Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beror på hur du ska cykla. Tjockare däck är inte bara vikt att släpa på utan ger vissa fördelar i hur de känns också (utöver punkaskydd).Ekan2000 sa:Vecka 42..... det var den säsongen de..
Är det någon som har något att säga ang om man borde gå på Maxxis eller Schwalbe alternativet?
Man sparar ju lite vikt om man går på Schwalbe alternativet...
Ekan2000 sa:Vecka 42..... det var den säsongen de..
Är det någon som har något att säga ang om man borde gå på Maxxis eller Schwalbe alternativet?
Man sparar ju lite vikt om man går på Schwalbe alternativet...
XL alla dagar. En polare satt på min hoj igår, en xl, han är 178, det såg inte fel ut alls.rddevil80 sa:Är det någon i Göteborgsområdet som har en XL man kan få känna på? Är 186cm lå g med grenmått på 88cm så jag ligger mitt i spannet L-XL. Ibis support säger XL, Cykelkraft support säger XL men Robin Wallner säger L...
/Tony
Låg stack på sadeln ska det där tolkas som.Stervelo sa:XL alla dagar. En polare satt på min hoj igår, en xl, han är 178, det såg inte fel ut alls.rddevil80 sa:Är det någon i Göteborgsområdet som har en XL man kan få känna på? Är 186cm lå g med grenmått på 88cm så jag ligger mitt i spannet L-XL. Ibis support säger XL, Cykelkraft support säger XL men Robin Wallner säger L...
/Tony
Jag är 189, grenmått 89.5, och hade gärna haft 2 cm mer reach och kanske 1 cm längre kedjestag.
Du kommer inte att få in en 175 post. Jag får in den, har runt 5 mm över. Om du inte trampar tå ner så faen eller har jättelåg sadel.
Det verkar inte så, dragit i den, sitter fast. :)Lars.E sa:Det är inte så att det är någon löstagbar endcap det styper i?
#Killgissning
Mmm, min går precis bara på så att splinsen snuddar låsringen.SalkinL sa:Ibis navets endcap har 2 diametrar, blir lite större längre in. Funkar med mitt BBB verktyg.
Stervelo sa:Mmm, min går precis bara på så att splinsen snuddar låsringen.SalkinL sa:Ibis navets endcap har 2 diametrar, blir lite större längre in. Funkar med mitt BBB verktyg.
Får köpa nytt verktyg då. För billigt skit.
Men fan, nu har jag knak jag är ganska säker på hör till kassetten och kan inte fixa. Suck. Får beställa.
marr sa:Stervelo sa:Mmm, min går precis bara på så att splinsen snuddar låsringen.SalkinL sa:Ibis navets endcap har 2 diametrar, blir lite större längre in. Funkar med mitt BBB verktyg.
Men fan, nu har jag knak jag är ganska säker på hör till kassetten och kan inte fixa. Suck. Får beställa.
Köp ett utan pinne i mitten. Parktools är fin.
https://www.parktool.com/product/lockring-tool-with-handle-fr-5h
ceel sa:marr sa:Stervelo sa:Mmm, min går precis bara på så att splinsen snuddar låsringen.SalkinL sa:Ibis navets endcap har 2 diametrar, blir lite större längre in. Funkar med mitt BBB verktyg.
Abbeys är också söt.
https://www.abbeybiketools.com/products/dual-sided-crombie-tool?variant=242364892
Hellre Biltemas på ett spärskaft då.. Duger iaf fint till DTs nav ;-)ceel sa:marr sa:Stervelo sa:Mmm, min går precis bara på så att splinsen snuddar låsringen.SalkinL sa:Ibis navets endcap har 2 diametrar, blir lite större längre in. Funkar med mitt BBB verktyg.
Abbeys är också söt.
https://www.abbeybiketools.com/products/dual-sided-crombie-tool?variant=242364892
Stervelo sa:WTF, var ute och köpte en ny låsringsavdragar verktyg.
XLC från "fix my bike" i sjöstan. Tunnväggig och fin.
Jämför med min parktools för campa, 0.2 mm större invändigt, den gamla var 0.6 mm mindre.
Men den går inte på. Snuddar splinsen, men går inte på. Tog plasthammaren och knackade lätt, ingen skillnad.
Efter allt strul börjar jag misstänka att den som satte dit den, har inte haft verktyg med rätt, 12 mm, på centrum pinne, eller inte spännt fast en utan centrumpinne, sluntit, stavas det så, och kvaddat den lite.
Nu börjar mitt mått bli rågat. De kokar fan.
Nu ser jag mer, vännen på fix my bike sålde något annat än det jag skulle ha. Fick en free wheel remover.Stervelo sa:WTF, var ute och köpte en ny låsringsavdragar verktyg.
Jämför med min parktools för campa, 0.2 mm större invändigt, den gamla var 0.6 mm mindre.
Men den går inte på. Snuddar splinsen, men går inte på. Tog plasthammaren och knackade lätt, ingen skillnad.
Efter allt strul börjar jag misstänka att den som satte dit den, har inte haft verktyg med rätt, 12 mm, på centrum pinne, eller inte spännt fast en utan centrumpinne, sluntit, stavas det så, och kvaddat den lite.
Stervelo sa:Nu ser jag mer, vännen på fix my bike sålde något annat än det jag skulle ha. Fick en free wheel remover.Stervelo sa:WTF, var ute och köpte en ny låsringsavdragar verktyg.
Likt nog, jag förstår att det inte går på.
Suck. Då finns det hopp igen, jag har en nytt verktyg för en cykel jag inte har. :)
Ner till cykelcity och köper en boost specfik en.
Stervelo sa:Ja, eller 12 mm axel specifik kanske jag ska säga, den har en sån centrumpinne.
Stervelo sa:Jo, men det är nog enda de har, jag har ju redan en utan pinne, för shimano, som inte går på. Fungerar bra med mina andra shimano nav.
Undrar hur länge till den här tråden kommer fortsätta att leverera på denna nivå!marr sa:Stervelo sa:WTF, var ute och köpte en ny låsringsavdragar verktyg.
Jisses
Absolut, det ska man göra. Park Tools är inte högsta kvalitet, men duglig, och den fanns hemma.marr sa:Stervelo sa:Jo, men det är nog enda de har, jag har ju redan en utan pinne, för shimano, som inte går på. Fungerar bra med mina andra shimano nav.
Köp kvalitetsverktyg.
Det var inget sånt, jag hade ju fått fel verktyg bara. Det är grymt likt. Där det ena har en spline, har den andra en fördjupning, inverterat mönster.Crossmax sa:Undrar hur länge till den här tråden kommer fortsätta att leverera på denna nivå!marr sa:Stervelo sa:WTF, var ute och köpte en ny låsringsavdragar verktyg.
Jisses
Stervelo sa:Det var inget sånt, jag hade ju fått fel verktyg bara. Det är grymt likt. Där det ena har en spline, har den andra en fördjupning, inverterat mönster.Crossmax sa:Undrar hur länge till den här tråden kommer fortsätta att leverera på denna nivå!marr sa:Stervelo sa:WTF, var ute och köpte en ny låsringsavdragar verktyg.
Jisses
Stervelo sa:Jo, de hade park tools 5.2 utan pinne, och den passar. Nu kan jag ta hand om kassetten.
Ja, inann jag fattade att det var fel verktyg så började jag tro att det var något sånt igen och då började det småputtra. :)marr sa:Stervelo sa:Det var inget sånt, jag hade ju fått fel verktyg bara. Det är grymt likt. Där det ena har en spline, har den andra en fördjupning, inverterat mönster.Crossmax sa:Undrar hur länge till den här tråden kommer fortsätta att leverera på denna nivå!marr sa:Stervelo sa:WTF, var ute och köpte en ny låsringsavdragar verktyg.
Jisses
Kokade och skyllde allt på den som hade monterat hojjen?
De måste ha missuppfattat att jag bara ville ha loss kassetten, de tror att jag ville ha loss bodyn och serva ratchet mekanismen.Stervelo sa:Däremot nu fick jag mail av ibis att man måste ta loss end capen för att få loss kassetten.
så, två 17 mm konnycklar och massa trassel. Jaha.
rddevil80 sa:Ni som har beställt och fått vänta länge på leverans. Stod det "I Lager" på CKs hemsida? Beställde en NX kitad i XL igår som dom skulle ha i lager. Efter beställningen stod det "Beställningsvara" när jag gick in och kollade.
Vet någon om Ibis gör några ändringar av cykeln inför 2019? I sådant fall kanske det är bättre att vänta och slippa få en fjolårsmodell.Bobloblaw sa:Haha. Ja, att de har en i lager kan du fetglömma. Maila och fråga mest för att se vad de säger. Gissar att du får den lagom till våren. Min fanns i lager för snart ett halvår sen och det verkar som ramen landar i Tyskland nån gång runt jul.rddevil80 sa:Ni som har beställt och fått vänta länge på leverans. Stod det "I Lager" på CKs hemsida? Beställde en NX kitad i XL igår som dom skulle ha i lager. Efter beställningen stod det "Beställningsvara" när jag gick in och kollade.
Doctor C sa:Vet någon om Ibis gör några ändringar av cykeln inför 2019? I sådant fall kanske det är bättre att vänta och slippa få en fjolårsmodell.Bobloblaw sa:Haha. Ja, att de har en i lager kan du fetglömma. Maila och fråga mest för att se vad de säger. Gissar att du får den lagom till våren. Min fanns i lager för snart ett halvår sen och det verkar som ramen landar i Tyskland nån gång runt jul.rddevil80 sa:Ni som har beställt och fått vänta länge på leverans. Stod det "I Lager" på CKs hemsida? Beställde en NX kitad i XL igår som dom skulle ha i lager. Efter beställningen stod det "Beställningsvara" när jag gick in och kollade.
Stervelo sa:Lättare gummin, vad finns som "wt" för breda fälgar?
glitch sa:Stervelo sa:Lättare gummin, vad finns som "wt" för breda fälgar?
Schwalbes 2.35or är wt nog för mig. :)