lite över sex månader, mars till sep. Blir väl runt 350 när året är slut.

208,2 mil/146,7 h inklusive 5-12 km cykelbana ToR skogen i de allra flesta fall.

Edit:
Ovanstående är enbart MTB. Lägger till 160-isch pendlingsmil, och hela 16 LVG-mil ?
Tillkommer ToR affären, ToR centrum och annan oregistrerad cykling.

Senast ändrad:
440 mil med det lite udda upplägget med 0 mil under juni, juli och augusti och april som bästa månad följt av november och oktober.

463 mil, 26821höjdmeter, dokumenterade... Pendling och träning/nöjescykling. Sedan en mängd utan dokumentation som fram och tillbaka til affären och dylikt. Målet är 500. Tre veckor och 37mil kvar, borde vara möjligt.

Minst 150 mil MTB och en bit över 600 pendlingsmil. Jag loggar bara när det behövs, så precisionen är inte den bästa.

Senast ändrad:
I Strava har jag loggat 245 mil på min Canyon Roadlite och 87 mil på min Vitus Sentier. Började cykla i början på april i år. Har tyvärr inte cyklat mycket alls i november och december. Det har varit mycket motigare än jag trodde det skulle vara, så det har blivit en ond spiral av hela skiten. Måste kämpa mig upp och ut igen.

Jag borde inte sätta upp några mål för mig själv då jag måste lära mig att bara försöka njuta och må bra och inte sätta massa krav på mig själv, men 500 härliga mil på ett år vore en kul siffra, likaså att cykla 10 mil på en dag. Får väl se om det blir så 2020! :D

Tio mil på en dag säger jag är betydligt enklare än 500 mil på ett år. Åtmistone om man är villig att göra dem på en hyggligt platt asfaltsrunda en fin sommardag.

221 mil och 19 281 höjdmeter på cykeln enligt Strava.

Hade mål på 250 mil :/
Har sedan början oktober endast hängt på gymmet :P

Nästa år så ;)

OnT: ni som zwiftar, räknar ni in de milen i vad ni presterat under året? Är ju lite missvisande kan man tycka.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp