Idag lärde jag mig att...

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum
Henrik_E sa:
Det gör den inte. Dessutom är jag en assman.
8D4ABF61-F0CA-4BC0-BFB7-B658549BA747.jpeg

hm sa:
Bridgestone sa:
Att ha 3 miljoner i aktien fingerprint inte var en bra investering????

Beror väl på när man köpte dom ...

Om man inte har sålt ännu så hjälper det snart inte hur tidigt man köpte dem:

Fpc.jpg

Ursprungsinlägget var alltså vid dippen sommaren 2016 i grafen ovan. Hoppas att Bridgestone inte har hängt kvar i likhet med alltför många småsparare...

Henrik_E sa:
I dag har jag lärt mig att det ger rejält med merjobb att glömma bort ölen man slängde in i frysen för snabbkylning.

Beror väl på alkoholhalten. >5% klarar i alla fall -18 grader även om del kan bli lite issörja (empiriska studier). Fast du kanske menar att merjobbet består i att dricka -18 gradig issörja :)

Att jag fortfarande inte lärt mig hantera de insex-skruvkopplingar jag har (eller hade!) istället för QR på vardagscykeln. Drog av stången nu för en kvart sen när jag skulle dra åt efter sommardäcksbytet. Köpte nya i höstas, efter att ha provat och dragit av samma typ av "pinnar" en gång tidigare för några år sen. Klen skit! Så nu blir det tillbaka till QR-låsen igen.

(nojig för att hjulen inte skulle sitta fast så drog jag åt med för hårt moment såklart, lättare att begränsa momentet med QR-spakarna liksom)

014.JPG

Senast ändrad:
JTF sa:
Att jag fortfarande inte lärt mig hantera de insex-skruvkopplingar jag har (eller hade!) istället för QR på vardagscykeln. Drog av stången nu för en kvart sen när jag skulle dra åt efter sommardäcksbytet. Köpte nya i höstas, efter att ha provat och dragit av samma typ av "pinnar" in gång tidigare för några år sen. Klen skit! Så nu blir det tillbaka till QR-låsen igen.

(nojig för att hjulen inte skulle sitta fast så drog jag åt med för hårt moment såklart, lättare att begränsa momentet med QR-spakarna liksom)

Momentnyckel är bra. QR är också bra.

...jag hade nog lite fler hjulpar än vad jag trodde.
(Och några jag vet att jag har hittar jag inte :-) )
lu.JPG

emmer sa:

Äh, hälften har säkert så smala fälgar att de kommer implodera redan vid anblicken av ett 25 mm däck. Bara att skänka till Cykelköket ;-)

NLC sa:
emmer sa:
Äh, hälften har säkert så smala fälgar att de kommer implodera redan vid anblicken av ett 25 mm däck. Bara att skänka till Cykelköket ;-)
Jo, det gömmer sig nog ett par Ksyrium SSC där någonstans och de är ju rätt smala.
(Och med tanke på hur många sådana Mavic sålt så borde vägrenarna vara fulla med lik :-) )

emmer sa:
NLC sa:
emmer sa:
Jo, det gömmer sig nog ett par Ksyrium SSC där någonstans och de är ju rätt smala.
(Och med tanke på hur många sådana Mavic sålt så borde vägrenarna vara fulla med lik :-) )

Jag dör lite varje gång jag cyklar på mina '07 Ksyrium Elite 622x13.

Det som dödar mig är dock inte bredden, utan vetskapen att det blir svårt att hitta ett par lika bra och snygga silvriga hjul när bromsbanan till slut ger upp.

Bengt-re sa:
emmer sa:
Seriöst att ha väskor till alla hjulpar!
Nja, saknar ju väskor till hjulen som sitter på hojarna så jag skulle behöva åtminstone fem par till så man slipper märka om tagen för innehållet :-)

emmer sa:
Bengt-re sa:
emmer sa:
Seriöst att ha väskor till alla hjulpar!
Nja, saknar ju väskor till hjulen som sitter på hojarna så jag skulle behöva åtminstone fem par till så man slipper märka om tagen för innehållet :-)

Vissa samlar på frimärken....?

NLC sa:
emmer sa:

Det är ju rätt taskigt att ta livet av de med lite "otur i livet" också! Återvinning på direkten!

... att jag är klen. Har aldrig lyckats dra av en slow release. Och när jag nojar över tappade hjul tänker jag alltid på den gången jag lånade SR-en från pendlarjonnen på fredag och glömde montera den igen. Körde fram o tillbaka till jobbet på måndag utan att framhjulet satt fast. Funkar fint så länge man låter bli att bunnyhoppa för mycket.

JTF sa:
Att jag fortfarande inte lärt mig hantera de insex-skruvkopplingar jag har (eller hade!) istället för QR på vardagscykeln. Drog av stången nu för en kvart sen när jag skulle dra åt efter sommardäcksbytet. Köpte nya i höstas, efter att ha provat och dragit av samma typ av "pinnar" en gång tidigare för några år sen. Klen skit! Så nu blir det tillbaka till QR-låsen igen.

Bianchi har tillverkat bilar under namnet Autobianchi på 60talet innan Fiat gick in och tog över tillverkningen på slutet av 60talet.

En Celestefärgad Autobianchi med cykelhållare på taket hade varit något :-)

emmer sa:

:)

Så det är därför emmer har så svårt att ta till sig fälgslitageargumentet. Byter man runt på tusen hjul blir ju slitaget en promille liksom. :)

Att även om det är trevligt att stanna och äta lunch på rundan är matjessill ett riktigt dåligt val. Första 3 milen efter stoppet avverkades under ett lätt illamående.

Henrik_E sa:
Att även om det är trevligt att stanna och äta lunch på rundan är matjessill ett riktigt dåligt val. Första 3 milen efter stoppet avverkades under ett lätt illamående.

Rökt fisk är också sjukt dåligt att äta innan en skall cykla. Av ungefär samma orsak.

Att när man cyklar på en spång så ska man vara vaken på att springan mellan två brädor kan vidgas så att framhjulet glider i mellan.

kolan sa:
Att när man cyklar på en spång så ska man vara vaken på att springan mellan två brädor kan vidgas så att framhjulet glider i mellan.

Check på den. Går spången dessutom över en bäck, och det är mitten av december, blir det lätt lite kallt om fossingarna.

ForesterGuy sa:
Du har för smala däck.

Nja, det beror på hur brett det är mellan brädorna men det var inte riktigt det jag menade ;)
Om det är 2,5-3 cm mellan brädorna och man tror att "det här går fint" men så är dom så dåligt förankrade i dom tvärgående reglarna under att dom bara glider isär och däcket sugs fast.

Bilagor

• IMG_1770.JPG
    IMG_1770.JPG
    551.4 KB · Besök: 118
Senast ändrad:
DT sa:
hm sa:
Bridgestone sa:

Ursprungsinlägget var alltså vid dippen sommaren 2016 i grafen ovan. Hoppas att Bridgestone inte har hängt kvar i likhet med alltför många småsparare...

När köpte mr Bridgestone?

Efter spelbolagshysterin går nu luften ur den

Bilagor

• betss.png
    betss.png
    28.6 KB · Besök: 127
...sikta på en grönmarkerad stig som första körning (någonsin) i Trailforks. Tog en blå som resulterade i en OTB på premiärturen. Tydligen är man inte lika mjuk i kroppen längre efter 40+. :) Tror jag behöver öva lite grunder på enklare stigar som nybörjare med ny MTB.

Väldigt kul dock. :)

Kommer man in under krosskammaren på en Metso gp300 (ett mobilt stenkrossverk) för att svetsa, så bränner man sig på pungen pga glödande svetsslagg. Sen är det fan inte lätt att komma ut därifrån!
Glad midsommar!

tomcaten sa:
DT sa:
hm sa:
Bridgestone sa:

När köpte mr Bridgestone?

Efter spelbolagshysterin går nu luften ur den

Lite som Unibet (Kindred Group) då?

25B15354-1243-4CA0-A7A9-5188C065D5D3.jpeg

...att det går att få in tre cyklar i en Roomster. Sen om hjul, packning, människor +ANNAT också får plats får framtiden utvisa.

Tight men funkis.
20180629_224029-1280x720.jpg

Hemmasnidad extra cykelställ.
20180629_224037-1280x720.jpg

Som sagt, tight men funkis.
20180629_224048-1280x720.jpg

Idag lärde jag mig att det trots finns en (enda) anledning till sånt där hål i sadeln.
Det underlättar ju att komma åt den där muppiga främre skruven på sadelstolpens klämma...

... hålla i cykeln ordentligt när man tar en pisspaus.
För om den välter på fel sida kan det bli trista följder
Schaltauge_1.jpg

Men två nya skickas från Tyskland i morgon

/Håkan

Tillbaka
Topp