Hur ska jag ställa in min Reba?
Nu har jag testat och testat och läst och läst. I min Rock Shox Reba RL 2011 har jag nu 80psi i positiva och 70psi i negativa, jag är ganska lätt. Jag använder hela slaget och har några mm kvar efter jag har använt gaffeln, möjligt att jag skulle kunna ha lite mer i positiva. Men när jag sätter mig på cykeln saggar den ihop rätt mycket, alldeles för mycket sag, och gaffeln går direkt in i mitten och slutet av slaget. Jag har testat att ha 85psi i pos och 70psi i neg men då blev den stötig och oföljsam.
Jag har rebounden nära snabbaste.
Sen jag servade gaffeln upplever jag att gaffeln plushare och att den kommer lättare in i slaget än innan.
Jag kör mest XC, men stör mig inte jättemycket på om den bobbar lite, brukar sällan använda lockouten.
Hur ska jag ställa in den för att få den mer progressiv i början och mitten av slaget, men fortfarande följsam? Det som kallas mer linjär?
Jag har rebounden nära snabbaste.
Sen jag servade gaffeln upplever jag att gaffeln plushare och att den kommer lättare in i slaget än innan.
Jag kör mest XC, men stör mig inte jättemycket på om den bobbar lite, brukar sällan använda lockouten.
Hur ska jag ställa in den för att få den mer progressiv i början och mitten av slaget, men fortfarande följsam? Det som kallas mer linjär?