Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Husrenovering = färre mil, kom upp till typ 250 rackare. Nu är i alla fall dubbade sulor införskaffat, innebär att säsongen kan börja den 1 januari. Skulle i och för sig kunna lägga Atomic laggsen på rygg och pendla hoj mellan Rörbäcksnäs och Trysil, då händer det något med milen under jul/nyårshelgerna.

Hur många mil i år?
NickPick sa:
GoranS sa:
Om du övergår från att räkna mil till timmar så bör det ju vara trivialt. Fast då får du kanske skapa en ny "skryttråd". ;-)
på friskis och svettis visar dom både tid och distans så skillnaden är inte så stor mot en trainerhoj ändå. ;)
Den enda sträckan jag sätter någon tilltro till vad det gäller inomhuscykling på stationär cykel är 0 meter! Allt annat bygger på en massa mer eller mindre godtyckliga antaganden. Tiden är däremot fullt relevant att mäta.

Sen är det naturligtvis helt upp till en själv hur man hanterar inomhuscykling. Om man upplever att man får ut något av att "konvertera" insatsen till en sträcka kan man förstås göra det. Jag ser inte poängen och struntar därför i det.

Hur många mil i år?
Spacekitty sa:
NLC sa:
Rimligen borde timmar multipliceras med effekt och resultera i tråden visa dina kJ (!)

Garmin Connect kan summera aktivitetskalorier och ställa upp diagram per månad. Räcker det att multiplicera med 4,2 för att få kJ?

Nä, nä, nä. Likt "Visa dina Watt" så är det väl utkrämad energi som gäller, dvs inräknat människokroppens urusla verkningsgrad =)

Hur många mil i år?
Jag tror att 2018 slutar på 650.07 mil idag.

597.10 LVG/grus
52.97 MTB

Men om det torkar upp under dagen blir det kanske 15-20 km MTB imorrn, sen inget mer, pga ser blött ut i väderrapporten.

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
636 mil (286h) med inte en enda meter virtuellt får jag säga att jag är mycket nöjd med som nybliven far med en liten tjej som kom innan jag ens fått av dubbdäcken i våras.

Cyklar gärna, men sällan speciellt snabbtlångt (det blir ju mest MTB/CX-harvande i kryphastighet).

Hur många mil i år?
Drygt 200 mil har det blivit, mest landsväg under sommaren och zwift nu under hösten. Kom inte igång förren i maj så jag siktar på >300 mil 2019.

Hur många mil i år?
Såg just den här Strava-videon om årlig statistik, kul, hade vart skoj att jämföra mot tidigare år men det blir la svårt

Strava-2018stats.png

Hur många mil i år?
jaha, just det, på "My stats" kan man ju välja år för statistiken :)

jag tyckte att jag cyklat skapligt mycket i år men så hörde jag med killen på cykeluthyrningen på Gran Canaria. Han brukar ligga runt 26-27 tusen km per år. Huga! Det var bra jobbat, förvisso LVG :) men det blir nog rätt ordentligt med höjdmeter på den där ön också!

Hur många mil i år?
954 registrerade mil i år, 17 dg 2 tim 28 min (410 timmar alltså) så att även Bengt blir nöjd. Inte en millimeter på nån jävla träjner.
Sista passet idag, i morgon bär det av till skottfria småländska skogar.

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
Instämmer!

Mil känns ganska ointressant när man kör mtb/fatbike

2h fatbike i djup nysnö kanske bara innebär 12km men är satan så mkt jobbigare än 2h o 60 km grusväg...

bearthefear sa:
bearthefear sa:
Jag har 28 km kvar till 365 mil, en om dan för året. Mycket nöjd då jag har två kids under 4 hemma :)

Landade på 365,8 mil. Klart nöjd. Nästa år blir målet i timmar och inte i mil...

Hur många mil i år?
Även jag färdig för i år.
1678 mil på längden och 17,5 på höjden över 665 timmar landade det på.

Edit:
Veloviewer summerade lite annorlunda. Antagligen andra aktiviteter inräknade.

Bilagor

• BE8E1F63-1643-48EC-AA01-C851CD2EC119.png
    BE8E1F63-1643-48EC-AA01-C851CD2EC119.png
    178.3 KB · Besök: 145
Senast ändrad:
Hur många mil i år?
emilh sa:
Även jag färdig för i år.
1678 mil på längden och 17,5 på höjden över 665 timmar landade det på.

Edit:
Veloviewer summerade lite annorlunda. Antagligen andra aktiviteter inräknade.
Nästan 4500 hm på en runda är klart respektabelt får jag lov att säga.

Tillbaka
Topp