Jahapp, den här kvällen började i dur och slutade i moll.
Visa bilaga 829092
Fin vårkväll och bra tryck i pedalerna. Upprymd över att jag för första gången på länge var på väg att snitta >33 hade jag en mil kvar när jag fick för mig att sträcka mig efter vattenflaskan. Samtidigt som jag inte var uppmärksam utan körde rakt ner i en grop. Med bara en hand på styret så tappade jag kontrollen och körde rakt in i refugen som skiljde GC-banan från vägen och voltade i hög fart ut på vägen. Illa!
Tur i oturen så klarade jag mig ändå någorlunda, hade ju kunnat bli påkörd eller slagit i huvudet eller något. Jag och cykeln fick skjuts hem av en jättebussig polsk hantverkare (som knappt pratade svenska och körde i väldigt olaglig hastighet, men det hade jag överseende med...). Sitter nu lite lätt uppskrapad och med en oerhört svullen armbåge. Hoppas att det inte är någon spricka eller skit, orkar inte ta mig till en sjukvårdsinrättning just nu, där blir man väl sittande halva natten...
Förutom armbågen mest bitter över att inte få logga en runda med över 33 i snitt. Eller tja, det var det i och för sig men när man inte slutar på samma ställe som man börjar så räknas det inte riktigt.