Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Raggamuffin sa:Prova böjj ut fjädern lite.
bjorkkis sa:Och där hittade den hem till mig efter lite drygt 4månader....
Om du menar tejpen så hade den börjat lossna redan efter några veckor på mina 938. Helt utan nån åverkan från däck eller verktyg. Har du karbångfälgar tro? Slätare yta är nog bättre nämligen.Raggamuffin sa:Original fälgband på mina ibishjul är det bästa jag stött på. Tål hur många på och av som helst, byter väl däck 4-5 gånger per fälg i månaden utan att de tar skada.
Hade försökt komma på vad som sitter original.
Makten sa:Om du menar tejpen så hade den börjat lossna redan efter några veckor på mina 938. Helt utan nån åverkan från däck eller verktyg. Har du karbångfälgar tro? Slätare yta är nog bättre nämligen.Raggamuffin sa:Original fälgband på mina ibishjul är det bästa jag stött på. Tål hur många på och av som helst, byter väl däck 4-5 gånger per fälg i månaden utan att de tar skada.
sndMrk sa:bjorkkis sa:Och där hittade den hem till mig efter lite drygt 4månader....
Grattis, kul att den dök upp till slut!
Fick du också 185 dropper?
Raggamuffin sa:Makten sa:Om du menar tejpen så hade den börjat lossna redan efter några veckor på mina 938. Helt utan nån åverkan från däck eller verktyg. Har du karbångfälgar tro? Slätare yta är nog bättre nämligen.Raggamuffin sa:Original fälgband på mina ibishjul är det bästa jag stött på. Tål hur många på och av som helst, byter väl däck 4-5 gånger per fälg i månaden utan att de tar skada.
Menar tejpen, har både 938 och 942. Jag har bara haft flax kanske.
glitch sa:Raggamuffin sa:Makten sa:Om du menar tejpen så hade den börjat lossna redan efter några veckor på mina 938. Helt utan nån åverkan från däck eller verktyg. Har du karbångfälgar tro? Slätare yta är nog bättre nämligen.Raggamuffin sa:Original fälgband på mina ibishjul är det bästa jag stött på. Tål hur många på och av som helst, byter väl däck 4-5 gånger per fälg i månaden utan att de tar skada.
Menar tejpen, har både 938 och 942. Jag har bara haft flax kanske.
Jag har nåt blått som ser mer ut som fälgband än tejp, det har också klarat sig hur bra som helst trots ett antal däckbyten.
L eller XL ramen?bjorkkis sa:Tack ??
Ja pinnen verkar vara 185 :)
morip sa:L eller XL ramen?bjorkkis sa:Tack ??
Ja pinnen verkar vara 185 :)
Nypåmtb sa:Hur fraktar ni era ibisar? Jag köpte en proride 598 men den vill ju klämma precis vid monteringen av flaskstället vilket är väldigt osmidigt (hd4 samma som Ripmo här).
Är Thules dragkroksställ att föredra? Eller kör ni alla med dedikerade minibussar :)
Raggamuffin sa:Menar att käften på armen hamnar mitt i flaskstället - så jag använder inte det stället :)
Har gjort på någon långresa då jag orkat skruv av flaskhållaren.
Smoothbore sa:Nypåmtb sa:Hur fraktar ni era ibisar? Jag köpte en proride 598 men den vill ju klämma precis vid monteringen av flaskstället vilket är väldigt osmidigt (hd4 samma som Ripmo här).
Är Thules dragkroksställ att föredra? Eller kör ni alla med dedikerade minibussar :)
Raggamuffin sa:Menar att käften på armen hamnar mitt i flaskstället - så jag använder inte det stället :)
Ska ta första turen med Ripmon på taket i en Proride 598 och funderar på om det finns det någon risk med att klämma mellan skruvhålen? Instinktivt satte jag klämman ovanför men då hamnar den för högt som på bilden. Är medveten om att kolfibernoja inte är det mest charmerande personlighetsdraget men har förstått att man ska ta det lite försiktigt nära skarvar och liknande.
bjorkkis sa:Smoothbore sa:Nypåmtb sa:Hur fraktar ni era ibisar? Jag köpte en proride 598 men den vill ju klämma precis vid monteringen av flaskstället vilket är väldigt osmidigt (hd4 samma som Ripmo här).
Ska ta första turen med Ripmon på taket i en Proride 598 och funderar på om det finns det någon risk med att klämma mellan skruvhålen? Instinktivt satte jag klämman ovanför men då hamnar den för högt som på bilden. Är medveten om att kolfibernoja inte är det mest charmerande personlighetsdraget men har förstått att man ska ta det lite försiktigt nära skarvar och liknande.
När jag hämtade min så satte jag ”klämman” där, hade ingen aning om att det finns några risker? Finns det risker?!
Jag har en 598.
Raggamuffin sa:bjorkkis sa:Smoothbore sa:Nypåmtb sa:Hur fraktar ni era ibisar? Jag köpte en proride 598 men den vill ju klämma precis vid monteringen av flaskstället vilket är väldigt osmidigt (hd4 samma som Ripmo här).
När jag hämtade min så satte jag ”klämman” där, hade ingen aning om att det finns några risker? Finns det risker?!
Jag har en 598.
https://m.pinkbike.com/video/243228/
Titta gärna vid 5:15 t ex
bjorkkis sa:Raggamuffin sa:bjorkkis sa:Smoothbore sa:Nypåmtb sa:Hur fraktar ni era ibisar? Jag köpte en proride 598 men den vill ju klämma precis vid monteringen av flaskstället vilket är väldigt osmidigt (hd4 samma som Ripmo här).
Jag har en 598.
https://m.pinkbike.com/video/243228/
Titta gärna vid 5:15 t ex
Har sett en hel del klipp där de håller på att misshandla kolramar och därför blev jag förvånad att frågans ens kom på tal.
TheCube sa:Enligt Thule själva så ska väl klämman sitta så långt ner mot vevpartiet det går.
Nypåmtb sa:TheCube sa:Enligt Thule själva så ska väl klämman sitta så långt ner mot vevpartiet det går.
Mm klämman ska ju sitta nedanför den nedersta skruven till flaskstället, inte så långt upp som på bilden. Kanske fungerar det ändå, men vinkeln på armen blir knappast optimal. Ibis ripmo eller HD4 funkar tyvärr dåligt med Proride 598 (om man använder flaskställ).
bjorkkis sa:Nypåmtb sa:TheCube sa:Enligt Thule själva så ska väl klämman sitta så långt ner mot vevpartiet det går.
Mm klämman ska ju sitta nedanför den nedersta skruven till flaskstället, inte så långt upp som på bilden. Kanske fungerar det ändå, men vinkeln på armen blir knappast optimal. Ibis ripmo eller HD4 funkar tyvärr dåligt med Proride 598 (om man använder flaskställ).
Fidlock måste ju vara ett bra alternativ som vattenflaska, borde fungera utmärkt att sätta klämman över den hållaren, tänker jag iaf och har därför beställt en :)
Nypåmtb sa:Tjusigt! Gissar dock att även den varianten blir tight med en X2:a.
Fidlock verkar ha gjort en dedikerad 600ml flaska för att passa YT Jeffsy där det är om plats. Flaskan som ser ut att vara ”liten och tjock” ska enligt denna länk innehålla 600ml: https://www.yt-industries.com/en/detail/index/sArticle/2149
Funkar kanske om man kan leva med Yt logga :)
SalkinL sa:På Ripmon är det lite väl trångt med 600ml Fidlock. Men lite hemmamek i form av en bit aluminium löser det. Har inte kollat om dämparen är ett problem vid full kompression, men den rör väl sig uppåt så det är nog lugnt.
Jag har lagt en liten bit butyltejp nedanför skruvarna och klämt cykeln precis där. Har funkat bra.
Raggamuffin sa:Så kommer det en aluversion med. Den har tydligen 1 grad flackare HA.
Lär ha reviderat länkage också i och med den påstådda coil-compabiliteten.Raggamuffin sa:Så kommer det en aluversion med. Den har tydligen 1 grad flackare HA.
alex.asu sa:Lär ha reviderat länkage också i och med den påstådda coil-compabiliteten.Raggamuffin sa:Så kommer det en aluversion med. Den har tydligen 1 grad flackare HA.
Ser intressant ut!
Raggamuffin sa:Beror väl på hur långt den har gått.