Sixten Fors
Aktiv medlem
Ibis Ripmo, godspeed
Testade just, funkar inte längre. Tåget har gått.magnil sa:Lyckades ni få rabattkoden Ck-mässa-KPFP att fungera för ytterligare 10% rabatt? Fungerar inte nu.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Testade just, funkar inte längre. Tåget har gått.magnil sa:Lyckades ni få rabattkoden Ck-mässa-KPFP att fungera för ytterligare 10% rabatt? Fungerar inte nu.
Sixten Fors sa:Testade just, funkar inte längre. Tåget har gått.magnil sa:Lyckades ni få rabattkoden Ck-mässa-KPFP att fungera för ytterligare 10% rabatt? Fungerar inte nu.
richardo sa:Blev en svart NX, vågar inte tro på detta förrän cykeln står hemma i vardagsrummet dock...
Klavikel sa:zinkpasta sa:Jag hade verkligen inga planer på att köpa ny cykel, eller 29".. Men, oops.
Jaha se där ja ??
Grattis till en ibis och troligen en riktigt jäkla kul modell.
Det var ju inget dåligt spontaninköp det??
Vi ses väl snart I Delsjön!
Xxlpriser!magnil sa:Stervelo sa:20k lägre än en extra nolla på dollarpriset, det är helt sanslöst.
Känns ju nästan som ordinariepriset är felsatt. Kollar man på Ripley tex så stämmer det bra att lägga på en nolla menas Ripmos ordinariepris är klart lägre än att lägga till nollan.
Verkar vara en sjukt fin cykel. F-n, jag har ju ny cykel. . .
Klavikel sa:Weird. Ett löst ramset ligger på knappt €3400.
Medan en komplett NX (inkl. rabatter) på CK gick loss på typ 26000kr.
Låter som några glada happyiter har gjort världens deal under helgen. Grattis
Erik O sa:Ja det känns ju fånigt prisvärt, frågan är väl bara om det verkligen kommer att skickas ut några hojar till det priset.
Klavikel sa:Yeap, faktiskt löjligt bra pris.
En modern långslagig 29a med DW-länkage och ram helt i kolfiber både i fram-/baktriangel som precis kommit till marknaden.
Dessutom med ibis (och CK's) goda rykte när det gäller kundsupport.
Lägg sedan till hela 7 års ramgaranti och sedan livstids crash replacement på det ?
Läste även att man får fria bussningar till ramen under resten av livet!
Jag tror att priset stämmer, har svårt att se att någon klantat sig så stort när de lagt in både ram o komplett hoj på hemsidan.
Klavikel sa:Erik O sa:Ja det känns ju fånigt prisvärt, frågan är väl bara om det verkligen kommer att skickas ut några hojar till det priset.
Yeap, faktiskt löjligt bra pris.
En modern långslagig 29a med DW-länkage och ram helt i kolfiber både i fram-/baktriangel som precis kommit till marknaden.
Lägg sedan till hela 7 års ramgaranti och sedan livstids crash replacement på det
Jag tror att priset stämmer, har svårt att se att någon klantat sig så stort när de lagt in både ram o komplett hoj på hemsidan.
Klavikel sa:Erik O sa:Ja det känns ju fånigt prisvärt, frågan är väl bara om det verkligen kommer att skickas ut några hojar till det priset.
Lägg sedan till hela 7 års ramgaranti och sedan livstids crash replacement på det ?
Cujo sa:Klavikel sa:Erik O sa:Ja det känns ju fånigt prisvärt, frågan är väl bara om det verkligen kommer att skickas ut några hojar till det priset.
Nån som glömt lägga på momsen? :)
Davewolf sa:Spekulationer. Är det inte lättare att bara ringa, maila och fråga? Dom har väl till och med chatt på sidan?
Lars.E sa:Davewolf sa:Spekulationer. Är det inte lättare att bara ringa, maila och fråga? Dom har väl till och med chatt på sidan?
Det är inte lika kul att ringa som att skriva massa strunt här :)
BjornR sa:Lars.E sa:Davewolf sa:Spekulationer. Är det inte lättare att bara ringa, maila och fråga? Dom har väl till och med chatt på sidan?
Det är inte lika kul att ringa som att skriva massa strunt här :)
Och göra dom som beställt en Ripmo, lite oroligare. :D
HI-TEN sa:Beställde en GX-build i large i lördags, lite orolig över storleken, är 176 cm...
Klavikel sa:Ripmo känns mindre än HD4 har jag hört...
BjornR sa:Klavikel sa:Ripmo känns mindre än HD4 har jag hört...
För att folk inte är konsekventa och placerar sin sadel relativt till sadelrörets vinkel än att placera sadeln på samma plats relativt till vevhuset. Ska man göra en jämförelse så måste sadeln vara samma y-höjd och x-offset bakom vevhusets lodräta linje för båda cyklarna och då blir ripmo en halv storlek större för S-M och en storlek större för L-XL.
Sadelrörets vinkel och överrörets längd är helt irrelevant så länge man placerar sadeln på samma ställe.
ponx sa:Om den är för stor så köper jag den av dig.
Klavikel sa:BjornR sa:Klavikel sa:Ripmo känns mindre än HD4 har jag hört...
För att folk inte är konsekventa och placerar sin sadel relativt till sadelrörets vinkel än att placera sadeln på samma plats relativt till vevhuset. Ska man göra en jämförelse så måste sadeln vara samma y-höjd och x-offset bakom vevhusets lodräta linje för båda cyklarna och då blir ripmo en halv storlek större för S-M och en storlek större för L-XL.
Sadelrörets vinkel och överrörets längd är helt irrelevant så länge man placerar sadeln på samma ställe.
Överröret kan jag köpa, det beror ju nästan enbart på hur mkt slopat det är.
Sadelröret är ju delvis för att de clearence till däcket genom slutet av slaget, men även för att ge en "upright pedal position" så att kompensera en brant sadelvinkel genom att skjuta tebax sadeln i förhållande till vevparti blir ju motsägelsefullt, även om det blir konsekvent sittposition?
HI-TEN sa:Har en Mojo 3 i large, känns betydligt bättre än min Ripley V1 i medium gjorde men hojarna blir ju längre och längre... Till slut har man ju inte armar så det räcker till
HI-TEN sa:Jag kommer att sälja antingen min Mojo 3 eller Ripmon beroende på vilken som känns bäst...
BjornR sa:"More weight on the front wheel" - JKW
Styrstammen påverkar inte reachmåttet på ramens geo. Gissar på att han monterat sadeln med lika mycket bakåt som hans andra cyklar vilket flyttar fram sadeln 1-2cm på ripmons branta sadelrör. Gissar på att han säger att han har mer vikt på framhjulet när han sitter ner så har han också vikten längre fram; sadeln framskjuten.
Ändrar vi sadelrörets vinkel från 74 till 77 utan att justera sadeln så hamnar sadeln ~2,1cm framåt.
BjornR sa:"More weight on the front wheel" - JKW
Styrstammen påverkar inte reachmåttet på ramens geo. Gissar på att han monterat sadeln med lika mycket bakåt som hans andra cyklar vilket flyttar fram sadeln 1-2cm på ripmons branta sadelrör. Att han säger att han har mer vikt på framhjulet när han sitter ner så har han också vikten längre fram; sadeln framskjuten.
Ändrar vi sadelrörets vinkel från 74 till 77 utan att justera sadeln så hamnar sadeln 3-5cm framåt. (edit: tog radien istället för diameter.)
Klavikel sa:HI-TEN sa:Jag kommer att sälja antingen min Mojo 3 eller Ripmon beroende på vilken som känns bäst...
Tror det blir mojo 3an som ryker då.
Enda grejen med den var väl att den sväljer 2.8or och en 29a med 2.6or lär väl ge monstruös terrängätande känsla.
Finns nog ingenting någonting som är till 3ans fördel som jag ser det. Möjligen att ha kvar den som en lätt och snärtig "XC" hoj men om du ändå bara vill ha kvar en av dom så tror jag Ripmo är den som vinner varje match.
Det verkar ju som som om den kombinerar Ripley när det gäller lätta känsla och goda klättringsförmåga, hd3an när det gäller lekfullhet och HD4an när det gäller utförsegenskaper.
Jag tror för övrigt en large blir bra för dina 176cm, sluta noja nu.
Edit: snavfel
Klavikel sa:BjornR sa:"More weight on the front wheel" - JKW
Styrstammen påverkar inte reachmåttet på ramens geo. Gissar på att han monterat sadeln med lika mycket bakåt som hans andra cyklar vilket flyttar fram sadeln 1-2cm på ripmons branta sadelrör. Att han säger att han har mer vikt på framhjulet när han sitter ner så har han också vikten längre fram; sadeln framskjuten.
Ändrar vi sadelrörets vinkel från 74 till 77 utan att justera sadeln så hamnar sadeln 3-5cm framåt. (edit: tog radien istället för diameter.)
Jag har för mig att JKW körde HD4a i Strl. M och Ripmo I Strl. L
Nej jag vet att styrstam inte är reach. Men väl "effektiv" reach.
Precis som att sadelrörsvinkel påverkar sittställning trots att egentlig reach är oförändrad.
Erik O sa:Fast det beror väl på vad man är ute efter för nån känsla i cykeln, större slaglängd och större hjul innebär ju inte bara fördelar.
Klavikel sa:Erik O sa:Fast det beror väl på vad man är ute efter för nån känsla i cykeln, större slaglängd och större hjul innebär ju inte bara fördelar.
Fast................... Köper man en cykel med större hjul och längre fjädringsväg så kan vi ju kanske vara naiva och låtsas att det är just den känslan han vill ha i cykeln...
Klavikel sa:Erik O sa:Fast det beror väl på vad man är ute efter för nån känsla i cykeln, större slaglängd och större hjul innebär ju inte bara fördelar.
Fast................... Köper man en cykel med större hjul och längre fjädringsväg så kan vi ju kanske vara naiva och låtsas att det är just den känslan han vill ha i cykeln...