SalkinL sa:
Näe... otur verkar vara min grej.
Shite också, det kanske bara var ett par hojjar, varav en xl blå som de fick tillgång till, som var min tur.
Men, otur är inte din grej. Det är min.
När jag satte ihop min ibis, original mojo, så började den med en santa cruz blur, den kom hem rejält böjd, beröm till TNT för det, ram nr1.
Fick pengar tillbaka, affären hade inga fler, köpt i UK hos leisure lakes bikes, beställde en banshee pyre från cyclecomponents som kom med en felaktig sving. Även med samma framväxel som banshee specade slog den i växeln nära bottning, ram 2.
Ny ram, mosad i transport, head tuben var oval och repad som faen, ram 3.
Nu hade pyren försvunnit i banshees sortiment, så de skickade en rune, men den såg ut som att någon tagit ett fräsverktyg och gått loss på undersidan av vevhylsan, plus att anodiseringen led av fläcktyfus, nu ruttnade cycle components på banshee, droppade dem och erbjöd mig en Mojo istället, typ 8000 dyrare, gratis för mig, ram 4.
Fick mojon, monterade ihop allt, rätt så fort lossande sadelrörs inserten, ny ram igen på garanti, ram 5.
2 crash replacements av huvudtringeln gör att jag är inne på 7de ramen av en cykel så att säga.
Byggde tthoj, blev bara 3 ramar och fyra framgafflar innan den var klar.
Jag är intresserad av hifi också, hade ett slutsteg med plexifront och handtag.
Den lämnades in för garantireparation, blev mosad två gånger i transporten, sen fanns inte den modellen längre heller, och jag fick storebrorsan utan extra kostnad.
Så, om nu den här dyker upp, omosad, och funktionsduglig, då blir jag glad, men jag förväntar mig en kartong med kolfiberpulver och böjda aluminum delar i.