Jag har kört de trycken med 26 tum ibis mojo, och lägre, med 2.4 däck på smala fälgar.
Med breda fälgar och fläskiga däck, då borde det gå att köra ännu lite lägre. Jag har varit nere på 0.8 bar fram med den gamla hojjen, men då är det en sladdrig pannkaka. Jag bombar på en del, men kör nog med finess.
Sen, ska jag släpa runt på huck norris så ska den användas.
Kör jag i en bikepark, då är det helt andra tryck som gäller.
Jo, trycket är mätt med en "bra" digtal tryckmätare, pumpar ni och går på pumpens mätare, då har ni inte någon koll på om ni kör 1.0 eller 1.2. Jag har en känsla av att vi inte mäter samma sak helt enkelt.
Stolpen, ja jag har ju läst folk här som skriver att det går inte att cykla utan en, när man vant sig, där är jag inte än. :)
Men solen hade gått ner, lite skumt ljus, jag satt lite högt, hojjen kändes inte helt bekväm, då kanske man "attackerar" ännu mindre än vanligt, och då känns det ännu sämre. :)
I en EWS bana, då hade sänkstolpen varit jättebra, och cykeln den hade inte känts sävlig.
Min gamla mojo i en bikepark, då kände du att du levde. Man var hela tiden en hårsmån från att köra ur, kändes det som, den var inte högfartsstabil alls.
Så, ta det för vad det var. :)