Hur många mil i år?

Hur många mil i år?
Inga mil i år än, tänkte komma igång på trainern på måndag.

För 2021 blev det en ökning, både i mil och timmar, men hade inte satt upp några mål. Typ ingen pendling, har kört lunchcykling istället (114 h/345 km på trainern under vintern och annars ute). Sverigetempot och en del förberedelser för det, höll igång efter också med gruscykling på Gotland och två 20-milare.

Tänker att det blir något liknande för 2022, men sätter inga mål.

49E20655-0D8D-4806-BF53-9F4C8280C539.png

Hur många mil i år?
OK , vi har januari bakom oss , så vi kan sammanfatta våra mil .
Tyvärr bara 79 :confused: Men om jag räknar två stormar ( 8 dagar ) + min andra Covid , så jag ska inte gnälla , för att då fixade jag mina 79 mil på 2 veckor !!!
Har bara 20 mil i februari ( igår och idag ) , men det mest på grund av regniga dagar , så kanske har jag chans till mina 300 mil till 30 mars . Om det blir tajt , packar jag cykel , sticker til GC och fixar lätt 100 mil på en vecka ?

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
OK , vi har januari bakom oss , så vi kan sammanfatta våra mil .
Tyvärr bara 79 :confused: Men om jag räknar två stormar ( 8 dagar ) + min andra Covid , så jag ska inte gnälla , för att då fixade jag mina 79 mil på 2 veckor !!!
Har bara 20 mil i februari ( igår och idag ) , men det mest på grund av regniga dagar , så kanske har jag chans till mina 300 mil till 30 mars . Om det blir tajt , packar jag cykel , sticker til GC och fixar lätt 100 mil på en vecka ?
Tid är allt, 4h i skogen eller på vägen är fortfarande 4h. Sträcka är ett trubbigt verktyg inom cykel.

Hur många mil i år?
Hmmm, jag sätter som mål 2000 mil men det kan bli på håret. :cool: Inget viktigt mål alls dock, mera av en kul grej. Detta inkluderar dock även virtuellt cyklande (Zwift). Hehe

Senast ändrad:
Hur många mil i år?
Hittills dött lopp med antal ätna semlor. Hoppas att semmelantalet i längden förlorar även om jag misstänker att det inom en månad kommer att ha ledningen.

Hur många mil i år?
Fast timmar kan också vara rätt trubbigt. Tio timmars ”turistcyklande” och tio timslånga stenhårda intervallpass skiljer sig rätt mkt åt.
Sen är det ingen som kör mer än 20% av sin totala tid/sträcka som stenhårda 1-timmepass. Det skulle innebära att alla återhämtningspass, z1-2 mm skulle räknas bort.
Så för att mäta så behöver alla skriva sin vikt, ftp, maxpuls för att visa att tiden/distansen "gills"?
Jag kikade på skidåkerskan Marit Björgen, hennes träningstid skulle decimeras hårt om man bara skulle mäta "intervallpassen".

Hur många mil i år?
Vi har två dagar till av februari , och jag planerar ha minst 16 mil till ( ca 11 imorgon och 5 på måndag ).
Då har jag 105 mil i februari ( + 81 i januari ) , så jag ska cykla BARA 114 mil i mars att fixa mina
300 mil ! Bara det inte regnar för mycket , så är jag inte alls orolig !

Hur många mil i år?
Vi har två dagar till av februari , och jag planerar ha minst 16 mil till ( ca 11 imorgon och 5 på måndag ).
Då har jag 105 mil i februari ( + 81 i januari ) , så jag ska cykla BARA 114 mil i mars att fixa mina
300 mil ! Bara det inte regnar för mycket , så är jag inte alls orolig !
Jag gissar att du inte bor i Norrbotten :oops:

Tillbaka
Topp