Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Kostar det något att ha veloviewer till strava? Har bara vanliga och inte premium. Hur väl fungerar strava tillsammans med polars klockor? Jag skulle ju behöva byta pulsband till ett med Bluetooth antar jag men det är väl det enda?

Jag tycker polars statistik sida är krånglig och man måste sätta sig vid datorn varje gång för att ladda upp så det blir aldrig av. Sen finns ju inga segment där heller.

Hur många mil i år?
Konkret sa:
Kostar det något att ha veloviewer till strava? Har bara vanliga och inte premium.
Premium kostar men jag tycker det är värt det (även om jag tycker många av funktionerna borde varit med i Strava premium)

Konkret sa:
Hur väl fungerar strava tillsammans med polars klockor? Jag skulle ju behöva byta pulsband till ett med Bluetooth antar jag men det är väl det enda?

Om du inte spelar in data med en annan enhet än strava-appen i mobilen så brukar det inte vara några problem att importera eller föra över så länge du kan få ut aktiviteten som en fil från tex din Polarklocka.

Nytt BT-pulsband behövs väl bara om du tänkte köra med appen i mobilen (antar du har ett pulsband till Polarklockan redan) . Jag har iofs mobil med ANT+ och kan därför köra samma pulsband som på Garminen (och samtidigt om man vill).

Kolla gärna in Stravas supportsida om det är något oklart om kompatibla enheter https://support.strava.com/hc/en-us/sections/203774187-Device-Compatibility-Help

Hur många mil i år?
Nu blir det ingen mer i år. 1603,8 mil fick jag ihop. Enbart riktig cykling utomhus. 5 olika cyklar. Av 29 bokförda cykelår är det bara 2 som jag cyklat längre. Och om någon undrar så har jag på dessa 29 år kört sammanlagt 27717 mil. (Jag gillar Excel ;-) )

Hur många mil i år?
Passerade mitt årsmål på 500 mil under senaste turen, nu är det bara bonus sista dagarna. Samt att sätta fokus på 600 mil nästa år om kropp & familj tillåter ?

Hur många mil i år?
492 mil med många av dom milen inbakade i olika intervaller. Oklart om jag får till 8 mil innan 2017 :(

Nästa år byter jag till träningstimmar!

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
bsandborgh sa:
Nu blir det ingen mer i år. 1603,8 mil fick jag ihop. Enbart riktig cykling utomhus. 5 olika cyklar. Av 29 bokförda cykelår är det bara 2 som jag cyklat längre. Och om någon undrar så har jag på dessa 29 år kört sammanlagt 27717 mil. (Jag gillar Excel ;-) )

Nästan så att man kan påstå att du kan cykla nu då! ?

27700 mil är fan långt på riktigt! 1 1/2 år i sadeln? Inte så långt ifrån iaf?! 7% av din vakna tid i sadeln de senaste 29 åren typ?

Kudos!!

Hur många mil i år?
bsandborgh sa:

Jag fick ihop lite mer km än du fick mil ?
image.jpg

Hur många mil i år?
Nibbe sa:
rekordlåga 215mil, 2016 glömmer jag gärna bort...

samma här, alldeles för lite cykling

Däremot har jag lyckats hålla igång Cykel-surfandet under året,
det har varit en hel del dreglande och shoppande på diverse cykelsiter

Hur många mil i år?
Granman sa:
Bengt-re sa:
Skärpte mig och drog ihop 700 loggade iaf.

Fler breveter nästa år, Bengt!

Själv skrapade jag ihop 555 mil i år. Nöjd ändå med tanke på att jag höll mig borta från långcykling i maj-juli pga handbesvär.

Ja. Jag har satt 1000 mil som mål nästa år - så blir både pendling och breveter för att få ihop det! Skall bli kul - är ju kul att cykla! ?

Hur många mil i år?
1200 mil i detta nu, tre pendlingsdagar återstår, så det landar väl på ca 1220 mil i år. Det är nog all time high för mig.

Hur många mil i år?
Under Q4 har jag gnuggat enhjuling, å' fått ihop ett 30-tal "mil" på den.
Det visar två saker. Där har mil inte så så stort värde som måttstock, samt att enhjuling är ett synnerligen ineffektivt sätt att ta sig fram.
Ihopslaget med skogshojjar och cyclocrossen på varierade underlag, så landar det runt 600 mil, och 280 timmar.

Hur många mil i år?
Drygt 400. Ny cykel, ett par breveter, söndagsmorgoncykling samt en ny längre sträckning till jobbet gör att jag siktar på 600 nästa år.

Tillbaka
Topp