Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det lär ju vara ofrånkomligt, dock borde man väl få mindre påverkan om man kör en ascentrisk kopp och kör den nere.magnil sa:Ser att du haft problem med leveransen men jag vågar chansa på bättre tur :). Hade helst inte kortat reachen heller men gör man inte det med alla?
Raggamuffin sa:Har lite svårt att rekommendera Works om du ser mina senaste inlägg. Nu ska de skicka ett nytt så hopp finns.
Enda jag har emot är väl eventuell förkortning av reach beroende på vilken leverantör man väljer.
larsaw sa:Annars finns Slackenizer hos https://www.superstarcomponents.com/index.php/en/slackerizer-angle-headset.htm men dom har bara -2 grader! Om inte Works (vilka för mig har något lite mere premiumkänsla än Superstar) attraherar, så är det CaneCreek som gäller, men dom kostar ju $$$...
skogsstjärnan sa:Har nu kört tre länge turer på min alldeles nys Ripmo och kan säga att jag inte saknat min kära Ripley (1G) i något moment. Ripmon klättrar bättre, enormt mycket bättre utför och har skön balans i alla lägen inkl på platten. Högre fun-factor för att den är så jäkla kompetent på allt. Men, som flera har sagt, en uppsättning lättare däck och fälgar för vardagscyklingen kommer jag att sikta på (Ibis kom just ut med nya lättare kol-fälgar!). Bara framdäck+fälg är 4 hg tygre på Rimpon (alu+Minon 2.5) än min Ripley (kol+NN 2.35), så det finns en del att hämta där.
binsell-gerdin sa:skogsstjärnan sa:Har nu kört tre länge turer på min alldeles nys Ripmo och kan säga att jag inte saknat min kära Ripley (1G) i något moment. Ripmon klättrar bättre, enormt mycket bättre utför och har skön balans i alla lägen inkl på platten. Högre fun-factor för att den är så jäkla kompetent på allt. Men, som flera har sagt, en uppsättning lättare däck och fälgar för vardagscyklingen kommer jag att sikta på (Ibis kom just ut med nya lättare kol-fälgar!). Bara framdäck+fälg är 4 hg tygre på Rimpon (alu+Minon 2.5) än min Ripley (kol+NN 2.35), så det finns en del att hämta där.
Danke! Låter lovande. Såg också de nya fälgarna. Har CK varit flexibla med avsteg från de färdiga kit de säljer på hemsidan? Om man vill ha andra bromsar eller hjul exempelvis?
bjorkkis sa:Skrev till Wallner på Instragram och frågade om han körde angelset, han körde inte angleset men han kör reach adjust headset.
marr sa:Hur stor blir skillnaden på works, som kör ec kopp på ovansidan, jämte cc som kör ec kopp därnere istället?
marr sa:Hur stor blir skillnaden på works, som kör ec kopp på ovansidan, jämte cc som kör ec kopp därnere istället?
glitch sa:marr sa:Hur stor blir skillnaden på works, som kör ec kopp på ovansidan, jämte cc som kör ec kopp därnere istället?
Så man behövee bara byta det övre lagret plus kopp?
Drygt med styrlager med presseriet.
marr sa:glitch sa:marr sa:Hur stor blir skillnaden på works, som kör ec kopp på ovansidan, jämte cc som kör ec kopp därnere istället?
Njä, man får nog byta båda ändå.
Tar 5min med en ordentlig press...
Köpte ett CC, till min nukeproof, men lirade inte med Ö gaffeln tyvärr.
Kanske ska testa det på örange istället. Och länga gaffeln igen :p
Raggamuffin sa:marr sa:glitch sa:marr sa:Hur stor blir skillnaden på works, som kör ec kopp på ovansidan, jämte cc som kör ec kopp därnere istället?
Njä, man får nog byta båda ändå.
Tar 5min med en ordentlig press...
Köpte ett CC, till min nukeproof, men lirade inte med Ö gaffeln tyvärr.
Kanske ska testa det på örange istället. Och länga gaffeln igen :p
Passar det på min?
Works skulle skicka ett nytt men nu blev det tyst ändå..
glitch sa:marr sa:Hur stor blir skillnaden på works, som kör ec kopp på ovansidan, jämte cc som kör ec kopp därnere istället?
magnil sa:Ja, jag känner ingen en hel del av det du beskriver. Den är definitivt inte plush, troligtvis hade man väl fått offra en del trampeffektivitet om den skulle var mer plush. Väger 82 kg och kör 240 psi, original spacer och 7 klick rebound.
Raggamuffin sa:100 kg, 0,6 token (en upp) 280 psi, shockwiz tycker det är rätt. Tror det inte rekommenderades ytterligare ett steg upp i token, men sugen på att prova.
Cykeln fungerar mycket bra till svensk trampduro men i parken tycker jag inte den är så hemskt bra. Funderar själv på nåt annat till Vallåsen, min Transition var betydligt trevligare där.
larsaw sa:Raggamuffin sa:100 kg, 0,6 token (en upp) 280 psi, shockwiz tycker det är rätt. Tror det inte rekommenderades ytterligare ett steg upp i token, men sugen på att prova.
Cykeln fungerar mycket bra till svensk trampduro men i parken tycker jag inte den är så hemskt bra. Funderar själv på nåt annat till Vallåsen, min Transition var betydligt trevligare där.
Är det inte därför folk uppgraderar till X2’an? Den har ju större volym (=inte lika höga tryck => mer spelrum och linjärare fjäderkurva) samt dubbla dämparkretsar, en för stigåka och en för parkåka...
Chralle sa:Känns mycket mer som stigcykel än enduro hittills enligt min uppfattning.
Raggamuffin sa:larsaw sa:Raggamuffin sa:100 kg, 0,6 token (en upp) 280 psi, shockwiz tycker det är rätt. Tror det inte rekommenderades ytterligare ett steg upp i token, men sugen på att prova.
Är det inte därför folk uppgraderar till X2’an? Den har ju större volym (=inte lika höga tryck => mer spelrum och linjärare fjäderkurva) samt dubbla dämparkretsar, en för stigåka och en för parkåka...
Det kan visst vara så.
Vad finns det för andra alternativ och hur lämpliga är dem?
Öhlins TTX22
CC double barrel
RS Superdeluxe
DVO topaz?
jofahjalm sa:Är det inte värt att testa att cykla med mer sag innan man börjar köpa nya dämpare? Det kommer antagligen ha större effekt på hur cykeln känns också jämfört med en ny dämpare...
jofahjalm sa:Är det inte värt att testa att cykla med mer sag innan man börjar köpa nya dämpare? Det kommer antagligen ha större effekt på hur cykeln känns också jämfört med en ny dämpare...
Chralle sa:Jag känner detta främst i Vallåsen där det finns en del högfartsdelar i relativ ruff terräng (tänk maggan, woodstock, dh-spåret etc).
jofahjalm sa:Om cykeln är okänslig och du inte kan gå ner i fjädertryck borde det väl snarare vara mindre kompression du vill ha?