Hur var din cykelträning idag?

Ja det var många på min runda med, men bara möten. Varken kört om eller blivit omkörd(?) Verkar som att bara jag kör motvindsvarv 😂 Tycker inte jag får någon vidare fart tyvärr. (61 km, 620 hm). Inga hästar. Kanske borde ta Rynkeby expressen till Paris istället... 😉
Samma här, bara möten. Kör alltid högervarv på mina två favoritrundor. På mina 13 utepass, så har jag blivit omkörd en gång och kört om en gång, resten har varit möten. Idag mötte jag runt 10 st.

Episkt väder, underbar runda! Väldigt många cyklister ute på Södertörn idag. Blev tyvärr omkörd av en men han hade tempocykel så det känns OK ändå. :cool:

Skärmbild 2026-05-01 180928.webp

Inte mycket trafik på den rundan så här års, misstänker jag. Kan tänka mig att det är rätt lugnt på vägarna i Dalsland också. Gotland om 2 v. och vara där till sep/okt. Ska bli skönt att slippa Uppsala och komma till lugna vägar.
Vägen Garda-Fröjel är fin och lite kuperad vid Lojsta 82 m.ö.h. (Gotlands högsta punkt, även om någon påstår att gamla tippen i Visby är 83) Och väldigt lite trafik.
Skärmavbild 2026-05-02 kl. 09.10.46.webp

Senast ändrad:
Samma runda igår och idag med nya hembygget. Lite för svårt med 1x med 52 där fram så kommer byta till 48. Galet skönt med fint väder
Ser ut att vara liknande höjdprofil som min standardrunda. Jag ska erkänna att jag växlar ner på ett par ställen eftersom jag har 2x så du vinner nog på 50t (eller 48) om du envisas med 1x.

Å andra sidan ger storklingan ett bra vrid. 83 nm igår i sista korta backen med en kadens på 39 🤣 (12,3%)

Tillbaka
Topp