Ice spiker pro evo liteskin slanglöst

Nisanob

Aktiv medlem
Vad säger expertisen om hur Ice spiker pro evo liteskin funkar slanglöst. Är de täta eller läcker de? Är det kanske bättre att köra med slang? Hur kör ni dom?

Okej, det verkar alltså funka med en del läckage men är det värt besväret. Vad tycker ni?
Mina däck ska sitta på reservhjulen jag har så hjulen är inga problem.

Mina tätade hyffsat och svettades lite första dygnet i däckssidorna. Därefter tätt. 2 vänner har också fått sina täta utan några problem.

Satte sig direkt inget läckage. Håller trycket över tid. Tar av dem på våren och sätter dit dem på fälgen till vintern med ny gucka.

Kör med slang, sliter mkt däcksidor o de är så tunna så rivit upp revor i flera av däcken å då är man glad över slangen (kör annars slanglöst men inte på dubbisarna)

Lite återkoppling. Monteringen gick hyfsat problemfritt. Ena däcket verkar tätt, det andra läcker rejält. Pumpade dom till maxtryck 3,7 bar och låter de stå så tills imorgon. Får hoppas på att de har tätar då annars tror jag att jag skickar i slang istället. Liten växeljustering behövs pga annat hjälper. Värre är att jag stötte på patrull med bromsen bak som ligger på lite. Försökte trycka ut korvarna med klossarna monterade och centrera oken. Det blev lite bättre men inte helt bra. Imorgon ska jag riva ut klossarna, rengöra ordentligt och trycka ut korvarna. Får hoppas på att det blir bra då.

Varför ska det täta när du har i maxtryck? Ut och cykla, eller spruta på något typ fönsterputs och kolla vart det bubblar... Skaka däcket där det bubblar tills det slutar bubbla (konstigt förklarat).
Jo det går, men kräver lite mer jobb än snakeskin.

Jag gillar slanglöst.

Allt det där är gjort? Nu är det bra och vänta tills imorgon och se om det är tätt.
Någon cykling blev det inte tid till ikväll. Får hoppas det blir tid över till det till helgen.
Maxtryck pumpade jag upp till pga att jag har läst att det rekommenderas att ha däcken uppumpade till max 24-48h för att sträcka ut däcken.

Alltså max är vad däcket max klarar av innan det kan gå sönder. Du behöver inte ha mer tryck än att det poppar. Jag har nog aldrig behövs högre än 2. 5 bar innan däcken har poppat.
Har du hål osv så tätar det inte alls lika lätt med högt tryck (ganska logiskt).

Sträcka ut däcken. Jaja... ?

Mitt ett år gamla par som jag körde med slang i vintras sitter nu på tubeless, utan minsta problem. Jag blev förvånad hur pass lätt de rullar på stig nu, och på asfalt funderar man ju mest på hur högljudda de är ?

Mina läckte friskt i däcksidorna men tätade med 120ml gucka, kör 2.6 versionen. Dock om hojen stått en längre tid typ en dryg vecka så kan det snabbt läcka ut, dvs gå från fullt till tomt på typ en natt

Tillbaka
Topp