Ibis Ripmo, godspeed

Ibis Ripmo, godspeed
SalkinL sa:
Brukar vara heldraget till hisspinnar. Kan bli lite fult bara med olika längder på höljen och vajrar. Jag är lite anal så jag hade rivit och kapat höljen och slangar lika långa så det ser snyggt ut.
Hade jag byggt den själv, självklart. Nu har andra klåpare smällt ihop den, då får det väl vara. Det är som den där minsta i en kull av djur. En runt, man älskar dem ändå. Runt är alltså engelska. Vet inte vad det heter på svenska.

Ibis Ripmo, godspeed
Henrik83 sa:
Ska man verkligen kalla Cykelkrafts personal för klåpare när man själv inte ens vet åt vilket håll däcket ska sitta? Just sayin..
Ha ha, det är klåpare rent allmänt i cykelbranschen, jag är perfektionist, det är inte dem. :)

Lite skämtsamt sagt bara, de verkar ha gjort ett ok jobb, förutom att bakdäcket inte håller tätt.

Ibis Ripmo, godspeed
Henrik83 sa:
Ska man verkligen kalla Cykelkrafts personal för klåpare när man själv inte ens vet åt vilket håll däcket ska sitta? Just sayin..
Du är ju också ute och cyklar här, hur ska jag veta hur däcket ska sitta, första gången jag ser det? Letade efter pil, hittade ingen.
Tittade på formen på mönstret, ser att det sitter rätt.

Det är andra, om du läser i tråden, som fått dhfn bak till exempel. Så, visst mått av klåperi från deras sida finns.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Henrik83 sa:
Du är ju också ute och cyklar här, hur ska jag veta hur däcket ska sitta, första gången jag ser det? Letade efter pil, hittade ingen.
Tittade på formen på mönstret, ser att det sitter rätt.

Det är andra, om du läser i tråden, som fått dhfn bak till exempel. Så, visst mått av klåperi från deras sida finns.

Pilen är ändå ganska liten.

20180717_200926.jpg

Ibis Ripmo, godspeed
He he, den syns, på ena sidan enbart, jag har cykeln i ett mekställ mot en vägg, jag ser bara ena sidan. Så, jag såg den inte.
Jag har inte letat pilar på år och dag, kört på däck jag kan, men nog hade jag förväntat mig att den skulle stå på båda sidorna?

Ibis Ripmo, godspeed
Skälet till att jag ser det nu är att nu har jag tagit av hjulet, måste försöka få det tätt, det läcker.

Men, leta på webben efter bilder, så haglar det bilder med aggressorn åt fel håll, en snubbe till och med motiverade varför han tyckte att den var åt rätt håll, när den är åt fel håll.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
He he, den syns, på ena sidan enbart, jag har cykeln i ett mekställ mot en vägg, jag ser bara ena sidan. Så, jag såg den inte.
Jag har inte letat pilar på år och dag, kört på däck jag kan, men nog hade jag förväntat mig att den skulle stå på båda sidorna?

Ja att man är så curlad att man inte ids titta på båda sidor innan man postar på nätet är definitivt något maxxis borde styra upp.
Kontaktar du dem? Eller ska jag göra det åt dig?

Ibis Ripmo, godspeed
marr sa:
Stervelo sa:

Ja att man är så curlad att man inte ids titta på båda sidor innan man postar på nätet är definitivt något maxxis borde styra upp.
Men snälla nån, jag frågade om hjälp här, vad är problemet? Googlade, det gick uselt, svårt som fan att hitta något entydigt.
Däcket har ett mönster som inte är helt solklart åt vilket håll det ska sitta.

Du har ingen aning om hur hojjen sitter hos mig, den står trångt till, det går inte att se andra sidan, jag hade jättekartongen bakom ryggen vid sidan av hojjen, kunde knappt vända mig där den står. Simple as.

Ni drar så mycket slutsatser, utan att veta någonting. Snälla nån. Det är verkligen helt otroligt.

Jag förstår varför samhället är på väg åt det håll det är. Någon tar något lösrycket, bygger egen sanning, och domderar att så här är det.

Ser du det inte själv? Det vet INGET om hur cykeln står, jag ser bara ena sidan, med kartongen bakom ryggen fick jag inte ens plats med att vända på hojjen. Nu är kartongen väck, är det lättare. Spänn fucking av.

Ibis Ripmo, godspeed
Helt jävla otroligt.

Undrar du något, fråga innan du drar slutsatser, du är helt oförmögen att göra det, sen kommer du ut med dryga påhopp över en fråga jag skriver, som INTE ens har med dig att göra? Klura själv på varför du beter dig så här.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
marr sa:
Stervelo sa:

Men snälla nån, jag frågade om hjälp här, vad är problemet? Googlade, det gick uselt, svårt som fan att hitta något entydigt.

Du har ingen aning om hur hojjen sitter hos mig, den står trångt till, det går inte att se andra sidan, jag hade jättekartongen bakom ryggen vid sidan av hojjen, kunde knappt vända mig där den står. Simple as.

Ni drar så mycket slutsatser, utan att veta någonting. Snälla nån. Det är verkligen helt otroligt.

Jag förstår varför samhället är på väg åt det håll det är. Någon tar något lösrycket, bygger egen sanning, och domderar att så här är det.

Ser du det inte själv? Det vet INGET om hur cykeln står, jag ser bara ena sidan, med kartongen bakom ryggen fick jag inte ens plats med att vända på hojjen. Nu är kartongen väck, är det lättare. Spänn fucking av.

Tror det är menat som skämtsamma gliringar. Ta två öl, en för nerverna och en för att hålla den första sällskap :)

Ibis Ripmo, godspeed
Rattnalle sa:
NickPick sa:
Pil brukar väl bara vara på ena sidan däcket, rent generellt?
Ja, även om det är loggor på båda sidor.
Här sitter pilen på den sidan som inte har logga plus modelnamn på sig, utan den med bara logga.

Pilen brukar inte behövas alls, kan inte minnas när jag behöde kika på den sist, men aggressorn är lite lurig, men med hur dobbarna är fasade så blir det rätt.

Ibis Ripmo, godspeed
wukkaN sa:
Stervelo sa:
marr sa:
Stervelo sa:

Tror det är menat som skämtsamma gliringar. Ta två öl, en för nerverna och en för att hålla den första sällskap :)
Du kan ha rätt men jag tvivlar, tack ändå. Det lustiga är att jag kom precis hem efter att försökt hämta invisikitet, vilket inte gick, de hade inte öppet fast öppettiderna sa att de skulle ha öppt, och öppnat en kall folkis ipa när jag läste det här. Den står framför mig i sitt cognac glas, så dricker jag min folkis ipa. :)

Ibis Ripmo, godspeed
zinkpasta sa:
Jag blir lite mindre sugen på min (beställda men ännu inte levererade) Ripmo för varje post. :-(
IBIS är kalas att ha att göra med i livet efter köp.
Jag mailade dem imorse om skyddet för övre länken. De hade postat skyddet till mig klockan 12 lunch, de fick mitt mail mitt i natten.

Så, vi som gått igenom ett och annat här kommer att hjälpa dig, inte stjälpa dig, sen ska du njuta av en fin hoj, i fin terräng.

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Hmm, min invisiframe skulle levererats till min lilla direkten, men de har vattenskada så nu failade leveransen. Måste ta mig hela 850 meter, fågelvägen, nu när den behagar att hitta fram. :)

Hur många DHL leveranssätt finns det egentligen. DHL express, fungerar bra, nuförtiden, du får mess, du kan styra om till dhl servicepoint innan leverans ens försökts. Sen finns det andra varianter som bara är konstiga, värst är när de börjar som dhl, men sen blir postnord här.

De lyckades lämna in paket hos min direkt igår, som jag inte hann hämta, fick ju cykeln. Nu kommer jag inte åt paketet på några dagar.

Sadel ja, har någon fått WTB silvester, istället för Ibis egna? Jag har kört ibis egna och är inget jättefan av den. Jag fick ibis i alla fall.

En sak till, jag fick bekräftat av CK att de får en hoj "klar" med alla delar, som de sen ska bygga ihop. CK ska ta ner antalet options som finns möjliga, för att IBIS EU inte klarar av det helt enkelt. Brist på "enkla" delar har försenat jättemycket.

Express funkar bra om de inte dumpar den i en service box i fel stad som för mig. Dagen efter leverans är uppe i 3 dagar nu :-(

Ibis Ripmo, godspeed
Ni som vill se en Ripmo på bild, film eller rent av IRL, gör såhär...

Bygg ett kul spår med några rollers, berms och hopp.
Sedan ställer ni er och väntar med mobilkameran i högsta hugg.
Ni behöver troligast inte stå så länge och vänta förrän det kommer en fin Ripmo och flowar förbi.

PatrikT in action

Ibis Ripmo, godspeed
Grattis till en fin-fin cykel! Den kom ju till slut.
Ska bli kul att höra hur du upplever finishen och kvalitén på Invisiframe.
Har själv lite funderingar runt omkring det.

Ibis Ripmo, godspeed
Lars.E sa:

Ni behöver troligast inte stå så länge och vänta förrän det kommer en fin Ripmo och flowar förbi.

PatrikT in action

Bra försök! Syns tydligt att det är fejkat. Killen kör ju på en Yosemite från Biltema som är dekaltrimmad med Ibis dekaler. Finns inga bevis på att Ibis Ripmo finns på riktigt, bara suddiga bilder i stil med dåliga ufo bilder.

Ibis Ripmo, godspeed
Jag börjar själv misströsta atr jag faktiskt cyklat på en ripmo, var det en dröm? Existerar de ens? Är allt tyskarnas fel?

Ibis Ripmo, godspeed
Lars.E sa:

PatrikT in action

Äh det där är ju en Jeffsy?

Ibis Ripmo, godspeed
Jensen sa:
Stervelo sa:
Hmm, min invisiframe skulle levererats till min lilla direkten, men de har vattenskada så nu failade leveransen. Måste ta mig hela 850 meter, fågelvägen, nu när den behagar att hitta fram. :)

Hur många DHL leveranssätt finns det egentligen. DHL express, fungerar bra, nuförtiden, du får mess, du kan styra om till dhl servicepoint innan leverans ens försökts. Sen finns det andra varianter som bara är konstiga, värst är när de börjar som dhl, men sen blir postnord här.

De lyckades lämna in paket hos min direkt igår, som jag inte hann hämta, fick ju cykeln. Nu kommer jag inte åt paketet på några dagar.

Sadel ja, har någon fått WTB silvester, istället för Ibis egna? Jag har kört ibis egna och är inget jättefan av den. Jag fick ibis i alla fall.

En sak till, jag fick bekräftat av CK att de får en hoj "klar" med alla delar, som de sen ska bygga ihop. CK ska ta ner antalet options som finns möjliga, för att IBIS EU inte klarar av det helt enkelt. Brist på "enkla" delar har försenat jättemycket.

Express funkar bra om de inte dumpar den i en service box i fel stad som för mig. Dagen efter leverans är uppe i 3 dagar nu :-(
auch, hur det ens gått till övergår mitt förstånd. Man kan tycka att om de kan få paketet från ett land till ett annat på en dag, borde stad till stad vara en smal sak. Hoppas det går bra

Ibis Ripmo, godspeed
Stervelo sa:
Jensen sa:
Stervelo sa:

auch, hur det ens gått till övergår mitt förstånd. Man kan tycka att om de kan få paketet från ett land till ett annat på en dag, borde stad till stad vara en smal sak. Hoppas det går bra

Speciellt när de på måndagen lovar att ordna direkt. Två dagar senare får man påminnelse sms om att hämta sitt paket ?

Ibis Ripmo, godspeed
Jensen sa:
Stervelo sa:
Jensen sa:
Stervelo sa:

Speciellt när de på måndagen lovar att ordna direkt. Två dagar senare får man påminnelse sms om att hämta sitt paket ?
Hämta i rätt stad den här gången i alla fall va?

Ibis Ripmo, godspeed
jekyll sa:
Grattis till en fin-fin cykel! Den kom ju till slut.
Ska bli kul att höra hur du upplever finishen och kvalitén på Invisiframe.
Har själv lite funderingar runt omkring det.
Om jag inte drömmer hade väl någon här i tråden redan dragit på invisiframe på en ripmo?

Tror det behövs lite skydd, min gamla mojo har riktigt bra lack, den är tålig, de här verkar vara något annat faktiskt. En liten bit av det oranga på insidan av svingen är redan borta.

Ibis Ripmo, godspeed
wukkaN sa:
Stervelo sa:
Huh, menar du mig? Bild på ripmon?

Dig på ripmon!
Ah, det får vänta, ska ut och cykla ikväll, på gamla mojon med kompis, samt hämta ut invisiframekitet.
När jag fått på det och fått bakhjulet tätt, så kan jag hojja.
Nu tömmer sig bakhjulet på en timme. Det fungerar nog att bara dumpa i lite mer vätska och hojja.

Tillbaka
Topp