Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Jag fick ihop lite över 240 nedförsåk i olika bikeparks.
Med tanke på att jag inte är i luften mer än någon halvsekund per åk,
så blev det väl runt 2 minuter i luften i år.

Hur många mil i år?
Passerade 1300 mil för året i morse på väg till jobbet. Veloviewer gissar att jag kommer klara 700 till innan året är slut men jag tror 500 mil är mer sannolikt

Hur många mil i år?
Är det bara jag som misstänker att TS har en typo i titeln och att den egentligen borde vara "Hur många mil har du cyklat i backar som är över 3 km och har en snittlutning på minst 10% i år?".

Hur många mil i år?
Ah, det minskar ju distansen något (och gör det lite mer svårberäknat). Men om man tullar lite på brantheten så har jag i år 1 mil totalt i backar som är 8% eller mer i snittlutning i minst 3 km.

Hur många mil i år?
Usch, 8% gör det ju jobbigare att räkna. Med 10% tror jag att det räcker att plocka med sju backar för min del i år och sträckan borde bli strax under fem mil.

Hur många mil i år?
NLC sa:
Passerade 1300 mil för året i morse på väg till jobbet. Veloviewer gissar att jag kommer klara 700 till innan året är slut men jag tror 500 mil är mer sannolikt

Nå ja, då är jag åtminstone hälften så bra som dig. Fast ändå 10 gånger bättre eftersom det är kilometer som gäller. Allt lite beroende på hur man räknar. Typ, alltså.

Hur många mil i år?
Pfaff sa:
NLC sa:

Nå ja, då är jag åtminstone hälften så bra som dig. Fast ändå 10 gånger bättre eftersom det är kilometer som gäller. Allt lite beroende på hur man räknar. Typ, alltså.
Och jag är minst hundra mil sämre än dig!

Hur många mil i år?
580 mil hittills varav 0 km pendling, har gångavstånd till jobbet. Skulle gissa på att det blir 120-150 mil utecykling (sept+okt) och sedan ytterligare 100 mil Zwift innan nyår. Kommer bli med råge mesta antalet mil på ett år sedan jag slutade tävla :-)

Hur många mil i år?
Bara 421 mil. Skyller på lång eländig vinter och för varm sommar. Har mål på 700 mil i år - borde kunna gå med lite tur.

Frågan är bara vad resten av garmins kunder sysslar med om en soffpotatis rör sig mer än 98% av pöbeln....

Bilagor

• Capture+_2018-09-01-02-17-03.png
    Capture+_2018-09-01-02-17-03.png
    30.7 KB · Besök: 67
Hur många mil i år?
ooms sa:
Bengt-re sa:
Frågan är bara vad resten av garmins kunder sysslar med om en soffpotatis rör sig mer än 98% av pöbeln....
De cyklar snabbare än dig :-)

Yepp. Är nog så enkelt. Dock hävdar gc att det inte är riktigt så heller.

Troligen finns det någon bra förklaring, men eftersom man inte får se datat bakom så går det bara gissa i varför det blir så fel.

Hur många mil i år?
Bengt-re sa:
ooms sa:
Bengt-re sa:
De cyklar snabbare än dig :-)

Yepp. Är nog så enkelt. Dock hävdar gc att det inte är riktigt så heller.

Troligen finns det någon bra förklaring, men eftersom man inte får se datat bakom så går det bara gissa i varför det blir så fel.

Eller så kanske "soffpotatisarna" springer ett maraton om dagen :)

Hur många mil i år?
Man skulle vilja kunna se var medianen ligger. Själv stängde jag av "Insights" eftersom jag tröttnade på motivationsmeddelandena, det kändes mindre relevant att få reda på att jag tog färre steg på lördagar när jag samtidigt cyklade längst på just den veckodagen.

Hur många mil i år?
NLC sa:
Man skulle vilja kunna se var medianen ligger. Själv stängde jag av "Insights" eftersom jag tröttnade på motivationsmeddelandena, det kändes mindre relevant att få reda på att jag tog färre steg på lördagar när jag samtidigt cyklade längst på just den veckodagen.

Om vi skall uttrycka oss i en possitiv anda så kan vi väl säga att det finns väldigt stor förbättringspotential i tjänsten.

Hur många mil i år?
Bengt-re sa:
NLC sa:

Om vi skall uttrycka oss i en possitiv anda så kan vi väl säga att det finns väldigt stor förbättringspotential i tjänsten.

Minst sagt ;-) Men det kanske passar bättre i den andra tråden -> https://happyride.se/forum/read.php/1/2086929

Hur många mil i år?
NLC sa:
Bengt-re sa:
NLC sa:

Minst sagt ;-) Men det kanske passar bättre i den andra tråden -> https://happyride.se/forum/read.php/1/2086929

Yepp.

Hur många mil i år?
Bengt-re sa:
Bara 421 mil. Skyller på lång eländig vinter och för varm sommar. Har mål på 700 mil i år - borde kunna gå med lite tur.

Skulle gissa att 70% av dem springer, och inte cyklar öht.

Hur många mil i år?
407 till dags datum, med undantag för ett fåtal mtb-pass så är det uteslutande pendling. snittar ca 40 mil i månaden så jag borde kunna komma över 500 på året i alla fall.

Hur många mil i år?
653 lvg och mtb loggade i Strava. 100 av dem är mtb. 266 timmar totalt. Kanske får ihop 20-50 mil ytterliggare innan året är slut.

Hur många mil i år?
6666 fatbike-km precis nyss :)
Egentligen lite mer men äsch, 6666 är ju vackra siffror. Nu upp till 7777 men tror inte jag hinner i de två mörka månaderna som kommer.

P1060.jpg

Hur många mil i år?
Själv har precis denna morgon passerat 900 mil! Det är tidernas rekord, sommarens cykelsemester har boostat kurvan lite. Stravistix "Year Progression" är ganska intressant. Brukar normalt plana ut på sommarn men i år pekade den brant som en 80-tals gaffelvinkel :)

2018-10-2407_10_02-Window.png

Hur många mil i år?
Livet hände, så cyklingen uteblev i stort sett helt från mitten av september. Skrapade trots det ihop ett par mil mer än förra året. Landade på 618 mil.

Hur många mil i år?
Stadigt stigande trend över åren. Lär stanna på typ 975 mil i år, även om det är retfullt nära tror jag inte jag kan lyckas motivera mig själv till 25 mils cykling under mellandagarna :-)

Bilagor

• Screenshot_20181220_093008.png
    Screenshot_20181220_093008.png
    3.9 KB · Besök: 62
Tillbaka
Topp