Hur var din cykelträning idag?

1101.webp

Blev en sedvanlig 10 mils fikarunda idag. Lite senare än normalt eftersom jag fick vänta ut morgonens minusgrader. Riktigt fin höstdag, klarblå himmel och nästan vindstilla.

Skärmbild 2025-10-18 173115.webp

Bjuder på en bonusbild från dagens morgonpromenad. Inte för att det har med cykelträning att göra men det var för jäkla fint... :-)

IMG_0411.webp

Gårdagen bjöd på en mycket vacker inramning. Inspirerad av @DT's Sigtuna-tur körde jag en 10-milare, men med en lite annan sträckning. På väg 263 mellan Erikssund och avfarten mot Skokloster fick en bilist möte och körde om mig i hög fart med minsta möjliga marginal. Hade jag vinglat till hade det varit slutcyklat.

Jag försöker att undvika de större och mer trafikerade vägarna, men det är svårt om jag ska få till vackra distansrundor. Andelen idioter på dem är sannolikt inte större än på andra vägar, men i absoluta tal blir de fler. Upplevelser som den får mig att allvarligt fundera på om det är värt risken.

Idag cyklade jag en något kortare runda på mindre vägar.

20251019_161715.webp

Ingen cykel på 12 dagar. Väntade på lite nya delar till graveln för att göra den redo för trainern nu när det helt plötsligt blev höst och kallt. Delarna kom idag, hoppas cykla innan helgen igen.

Har under tiden börjat jogga lite och börjat gymma ordentligt igen, nu kör jag iofs gym året om, men gått tillbaka till vinterschemat, vilket innebär 5 eller 6 gympass i veckan.

Ingen cykel på 12 dagar. Väntade på lite nya delar till graveln för att göra den redo för trainern nu när det helt plötsligt blev höst och kallt. Delarna kom idag, hoppas cykla innan helgen igen.

Har under tiden börjat jogga lite och börjat gymma ordentligt igen, nu kör jag iofs gym året om, men gått tillbaka till vinterschemat, vilket innebär 5 eller 6 gympass i veckan.
Låter riktigt seriöst!

Låter riktigt seriöst!
Tack, gymmar året om, brukar köra ppl (Push, Pull, Legs) under vår och tidig höst, och endast två dagar med ena dagen överkropp och andra dagen ben, på sommaren, men sen på vintern blir det all in, vilket för mig innebär PPL x2, men ibland bara ett benpass, beroende på hur mycket cykel och jogg det blir.

Går segt nu tycker jag. Trappat av lite, men samma tid (8h+ per vecka). Får hoppas motivationen återvänder... Slötramp... 😅
Jag håller med. Vädret och de kortare dagarna har viss påverkan på min motivation och energi. Jag försöker hålla igång genom att dra ned på passens längd och intensitet, samt istället öka frekvensen, dvs. flera korta och lätta pass. Jag har sen i söndags t.ex. kört morgonpromenader varje dag, bara för att hålla igång kroppen och komma igång med dagen, utan att chocka kroppen. Lycka till!

Har du någon bild eller länk? Insåg precis att mina vinterskor läcker... :cry:

Sägs fungera då min rotor kamrat var helt torr om fötterna

Sägs fungera då min rotor kamrat var helt torr om fötterna
Tackar! Ska kika.

Jag tycker det saknas en tråd för cykelträning, så jag skapar en. En tråd där vi träningsnördar kan beskriva i ord/bild(er)/film(er) hur dagens träning var. Hur gick det? Hände det något ovanligt eller speciellt? Fick du någon stark känsla? Är det något du är extra nöjd med? osv.
Ett rejält pass i Ensta idag. Gick fort upp, ned och på rakorna och inte många gångare i spåret

Bilagor

• Screenshot_20251025_142251_Zeopoxa Cycling.webp
    Screenshot_20251025_142251_Zeopoxa Cycling.webp
    95.6 KB · Besök: 39

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp