Jag skall snart sälja :) XLÄr alla så nöjda med sina Ripmo att det aldrig är någon som säljer? Är lite sugen på att testa en, men inte så sugen på att betala 55k för en med Deore.
Ah, ska nog ha en L dock.Jag skall snart sälja :) XL
Ja det är onekligen en uppgradering som kostar mer än den smakar.Enda jag hade velat ha istället är en V2, rätt dyr operation för inte så mycket extra.
Ok tack!Brickan ska vara innerst.
Ja precis.Ok tack!
Så skulle gjort såhär:
Av med gamla bodyn, sen brickan. Sen bodyn och resten?
Jag hade inte gjort det. på Min Ripmo AF testade jag angle set då får du HA som typ v1 + 170 gaffel + angle set och det blev bara sämre av det. Tappade stabilitet i styrningen.Kör min Ripmo v1 med 1° angle set. Är det nån av er som kombinerat det med 170mm gaffel?
Hade exakt den här set upen och upplevde det mest positivt men den gick nerför till 99,5%Kör min Ripmo v1 med 1° angle set. Är det nån av er som kombinerat det med 170mm gaffel?
DVO verkar vara bra grejer och många som är nöjda med dom, hade nog inte betalt extra för att få FOX.Någon som har tips på hur man ska tänka kring Ripmo v2 2021 modellen och dess dämpning. Standard är DVO dämpare med möjlighet att uppgradera till fox x2 och 36.
Funderar på Ripmo'n som första FS efter mycket cykling på hard-tail, men vet inte mycket mer om dämpare än att jag bara ser Rockshox och Fox i vanliga affärer. DVO hade jag aldrig hört talas om innan.
Code RSC? Brukar ju få väldigt mycket ros för sin modulation, kraft och möjligheter till justering.Min gängtejp fungerade fint på en 1 timmes tur. Tänkte hojja lite längre imorgon, får se vad det ger.
maran bak är bara så fin, jag tänker inte på den alls när jag cyklar, den gör det den ska, hela tiden.
Så bra att jag blir sugen på en mezzer också.
Men, spårbyte, bromsar, är less på shimanos on off feel. I låg fart, noll modulation och hög on off känsla.
I hög fart, bättre modulation men för låg power total sett.
Magura mt 7 kanske? Med en 200 skiva fram? Problemfritt med bra känsla? Bromsar som har divalater är jag inte intresserad av. Rimligt lättluftade är väl trevligt.
Det är nog en smaksak. Om du inte servar själv kan det var värt att kolla upp så du har någon som servar DVO.Någon som har tips på hur man ska tänka kring Ripmo v2 2021 modellen och dess dämpning. Standard är DVO dämpare med möjlighet att uppgradera till fox x2 och 36.
Funderar på Ripmo'n som första FS efter mycket cykling på hard-tail, men vet inte mycket mer om dämpare än att jag bara ser Rockshox och Fox i vanliga affärer. DVO hade jag aldrig hört talas om innan.
O verkar vara bra grejer och många som
Tjejen har Fox, min Hard tail har rockshox och just eftersom jag servar själv ser jag inte fram emot ett tredje märke :)Det är nog en smaksak. Om du inte servar själv kan det var värt att kolla upp så du har någon som servar DVO.
Jag fattade det som att åtminstone infästningen i downtuben flyttats vilket gjort den mer progressiv. Kan vara annat som skiljer också.V1 och v2, vad är det som skiljer i länkaget?
Är det samma klyka? Sitter bussningarna med andra avstånd?
Kan man göra om en 1 till 2 med byte av en eller två delar?
Då är det väl bara att hosta upp dom där 7k extra helt enkeltTjejen har Fox, min Hard tail har rockshox och just eftersom jag servar själv ser jag inte fram emot ett tredje märke :)
Misstänkte nåt sånt, framtriangeln är väl det enda jag inte är sugen på att byta såklart.Jag fattade det som att åtminstone infästningen i downtuben flyttats vilket gjort den mer progressiv. Kan vara annat som skiljer också.
Ta fram borrmaskinen!Misstänkte nåt sånt, framtriangeln är väl det enda jag inte är sugen på att byta såklart.
Jag har kört sönder två stycken ibisfälgar på min Ripmo AF. Nu kör jag DT Swiss EX511 och den verkar hålla bra. Funkade bra att sätta dit den på nav och ekrarna från ibishjulet.Har en fråga om Ripmo AF bakhjul
Jag har lyckats få två stora buklor så nu behöver jag ett nytt hjul som är gjort för enduro och DH
Vad finns det för alt hållbara och inte allt för dyra
kan man ha boost på en ripmo AF
Ja, endast boost passarHar en fråga om Ripmo AF bakhjul
Jag har lyckats få två stora buklor så nu behöver jag ett nytt hjul som är gjort för enduro och DH
Vad finns det för alt hållbara och inte allt för dyra
kan man ha boost på en ripmo AF
Hahaha man undrar hur konstruktörerna på Ibis tänkte när kanalen designadesTryckluft var lösningen för Trekstore-folket som fick det tveksamma nöjet att frigöra min. Oklart hur de bar sig åt, mer än att det slutade med att en av dem fick allt skräp som fanns i baktriangeln i ansiktet. :-)
1. Klipp av höljet mellan fram/baktriangelNu har jag också problem med att växelhöljet sitter som gjutet i baktriangeln.
Ska jag försöka dra framåt, dvs mot styret eller försöka dra ut höljet bakåt?
Några mektips? Har tryckluft men ser inte hur jag ska kunna komma åt me det.
Jag är mittemellan L och XL på Ripmo'n med 185cm och inget speciellt ap-index. Det finns möjlighet för mig att provcykla en V1 men ingen verkar ha en V2 på lager att sitta på.
Hur lika är V1 och V2 i geometri för sizing?