Plöttsligt händer det. Har ju suktat efter Ripmon sedan den kom men timingen blev fel med köpet av Camber och sedan min våga testa 27,5 plan med Rockmaskinen som jag lärt mig mycket på och gillar skarpt, 29 framhjulet känndes plöttsligt fel en dag i maj så då åkte originalhjulet på igen. Cambern har i princip stått och dammat sedan RM kom in, vilket är ett bra betyg för 27,5 RM m.t.p att den väger 2,5 kg mer än Cambern som i sin tur var ett tungt as i mina ögon för mindre än ett år sedan. Min horisont var ju Sworks epic 29 pimpad till 9,8kg
I Torsdags ringde en bestämd man och ville absolut komma och titta på Cambern, efter två timmars mekande med köparen som åskådare var hojen i originalskick och affären avklarad. Pengarna brände i fickan så på lunchen i Fredags kikade jag in på Cykelkraft. Tänkte att nu borde dom väl kommit ikapp så dom kanske har fått in nån Ripmo. Mkt riktigt, där stod en svart skönhet. Snikmodellen visserligen men tusan va kompetent den verkade. Fick prova en sväng utanför, helt meningslöst egentligen men ändå. På vanligt ck kraft maner hade monteringen lite att önska! glappade styrlagret och vevarmarna axiellt en halv cm. Styrlagret fixade jag med deras verktyg. Gick in till verkstan och bad dom fixa veven till i em. Åkte förbi efter jobbet, hade hunnit kolla upp lite specar m.m. känndes fint och reserverade hojen till måndag, måste ju sova på saken och kolla upp mer. Blev sent, tog en jäkla tid att läsa in sig på denna tråden bl.a. :-) helt grym f.ö.
I morse kl 10 hängde jag på låset, slantade och åkte hem med min Ripmo. Storyn i butike var att någon i Karlstad hade monterat hojen och sedan skickat den till Täbybutiken för upphämtning men sedan hade kunden backat ur. Butike visste inte vem kunden var. Efter att läst denna tråd får man nästan dåligt samvete om man snuvar någon som väntat sedan Mars. Flåt...men...jag fick betala vanligt pris om det är nån tröst.
Lite småmek och dämpartuning och sedan iväg med dämparpumpen i ryggan på en härlig bombrepa på RL mellan Arninge och Angarn. Ca 20km tor hemmifrån, blandad stig med hel del sköna rotmattor, stenkistor, berhällar och kuperad terräng, bitvis riktigt teknisk. Grym hoj, behöver lite pimp för att komma ner lite i vikt bara. Ca 14kg på badrumsvågen utan pedaler, RM väger knappt 15 på samma.
När blir nästa Hell Ass?