Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du reagerade på en fråga om motivation (!). Och det var en ganska kraftfull reaktion. På en rätt ordinär fråga.Jag tolkade inte inlägget så, annars skulle jag självklart inte reagerat. Tolkade det som att man indirekt är konstig om man tränar mycket utan att tävla (vilket jag däremot uppfattade som en dryg kommentar).
Absolut. Många tränar väldigt mycket (och är i väldigt bra form). Varför skulle man inte få fråga en av dessa träningsvilliga/duktiga motionärer hur hen håller motivationen uppe? Måste man fråga alla, om man undrar hur en gör nåt? DET låter konstigt.Finns fantastiskt många motionärer nu för tiden som ligger på rejäla träningsmängder så @53:12 kommer få ligga i om han ska kommentera alla.
Jag tror att du feltolkade kommentaren. :)
Jag tolkade det inte alls så (som en pik). Utan mer en undran om motivationen (till en hög träningsdos). En fd tävlande, som hade tävlandet som motivation för SIN träning, kan absolut vara nyfiken på andra(s motivation till träning) utan att vara dryg. En person som själv haft en hög träningsdos torde inte tycka att en hög träningsdos är konstigt eller meningslöst. Själv är jag lite avis på dem som kan träna mycket (oavsett motivation). Skulle gärna vara så "konstig".Jag tolkade omedelbart kommentaren från @53:12 som att man är konstig om man ligger på en hög träningsmängd utan att tävla och att han ville få en förklaring på varför. Tyckte väl själv att det var en rätt dryg konstig meningslös kommentar (att indirekt pika en person som gillar tävla mycket utan att träna),. Finns som sagt väldigt många bra motionärer nu för tiden som ligger på rätt stora träningsmängder, man kanske ställer upp i vissa motionslopp, ja, men ändå inget elittävlande. Men även att man rätt enkelt kommer i upp i högre träningsmängder om man också pendlar vilket rätt många gör här.
Ja, hur f-n kan "ni" konstiga typer göra det ni gör!? undrar en typ som också gör "konstiga" (roliga/meningalösa) saker, helt i onödan.Man kan väl därför möjligen säga att kommentaren från @53:12 riktar sig till väldigt många här. Dvs, hur f-n kan vi periodvis ligga på rätt bra träningsmängder utan att tävla, många jäkligt konstiga typer här . ?
Det är väl strongt att medge en feltolkning? Sh*t happens, liksom.
Jag ifrågasätter inte att du uppfattade det som ett ifrågasättande. Om det är nån tröst. :)Som tröst så uppfattade jag också inlägget lite ifrågasättande.
Zwift underlättar enormt! WTRL racing league är riktigt bra och lite färre fuskare (om än fortfarande väldigt förekommande) än vanliga group rides. Den sociala biten ger mycket för stimulansen
Som 50 plus är det lite uppförsbacke att bli bättre (men omöjligt är det ju inte). Att hålla formen (utan att bli skadad) räcker för mig. Jag gillar att hålla igång. Jag mår bra då. Har man lite form kan man ha roligt/trevligt med hjälp av den formen. Tidigare försökte jag ha roligt och trevligt trots att åldern inte var lika imponerande. Den inställningen gör ju att det är svårt att bli bra, men bra nog räcker för mig.Delar inte ni samma målsättning? Sträva för att bli bättre än ni är idag och tidigare någonsin varit? Att slå klubbkompisarna är en bra morot.
Tycker att det räcker med att klämma en rejäl smoothie om jag kör efter jobbet samt att jag oftast har både sportdryck och vatten tillgängligt under tiden jag kör. Men visst, all typ av träning kan vara lite trixig efter jobb, i synnerhet om man kommer hem sent.Har fruktansvärt svårt med motivationen just nu, iaf för Zwift. Det blir bara... "neee" så fort det blir jobbigt. En jävla massa stress att hinna hem och träna innan middagen, för efter middagen känns det som natt under vinterhalvåret.
Hockeyträningen räddar väl lite, men inte mycket.
Kanske borde prova Zwift race istället.